Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkelsko)

Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkelsko) #719095 28/04/2009 19:24
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg trenger et ekstra sett sykkelsko, og sikler litt på shimano sine all mountain-sko SH-AM50. Hvordan er str. på disse i forhold til andre Shimano-sko? Hvor stiv er sålen?

Skoene jeg har nå er jeg meget godt fornøyd med, men den stive sålen fører til kneproblemer i situasjoner hvor jeg må gå/trille sykkelen. Er derfor kanskje ute etter en sko som ikke er dønn stiv i sålen.

I was just riding along...
Re: Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkelsko) [Re: JB.] #719111 28/04/2009 19:45
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Størrelsene matcher andre Shimano-modeller i SH-M og SH-R-serie, de er relativt romslige i tåa og såla er sånn midt på treet stivt, samme mellom- og yttersåle som SH-M122 og SH-MW80 (Glassfiberforsterka mellomsåle og ganske bra med gummi med ok grep under)

/Peter
Shimano-mekkemann

Recovery-mode
Re: Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkelsko) [Re: JB.] #719118 28/04/2009 19:54
I
imej Offline
Fersking
Fersking
I
Hei
Jeg tror jeg har ca. 3 timer på sti med disse. Førsteinntrykket er veldig bra. Sålen er ganske stiv, dvs. stivere enn mine 6 år gamle diadorasko (jeg har ikke prøvd sko med karbonsåle, så jeg kan ikke uttale meg i forhold til slike)

Et pluss, synes jeg, er at mønsteret på sålen er ganske mykt og det går ann å gå med til en viss grad. (sålen i seg selv er ganske stiv, men det er et mykere mønster under)

Ellers liker jeg borrelåsene og den høye lesten ganske godt.

Mye subjektiv synsing og føling fra meg nå, så du får kanskje noe ut av hva terrengsykkel syntes om dem i fjor (om du ikke har lest det enda): http://terrengsykkel.no/index.php?id=2425

Re: Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkelsko) [Re: imej] #719189 28/04/2009 20:52
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for tilbakemelding. Jeg tipper da at sålen er ca like stiv som på mine SM-M181, så da får de fortsette i sin tjeneste.

Det er kanskje ikke så lett å finne noen gode sykkelsko med myk såle (ikke joggeskomyk, men litt mindre stiv) iom at gode sykkelsko skal være stive.

I was just riding along...
Re: Noen med erfaring med Shimano SH-AM50? (sykkel [Re: JB.] #719229 28/04/2009 21:20
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: JB.
Jeg trenger et ekstra sett sykkelsko, og sikler litt på shimano sine all mountain-sko SH-AM50. Hvordan er str. på disse i forhold til andre Shimano-sko? Hvor stiv er sålen?

Skoene jeg har nå er jeg meget godt fornøyd med, men den stive sålen fører til kneproblemer i situasjoner hvor jeg må gå/trille sykkelen. Er derfor kanskje ute etter en sko som ikke er dønn stiv i sålen.

AM50 har samme såle som vinterskoen MW02, men dette er en luftig og lett sommersko. Jeg slet et par AM50 sønder og sammen i løpet av sesongen 08. I sum kan en si at dette er en lett og behagelig sko, med dårlig holdbarhet.

Av sko som er mer anvendelige med tanke på gåing så har du MT70. Dette er en mer solid sko med veldig god såle, og er ikke så knallstiv som de stiveste skoene. Tyngre enn AM50, men har GoreTex, bedre såle og bedre holdbarhet.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka

Moderator  support