Hei,
Er du ute etter en ny ramme for rask og røff stisykling, som også kan brukes til heisbasert moro? Vil du ha kompromissløs kvalitet, fett utseende, tråkkegenskaper i særklasse, i tillegg til rå nedoveregenskaper? Da bør du titte nærmere på denne!
Selger min svært pent brukte 2008 Intense 6.6 i størrelse Medium i fargen Pearl White. Ramma har blitt brukt med ujevne mellomrom siden den ble bygget opp i løpet av senvinteren/våren ifjor. Kort og greit har jeg vært utrolig fornøyd med ramma, og den selges ene og alene fordi jeg vil prøve en Intense Tracer VP. Lite annet frister for min del...
Med et rimelig pedantisk forhold til sykler og sykkelbygging kan jeg love at ramma har blitt svært godt tatt vare på! Alle utsatte plasser på ramma har siden oppbyggingen vært tapet med tykk og solid 3M beskyttelsestape slik at ramma fremstår som veldig pen, med veldig få merker som tyder på at den har vært brukt. Alltid vasket nøye og skånsomt etter hver tur, samt polert og dullet med flere ganger!
Ramma leveres selfølgelig nyoverhalt (ikke at det har vært noe stort behov for det, i og for seg!). Alle lagre i den øvre linken/ramma er åpnet, renset og pakket med fett for lang levetid ved kjøring i drittvær. Alle lagre i nedre link/ramme er byttet til splitter nye, svinedyre, SKF rustfrie lagre (disse er mest utsatt for vann, skitt og møkk), slik at du som kjøper skal ha mest mulig problemfritt sykkelhold i lang tid fremover. Dette er en skikkelig oppgradering, og disse lagrene har fungert over all forventning. Intense-importør Ole Blokhus/Dogstar.no har kjørt med disse i 3 år uten noe vedlikehold i mye drittvær, samt utsatt de for mye vann og fukt ved grundig sykkelvask. Lagrene er fremdeles i fin form og spinner lett. Alle bolter er festet med Loctite slik at de ikke skal løsne.
Det er også laget et dreneringshull i krankhuset, slik at vann som kommer inn i ramma ved setepinnen, styrelageret og flaskeholder-boltene ikke skal bli stående i krankhuset og ødelegge kranklageret. Dette er gjort hos Intense-importør Ole Blokhus/Dogstar.no.
Krankhus, styrerør og skivebremsfestet bak er alle planfrest/avrettet for enkel montering, selvfølgelig.
.
Ramma leveres med 2008 Fox DHX 5.0 fjærdemper, totaloverhalt hos Fox-importør Jarand/Cyclon.no før salg og er ikke brukt siden. Bakdemperen er kjøpt ny sammen med ramma i Norge med norske garantier. Bakdemperen er spesielt tunet for meg og denne ramma av (Fox-inportør Jarand/Cyclon.no). En evnt. re-tune for individuelt tilpassning i forhold til kjøpers vekt kan arrangeres og koster ikke stort.
Denne ramma har fått utrolig mye gode tilbakemeldinger i sykkelpressen, og er også testet i vårt eget, eminente TERRENGSYKKEL. Testvinner her, som andre steder. Les hva de syns her:
http://terrengsykkel.no/index.php?id=1547For mer info om ramma, VPP-opphenget, geometri samt alle ramme- og bakdemperspesifikasjoner, les mer her:
http://dogstar.no/intense/6.6.htmlNypris på ramma var 19 000,- med en upcharge på 1 500,- for oppgradering til Fox DHX 5.0 bakdemper. Totalt 20 500,- altså.
Jeg kan levere rammen for 12 000 kroner, inkludert nevnte Fox DHX bakdemper, titanfjær (700), Ritchey Pro setepinne og Hope reduser styrelager fra 1,5-1,1/8. Billigere pakkeløsninger kan tilbys, med rimeligere fjær, eller annen bakdemper.
Ta kontakt via PM, eller mail på are_engehagen@msn.com