Endelig kunne jeg sette meg på den nybygde sykkelen og teste den skikkelig i skog og mark der den hører hjemme.
Nå har jeg sett på den med et lengsesfullt blikk så lenge den har hengt i stativet i kjelleren og ventet på neste lønning for å kjøpe neste del... Og jeg har strevd med å holde fingra til mannen i huset borte fra sykkelen. Dette var et damebyggingsprosjekt!
Men nå ble den ferdig, bremsene montert på fredag, og lørdag var det tid for jomfruturen. Fantastisk sykkel og fantastisk følelse av å gli gjennom skogen, både oppover og nedover! Nå blir skogen utrygg for alle andre, for nå er en stisyklist sluppet løs
Forøvrig en rød Intense Spider XVP (ja, jeg er hunnkjønn, og da er fargen viktig å nevne før merket...), kjøpt av Kongen av Treschowsgate (Ole B)
Dette ble liksom mannens oppgave.. ...som supplerer med følgende tech-spec: • Intense Spider XVP small • Olebygde Stans ZTR355 med standard King (i gull må vite..) • Fox Float RLC kjøpt pent brukt av Blokkis (som også har modda gaffærn for å klemme ut det siste teoretisk mulige i vandring.) • RP23 bak. Undertegnede trenger ytterligere eksamener fra Fox-akademiet før han skjønner alt. • AJ 7 flyttet over fra annen sykkel, foreløpig 160/160 i påvente av adapter som takler 185 foran. Alle adapteret i dette solsystemet er for tiden utsolgt. • Komplett XT drivverk, kjøpt på snedige tilbud verda rundt. Vinduer demontert på triggere, og erstattet med snedige deksler som følger med. Kult. • Thomson pinne og stem, SDG Bel-Air sete. • Intense S4 gummipølser, gjort fete av slanger foreløpig.
Vedlagt noen bilder, inklusive ett som illustrerer at dette er hojen for hønemor (tatt på Sandbakken i Østmarka søndag), samt litt action fra Grønliåsen lørdag, under EKSTREME allergiforhold for begge to. Men ut måtte vi jo, selvom min 5.5 måtte spyles for mer snørr enn gjørme etterpå.
Hvorfor fet sykkel til dama? Hvorfor ikke? Så lenge det er damas prosjekt, og ikke noe tredd over hue fra mannen (det finnes nok av slike eksempler), ser jeg ikke noen grunn til å holde tilbake om man har råd. Hadde noen få prosent av befolkningen giddet å glede seg i skogen med tung intervalltrening som stisykling, hadde landet spart milliarder i helsekostnader.
Dessuten er det jo stas å sykle sammen! Ikke nødvendigvis alltid, men sånn når det lar seg gjøre.
Både du og kona har da overlevet turen til en mørk kjeller på Sagene før? Ole.
Trappa ned i den kjelleren er nok den skumleste på hele Sagene, uten tvil, men det har i sannhet gått greit, helt klart. Litt småskummelt da vi slo av alt lys for å teste alt i den store Lupine-kofferten her i høst, men det ble jo fryktelig lyst etterhvert.
Vi gjorde et lite forsøk på å få fatt i deg fredag eftermiddag, men tenkte at dette var en kurant del på byens sportsforretninger. But not.. Fruen kommer innom deg i løpet av uken.
Så får du ta fram pekestokk og kritt og undervise i Fox. Jeg har mer enn nok med mine shocks..
Harald
NOTS
Re: Jomfruturen med dame-Intense
[Re: Ole]
#71774826/04/200921:33