Ingen heis, men en VW Turan. Veldig lite snø i åsen nå, men da jeg syklet via Grefsenkollen fra jobb, var det faktisk noen som dro med seg ski opp i bakken...
Og så kjekt med sånn snill nabo som stiller som sjåfør!
Kjekt med sånne naboer, jeg har bare sånne som stjeler venstre m-225 sko.
Den dagen vi skal kjøpe hus, burde jeg klare overtale samboeren til å flytte ved Årvoll. Klarer jeg å overtale henne til å kjøpe meg ny sykkel burde det ikke være så vanskelig.
Kjørte den som etterhvert er blitt kalt "freerideløypa". Starter på parkeingsplassen på Grefsenkollen og ender ned ved informasjonstavla ved Akebakkeskogen (evt. også det siste stykket ned til bommen øverst på Lofthus(?)). Perfekte forhold og stor stas!
Forresten. Hvordan er det å bo på Årvoll med tanke på kollektivtrafikken? Det går jo ikke t-bane dit, men hvor gjennomførbart er det å basere seg på bussen? Det må da stå dønn stille i rushtiden?
Hmmm... Jeg får få ut finger'n og fullføre byggverket. Kanskje klarer jeg og overtale han LilloGuruen til å kjøre noen turer med en Saab også..?
I tillegg burde vi tatt en dugnad og laget ett-eller-annet ved dette steinframspringet. Slik at man får hele nedkjøringen uten å gå av sykkelen.
Ja, men hvis vi er en gjeng kan vi jo også bytte på å kjøre.
Du tenker nok på den andre løypa ned, Sigmund. Den jeg tok er kjørbar helt ned og går lengre til venstre enn den jeg tror du tenker på. Begge starter samme sted, men den jeg tok tar til venstre ganske tidlig, og går ut på grusveien i 50 meter før den tar inn i skogen igjen.
Forresten. Hvordan er det å bo på Årvoll med tanke på kollektivtrafikken? Det går jo ikke t-bane dit, men hvor gjennomførbart er det å basere seg på bussen? Det må da stå dønn stille i rushtiden?
Her oppe i skogkanten er det flott å bo. Bussen går og går og går og går fra Stig, som er bare en kort rusletur nedi gata.
Jeg vil gjerne være med å utflukt og hike a bike men kan ikke bidra med kjøring da jeg...ehm..kremt...ikke er sertifisert sjåfør ENDA. Men for min del er det greit å dytte sykkel opp og kjøre ned- sammen med noen som er kjent.
Hmmm... Jeg får få ut finger'n og fullføre byggverket. Kanskje klarer jeg og overtale han LilloGuruen til å kjøre noen turer med en Saab også..?
I tillegg burde vi tatt en dugnad og laget ett-eller-annet ved dette steinframspringet. Slik at man får hele nedkjøringen uten å gå av sykkelen.
Du tenker nok på den andre løypa ned, Sigmund. Den jeg tok er kjørbar helt ned og går lengre til venstre enn den jeg tror du tenker på. Begge starter samme sted, men den jeg tok tar til venstre ganske tidlig, og går ut på grusveien i 50 meter før den tar inn i skogen igjen.
.. men Sverre den luringen har jo passert dette fremspringet med glans. Jeg mistenker at han vridde universet eller noe annet enkelt noe, for den steinsaken er litt lei.
Jeg vil gjerne være med å utflukt og hike a bike men kan ikke bidra med kjøring da jeg...ehm..kremt...ikke er sertifisert sjåfør ENDA. Men for min del er det greit å dytte sykkel opp og kjøre ned- sammen med noen som er kjent.
Gjerne i helgen eller noe
Hm. Det er jo ikke så langt opp. Det går jo an å i verste fall ta noen runder med haul-a-bike hvis interessen overgår tilgjenglig firhjulsassistanse.
Jeg kan ellers bidra med lapp, og jeg har jo strengt tatt bil også, men den er kanskje ikke spesielt terrenggående.
detta så ut som en ufattelig ren og velholdt sykkel! gnukka på den hele vinter eller?
Den er faktisk ikke gnukka på i det hele tatt, men stått helt i ro og fred på soverommet. Litt luft i dekka og et par runder med Rock 'n Roll Lube så var den klar til dyst
Var da merkelig at vi ikke så noe til hverandre. Jens Fredrik, svenske-Joakim og jeg har holdt på oppi åsen der hele kvelden. På stisykkel, riktignok. Video rendres "as we speak".
Herlig å se de som i heis-abstinens orger shuttleturer med bil - akkurat det samme som vi gjorde i helga. Gir en finfin forsmak på sesongen - vi har lenge sagt at 2009 blir et fantastisk sykkelår. Takk for inspirasjon
.. men Sverre den luringen har jo passert dette fremspringet med glans. Jeg mistenker at han vridde universet eller noe annet enkelt noe, for den steinsaken er litt lei.
Hmm, dette stedet må du vise meg, Herr Mork!
Sigmund: (uten å ha sett nevnte sted) pass på at du ikke bygger i stykker noe som andre ser på som en fin utfordring. Dette området er et populært treningsområde for utfor-gutta, spesielt tidlig på sesongen. En Chiken-run rundt cruxet, hvor man beholder den opprinnelige utfordringen, er nok helt greit!