Lurer egnetlig på hvor stor pc geek faktoren er her på terrengsykkel-forumet. Som mange andre menn, er jeg også brennende interessert i alt som har med elektronikk og IT. Siden jeg var liten har jeg alltid hatt et stort glis rundt munnen om jeg kom til en PC eller noe med elektronikk, som jeg kunne tukle med.
Mitt seneste prosjekt har vel vært å bygge min egen PC, noe som fikk gjort susen på geek kløen Jammen om det ble en fin maskin. Neste prosjekt er å installere vannkjling i henne (tar gjerne imot tips btw fra personer med kompetanse )
Foruten å sitte på terrengsykkel.no, brukes også hardware.no og itavisen.no mye her i heimen
Lag gjerne litt lyd hvis det er noen IT interesserte her
Jobber som systemkonsulent, har også bygget flere PC'er en jeg orker å telle. Hadde stor glede av å leke litt med vannkjøling for noen år siden, da var det Zalman Reserator 1 som ble testet med stort hell inntil lekkasje (elendige pakninger). Siden det var under et LAN (var det ikke du som etterlyste et TS-LAN?) og det ble litt stress har jeg ikke orket å sysle med sånt siden.
Nerd? Ikke nå lenger, overlater denslags hedersbetegnelser til yngre folk som virkelig brenner for data
Samme her . min første var en olivetti m24 med 8086 pros og 8 mhz (1981). Jeesis for en maskin. 2 diskettstasjoner , deretter en 10 mb HD - nå går verden av skaftet ! Min egentlige utdannelse var et venstrehandsarbeid mens jeg holdt på med pascal, delphi , c ,c++ men der slapp etterhvert(heldigvis )taket. Men apropos vannkjøling. Kjøpte nettopp en hysteriskinnihelsike snescooter med vannkjøling og 125 hk og 180 toppfart og... hiks og , og .. herregud så artig !
Jeg skriver dette på en Lenevo Thinkpad x61s som kjører linux, bruker mest en Mac Pro med OS X og har en Acer Travelmate 8006 til diverse oppgaver - med Windows XP, samt at samboeren har en Acer Aspire med Vista.