Scott oppgir jo vekten til 980g. Men de sier også at Scale 30 som jeg nettopp har kjøpt skal veie 10.35 kg Noe den ikke gjør. Heller litt nærmere 10.8 kg ifølge min vekt!
I katalogen er Scale Rc dvs HMX ramma oppgitt til 980 (2,16 lbs) dette er uten den integrerte setepinnen, mens Scale 10 dvs HMF oppgitt til 990 (2,18 lbs).
I katalogen er Scale Rc dvs HMX ramma oppgitt til 980 (2,16 lbs) dette er uten den integrerte setepinnen, mens Scale 10 dvs HMF oppgitt til 990 (2,18 lbs).
Det er nok vekt med den intergerte setepinnen, men uten stubby'n på toppen. Som veier 160 gram om jeg ikke husker helt feil.
Har en 2009 Scale rc ramme som er veid, den veier 1170 gram med 8 cm av setepinnen kuttet av samt øvre og nedre Extralite scalhead2 lager på plass.....
Så vekten oppgitt er nok uten den intigrerte settepinnen....
Hver cm av den integrerte setepinnen veier ca 2,5 gram (har kappet av 8 cm som veier 20 gram)
Scott Spark Lefty Scott Scale 30 WW Scott Ransom LTD Cube Agree GTC Race
Re: Rammevekt Scott Scale HMF?
[Re: Jzbig]
#71810227/04/200911:39
Bare ørlite grann lettere enn en lett setepinne altså. Hvis da hver cm med ekstra seterør veier 2,5 gram...hmmm
Jeg har omtrent 30 cm fra overrøret til setefestet, det betyr da ca 70 gram med karbontårn. Legger du 70 gram til setefestet på 129 gram begynner det å demre om at dette integrerte greiene egentlig er mer plunder og mote enn reell funskjon. Det finnes ganske mange gode setepinner til 200 gram på markedet. Ritcheys egen WCS er vel blant dem. Vi får svar på søndag om det faktisk fungerer i ritt. I hvert fall ingen fare at setet kan synke underveis.
Vi får svar på søndag om det faktisk fungerer i ritt.
Vel, det er det nok andre som har bevist gang på gang at det gjør Det er vel også en kjent sak at Scott sitt system ikke er det letteste. Det påstår de vel ikke selv, heller. Jeg kunne nok og tenkt meg en lettere utgave av Stubby, men velfungerende er den, i hvert fall.
Legger du 70 gram til setefestet på 129 gram begynner det å demre om at dette integrerte greiene egentlig er mer plunder og mote enn reell funskjon. Det finnes ganske mange gode setepinner til 200 gram på markedet.
Hør hør. Det finnes utmerkede BILLIGE aluminiumspinner som med setepinneklemme kommer noe under 200 gram. Og hvor mye ekstra koster ei ramme med sånn integrert pinne, og hvor mye vektbesparelse kunne du kjøpt deg for disse pengene?
Og på toppen av dette er løsningen mindre fleksibel mhp rytterstørrelse, for eksempel ved utlån eller videresalg av sykkelen. Høres ut som en skikkelig hype. Jeg foreslår at alle med sånn setepinne skjøter på med noen skikkelige hjul så blir det i alle fall litt helhet i det.