HTH høyskap, hvit høyglans front. Vaskeskap med halv dybde på litt av innredningen for plass til støvsuger etc. Hestedør, altså to dører. Ikke montert håndtak. Ikke sokkel.
Materialer til gjør-det-selv styrelagerpresse gis bort.
Har rigget min egen gjør-det-selv styrelagerpresse, men det er materialer til overs til minst en til hvis noen vil ha
Du får med: - ca 66 cm M16 gjenget stang (det holder lenge med ca halvparten) - nøyaktig 2 stk M16 muttere - ca 6 firkantskiver 50 x 50 mm med 17mm hull i midten. Alt i flott Biltemakvalitet. Muttere og skiver ligger i en hendig liten plasteske. Spør du skikkelig pent kan det hende du får med en plastpose å ha det i også
(Hvis du har konisk/"tapered" styrerør, så må du finne ut om 50 x 50 mm er stor nok anleggsflate til det nedre lageret.)
Det funket helt fint for min del, men du bør vite hva du gjør slik at du ikke ødelegger lager eller ramme. Samt vite at du får en mindre overdådig verktøysamling siden du ikke kjøper en til 1500 spenn - evt. at ditt lokale sykkelverksted går konk siden du ikke ber de om å gjøre det.
Så for meg at dette ble hentet på Kjelsås
Ligger her fremdeles og venter på ny eier
Re: Forum for stæsj som gis bort gratis? Freebie-tråd
[Re: Radival]
#177101212/04/201410:51
Har rigget min egen gjør-det-selv styrelagerpresse, men det er materialer til overs til minst en til hvis noen vil ha
Du får med: - ca 66 cm M16 gjenget stang (det holder lenge med ca halvparten) - nøyaktig 2 stk M16 muttere - ca 6 firkantskiver 50 x 50 mm med 17mm hull i midten. Alt i flott Biltemakvalitet. Muttere og skiver ligger i en hendig liten plasteske. Spør du skikkelig pent kan det hende du får med en plastpose å ha det i også
(Hvis du har konisk/"tapered" styrerør, så må du finne ut om 50 x 50 mm er stor nok anleggsflate til det nedre lageret.)
Det funket helt fint for min del, men du bør vite hva du gjør slik at du ikke ødelegger lager eller ramme. Samt vite at du får en mindre overdådig verktøysamling siden du ikke kjøper en til 1500 spenn - evt. at ditt lokale sykkelverksted går konk siden du ikke ber de om å gjøre det.
Hvor i Oslo må jeg eventuelt hente dette?
[Re: Raskall]
#177101712/04/201411:06
Hvor i Oslo må jeg eventuelt hente dette?
Brekkeveien på Kjelsås. Evt er jeg via Oslo S på hverdager, så hvis vi kan time en overlevering der på ettermiddagen så går det også fint. 16.42 f.eks
[Re: Anders]
#177313217/04/201411:37
Har igrunn 1 stor 1,8m og et par bord/gulv vifter som samler støv, men ser for meg at frakten koster mer enn andre løsninger. Tips i blinde er å legge ut en annonse på finn.no, så burde det være noen som sitter på en løsning i nærområdet.
[Re: Radival]
#177530123/04/201421:46
Har noen gamle Avid Code som gis bort. Dette er et mekke-objekt for de som er god på bremser; de er vanskelige å lufte og hendlene "henger" og man må rett og slett være mekkegod for å få liv i disse. Jeg er ingen mekker.
Goodridgeslanger og Straightline-hendler står på. Har ikke lengden på slangene, men de er _lange_
Adapter og skruer følger ikke med, men relativt ferske klosser står på - og jeg trur jeg har noen flekk nye liggende...et sted.
Kun henting Trh sentrum. mvh g
Redigert av Geir_Sint; 19/05/201407:49. Rediger grunn: picture this...
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
#179101120/05/201408:00
Har noen gamle Avid Code som gis bort. Dette er et mekke-objekt for de som er god på bremser; de er vanskelige å lufte og hendlene "henger" og man må rett og slett være mekkegod for å få liv i disse. Jeg er ingen mekker.
Goodridgeslanger og Straightline-hendler står på. Har ikke lengden på slangene, men de er _lange_
Adapter og skruer følger ikke med, men relativt ferske klosser står på - og jeg trur jeg har noen flekk nye liggende...et sted.
Kun henting Trh sentrum. mvh g
Har funnet de nevnte, nye klossene som altså følger bremsene. Bremseskiver er ikke med på lasset.
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
#180174505/06/201421:30
Tektro Draco frambrems med sprell nye klossar gjes vekk. Hendelen er ein anelse bøygd, men ellers er bremsen i fin form. Kan hentast i Kvam, Hardanger eller sendast for mottakar sin bekostning.
#180322909/06/201413:52
Har et pent brukt par Gaerne vintersykkelsko i størrelse 43 som jeg gir bort. Det følger med cleats. Den ene glidelåsen er tidvis litt dårlig, men jeg har smørt med glidelåsvoks så kanskje den skjerper seg.
Skoene er gode og varme, men glidelåsfunksjonen skuffet meg fordi den glir ned mens du sykler. Hvis du bruker skoovertrekk så slipper man problemene (men det blir da litt mer omstendelig).
Skoene befinner seg like ved Aker sykehus i Oslo.
#180436611/06/201412:10
Har en gammel Peugeot racer som gis bort. Flott restaureringsobjekt, som jeg dessverre har for korte ben til å ha glede av (er 172 cm på en god dag). Den er også helt kjørbar som den er. Tror min onkel har levert styrkeprøven på rundt 14.30 for mange år siden med denne, så det er en god sykkel. Tror man bør være minst 180 cm for å ha glede av den.
Send PM, så er det bare å hente. Går snart på dynga, av plasshensyn.
Har et pent brukt par Gaerne vintersykkelsko i størrelse 43 som jeg gir bort. Det følger med cleats. Den ene glidelåsen er tidvis litt dårlig, men jeg har smørt med glidelåsvoks så kanskje den skjerper seg.
Skoene er gode og varme, men glidelåsfunksjonen skuffet meg fordi den glir ned mens du sykler. Hvis du bruker skoovertrekk så slipper man problemene (men det blir da litt mer omstendelig).
Skoene befinner seg like ved Aker sykehus i Oslo.
Har disse fremdeles. Vil legge til at jeg bruker 42 i shimano MTB sko og da er det plass til en tykkere ullsokk oppi. Om man bruker 43 så går det sikkert fint også, men da med en tynnere sokk. Min erfaring er at de er en god del varmere enn Shimano sine goretex vintersko.