Jeg skal ikke påberope meg kunnskap om alle delene på denne sykkelen, men jeg har de samme hjula i alle fall! Bakhjulet mitt fikk seg en bulk og måtte byttes ut, men jeg kjørte med lite lufttrykk og kunne vel egentlig både høre og kjenne felgen smelle i en rot, så jeg vet ikke hvor mye det sier om kvaliteten. Du finner sikkert bedre hjul, men de har jo funket. Framhjulet holder fortsatt stand etter snart to år, med bittelitt kast i.
Bremsene på sykkelen er vel bra, så vidt jeg har forstått av andre som har de, jeg har aldri prøvd de.
Du kan sikkert få en sykkel med bedre gaffel også, vil jeg tro, til samme pris.
Min første tanke er at du helt sikkert kan finne en bedre utstyrt sykkel hvis du kjøper noe på tilbud. Min fetter var på xxl og fikk seg en giant xtc 0 nedsatt fra 14000 til 7000, med fox-demper og komplett LX-pakke så vidt jeg forsto. Det er mulig du kan stikke innom butikker og se etter nedsatte fjorårsmodeller.
Jeg er ikke noen sykkelkjenner, dette var bare mine tanker. Regner med det dukker opp flere kyndige folk etterhvert som kan gi deg bedre begrunnede og mer erfaringsbaserte tilbakemeldinger:)
Hilsen synse-Øyvind