Sykla i dag altså fra kalbakken, opp grusveien langs alnaelva til huken og vendte der nesa inn i skogen mot den store parkeringsplassen på Ammerud. Litt vått fortsatt, men snøen var ihvertfall borte.
Fra parkeringsplassen på ammerud bar det oppover mot breisjøen. Mye snø her og veldig vått, men også noen flotte, tørre partier. Sykkelen ble så forferdelig anpusten her, så da stoppa jeg og tok et par bilder.

Sykkelen var generelt kortpustet oppover bakken, så det ble et par pauser for den, stakkars, men ble jo tatt flere dårlige mobilbilder da

Sliten sykkel igjen her altså. Dette er forøvrig en trivelig liten omkjøring i forhold til "hovedstien" oppover. Et crux helt til å begynne med som er litt over mine evner, men etter det er det et stykke koselig singletrack med et par små utfordringer underveis. Denne biten ligger oppå en liten topp med litt tynnere beplantning, så her var det som vanlig helt tørt.

Hovedstien oppover har fortsatt en del snø, så det ble litt trilling i partier, men mest forsiktig sykling over snøen. BBGG og MMGG sitter stort sett bra.
Godstien, en av mine favoritter på hardtailen i høst, mellom breisjøen og aurevann var tørr fra litt etter starten og helt til toppen. Siste del ned mot aurevann var fortsatt snødekket. Møtte forøvrig en stisyklist på vei opp mot toppen, men jeg tror ikke han hører hjemme på forumet - han sykla nemlig uten hjelm.
Sykkelen ble selvsagt anpusten igjen på vei opp mot aurevann, så da stoppa jeg og tok et par bilder til.

ok, når det kommer til stykke var det jeg som ble sliten, og ikke sykkelen. Kjennerne vil sikkert gjenkjenne en '08 turner 5.spot med fox float 32 gaffel, og den oppførte seg ypperlig hele veien. Ellers er spoten oppsatt med king styrelager, azonic b52 styre, juicy 7 bremser, frankengir med en salig blanding av LX (pods) XT(bak) og XTR (foran). XT krank med reserfjes bashring, hope setepinneklemme, thomson pinne, wtb sete, gap stem og wtb hjul. De tre sistnevnte ble kannibalisert fra hardtailen, marin rocky ridge, som tjente meg godt i forrige sesong.
Jeg syns nå dette ser ut som det kan bli en knallbra sykkelsesong, om jeg bare kunne finne ut hvor jeg har gjort av kondisen min.
mvh
Martin B