Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Kor lavt kan ein synke?

Kor lavt kan ein synke? #714379 21/04/2009 23:44
NjalVM Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
For meg var dette dråpen.. Eg er så jævla(!) lei alt av såkalla reality-seriar, doku-såper, tabloidartiklar og anna ræl. Ting som absolutt ikkje har noko form for substans, meining og innhald.

Dråpen for min del var stort bilde på forsida av VG.no, med overskrifta "- Angrer på at jeg hadde sex i 124 km/t på E18".
[link: http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=571991] -Eg klarte ikkje lata være (eg tenkte mitt allereie før eg klikka inn på artikkelen). Kva les eg? Jo!
Quote:
Nå angrer jeg. Det skulle aldri ha skjedd. For det første var det trafikkfarlig, for det andre har jeg såret folk som står meg nær. Det er vondt å tenke på, sier hun til VG Nett.
Du angrer på at du har såra "de som står deg nær"? Supert! Det er jo fantastisk taktikk å dele det bodskapet med dei via framsida på VG Nett! (Eg og har gjort seriøst dumme ting opp gjennom åra. Eg tok ba om unnskyldning direkte til dei berørte..)

Quote:
Journalister ringer fra hele Norge, de ringer fra Asia og Kosovo og overalt. Men jeg tror ikke det er så veldig aktuelt. Jeg vil bare legge saken bak meg, sier 21-åringen til VG Nett.
Igjen. Supert! VG Nett is teh shit(!) når det gjeldt å begrave svin..
Quote:
Der forteller Martin Kjelsås at han forsøkte så godt han kunne å holde en jevn kurs og riktig hastighet, men farten varierte mellom 40 og 124 kilometer i timen.

- Lisa Marie satt over meg, og jeg klarte ikke å justere trykket på gasspedalen slik jeg burde.

Det kan politiet i Søndre Buskerud skrive under på. For bak den vinglete bilen lå en sivil politibil. Og inni politibilen satt en betjent som filmet hele hendelsen.

[..]

- Jeg så at det var en bil som fulgte oss tett, men det falt meg ikke inn at det kunne være en sivil politibil. Jeg trodde det var noen som bare var nysgjerrige, sier Lisa Marie Høglund til VG Nett.

Etter å ha filmet bilen over 900 meter satte politibilen på blålysene, og ga signaler om at de måtte stoppe.

- Vi stoppet, og Martin gikk ut. Jeg var så flau, forteller den 21 år gamle kvinnen.

1: Lisa Marie satt over meg[..] -Do we need to know? I don't!
2: Jeg var så flau[..] -På det jamne er det ein -1- ting som får meg sur/gretten/forbanna. Og det er idiotisk oppførsel. Enten det er å gjere dumme ting i trafikken, eller det er å kontakte media for å framstå som eit offer for (liksom) få sympati. Eller i realiteten: Få sine 15 jævla minutt med oppmerksomheit.

Vær så snill: Neste gong du føler for å komme på framsida av VG Nett: Bryt deg inn på Sola flyplass, stjel eit småfly, hopp ut frå 10 000 meter høgde. Uten fallskjerm, med mobilkamera stripsa til kroppen, og "live-sending" inn til VG-redaksjonen. Du får dine 15 minutt, eg slepp å sjå trynet ditt og å høyre "stakkars meg"-historia i etterkant. -For eg har høyrt den allereie:

* Er du "glamormodell" vart du voldtatt som femtenåring, og bruker "glammen" for å overvinne frykten og å bli trygg på deg sjølv.
* Er du B-kjendis/eks-idressutøvar har du hatt ein dårlig oppvekst, og føler deg så utrulig urettferdig behandla når media skriv noko som går deg i mot. (Paradoksalt nok så er det jo berre eit pluss, av di du så kan klage enda meir!)
* Er du ein (knapt) middels artist og vert slakta av kritikarane, så send ein klage til PFU (men pass på å informere alle journalistane på telefonlista di fyrst!).

Eg skjønnar ikkje kva det går av medie-Noreg som sel denne driten, og ikkje minst oss som er så jævla dumme at me kjøper den!

Ok. Eg gjer eit forsøk på å få tankerekka (og alle spørsmåla) ned på papiret i den rekkefylja den dukkar opp:

Kva er det som skjer? Kvifor vert eg dag etter dag bombardert med "siste nytt frå Paradise Hotel"? Kvifor har eg lettare for å finne ut kven av Paradise Bordell-deltakarane som har delt soverom, rota med kvarande, kven som har låge med kven, enn kva Jonas Gahr Støre gjer når han besøker nokre av verdas mest betente konfliktområde?

Kvifor får "realityseriar"* som både direkte og indirekte oppfordrar til negative ting så mykje sendetid? For å fortsetje med TV3 og Paradise Hotell: Det er om å gjere å lyge, baksnakke, setje folk opp mot kvar andre, heng ut og øydelegg for andre. Kun det. Og den som er flinkast (dvs. i mine auge det jævligaste mennesket) vert premiert?! For å sei det på godt nynorsk: WTF?! (Og i tillegg sendes det på tv av di det har ein fantastisk underhaldningsverdi!)

Som ein blond, kvinnelig deltakar uttalte (ref. avis-intervju) ifm. opphaldet sitt på Paradise H: "Det er ikke så viktig hva andre mener. Jeg er danselærer for 12-14-åringer, og de syns det er kult!".

Jepp. Forbilde. Kanonforbilde! Hadde dattra mi hatt ein danseinstruktør som er med på tilsvarande, og iallefall med den kommentaren i tillegg, så ville eg garantert tatt kontakt med kursarrangør, og mest sannsynlig meldt avbod tvert.

No kan ein jo alltids koma med argumentet "ja, men dette programmet er ikkje beregna på barn i den alderen". Det har ingenting å sei. For dei ser det uansett. Og det veit produsentane svært godt.

Men, greit. TV3 er ein søppelkanal.

Er TV2 betre? Eg trudde det.. Heilt til eg les om Linni Meister som i programmet med det fantastiske namnet "Washera" demonstrerte korleis ein strippa med stang, og hyggelig som hun er, kunne informere om at det å "late som en blir tatt bakfra" var veldig effektivt for å hisse opp den ein strippa for.

Det innslaget i seg sjølv er ikkje så drøyt, men å sende det klokka 15 om ettermiddagen, omtrent når 3/4 av Noregs barn mellom åtte og fjorten sitter å ser på er verre!

"Neida. Dette programmet er ikke beregnet på barn. Målgruppen er undgom på videregående." -Det var (bort)forklaringa frå TV2 og programleiinga. Pisspreik! Så tynt, jævla pisspreik er det sjeldan eg høyrer! Det programmet er mynta på ungar (8-10-12) _som trur_ at det er eit program for dei på 16+. Majoriteten av folk i aldersgruppa 16+ syns dette programmet er for drittunger..

Kvifor _må_ ein så til dei grader gjennomsyre absolutt alt med sex, mobbing, baksnakking, "glamor" og damer i offerrollar og menn i machorollar? Sender TV2, TV Norge, TV3 og andre med dei denne driten fordi me vil ha det? Eller ser me på det fordi det er kva me får servert? Berre så det er sagt, DB, VG, TV2, TV3, TV Norge (og absolutt alle andre mediakanalar): EG VIL HA PROGRAM MED KVALITET! EG VIL ABSOLUTT IKKJE SJÅ FOLK SOM FÅR MERKSEMD FORDI DEI OPPFØRER SEG SOM IDIOTAR/TRAKASSERAR ANDRE/GÅR MED SMÅ TOPPAR OG TRANGE SHORTS!

Og når eg tar opp debatten med f.eks. kjæraste min eller andre får eg som regel svar som "Du kan slå av tv-en om du ikkje vil sjå det.", "Me må ha eit tilbud til dei som vil sjå det", "Bytt kanal", "La være å lese det då!", "Les Morgenbladet, da!" og så vidare.

-Greit nok. Det kan eg gjere. Men skal ein utan vidare godta dette som gode, svar og lata vera å sei noko meir? Lata som at "problemet" ikkje eksisterar? Skal eg godta at kvaliteten på tv-program vert dårligare og dårligare år for år, og at ein må finne seg i å sjå tv-produksjonar der personar, som sannsynleg vis ikkje veit 100% kva dei gjer seg ut på, må sitje tilkopla løgndetektor, og med fem kamera retta mot seg og familien, på riksdekkande tv, få spørsmål som "Ville du låge med nokon for 5000 kr?" -Svarar ein "ja", så er du ei hore. Vel du å late være å svare, så skjønar samtlege teikninga, ein er stempla "hore", men får ikkje premien på 50 000,- (elns.) for å "ha svart ærleg og oppriktig". (Sistnemnde show veit eg ikkje kor virkar; eg har berre sett teaser for det mellom anna drit som kjærasten min ser på..)

Og døma (og irritasjonsmomenta) fortset i det uendelige.
Ta for eksempel ein teiknefilm som gjekk laurdag morgon på TV2. Situasjonen var i "Bratz-land", der hovudpersonane skulle være pre-teen, hadde store hovud, myke sminke, puppar, smal midje og ein generelt grufull adferd. Det var baksnakking, sladring, utfrysing og sjalusi. Og i tillegg hadde du ein katt og ein gris som "samtala" seg imellom, og kommenterte og forklare oppførselen til desse bortskjemte jentene, og då på ein sånn måte som eg oppfatta som ei rettferdiggjering av det eg ser på som uynskt adferd.. "Tina lyger til Camilla fordi hun ikke vil at Camilla skal snakke med Stine, og finne ut at de har baksnakket Camilla."

-Det endte ei gong med at måtte sitje å forklare jentungen i etterkant av "barne tv" at ein ikkje skal gjere sånn som jentene på barne tv gjorde. At det er feil, og at andre vert lei seg.

Etter det så er det kun NRK "Kometkameratene" og "Det var en gang et menneske" (som begge forøvrig er artige seriar) her i huset..

Eg kjenner håplausheita sige inn over meg. Eg har skrive i meir eller mindre 2 timar på dette innlegget i håp om at det skal verte leseleg (sjå vekk frå målføret mitt). Om du les alt er mindre interessant. Men av og til føler eg med som Don Quijote; og at eg slåss både mot vindmøller og straumen, og no måtte eg få det ut..

Er det berre meg som syns det er alt for mykje søppel på tv, og alt for lite konstruktivt og "oppbyggjande"? (Føler siste setninga er noko som kunne vore henta ut frå ein eller anna hjernevaska stakkar frå eit kommunistland som ser MTV for fyrste gong..)

Eg er i utgangspunktet ikkje særleg moralsk; eg tillet det meste, men nett det å lage "god tv" av at folk er slemme mot andre tykkjer eg er grufullt. Enkelt og greit så både føler og fryktar eg at det er med på å legalisera mobbing og negativ oppførsel.

Kvifor kan ein ikkje lage god tv av folk som er snille med kvarandre?

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714382 22/04/2009 00:25
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med deg i det meste.
Når det gjelder tv programmer så sverger jeg til discovery og nathional geographic sine dokumentarer/programmer. Anbefales! TV3 sender ikke Champions league lengre,så bort med dem.

Jeg kjøper nesten ikke aviser lengre,man får jo mesteparten av "nyhetene" deres på seoghor sine nettsider.

Mobbing er på en eller måte godtatt sålenge det er på tv,det liker jeg veldig dårlig.

Redigert av snikkarboa; 22/04/2009 00:33.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: SimonS] #714394 22/04/2009 05:38
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det som er det store tankekorset er jo at alt dette søppelet sendes fordi TV3 med fler har funnet ut at DET ER DETTE FOLK VIL HA! Hadde det ikke vært grunnlag for seriene/programmene hadde det ikke vært noe Paradise Hotell eller Bratz..

Men er det folks holdninger som gir seriene, eller seriene som gir folk holdninger..

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714399 22/04/2009 05:58
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Takk for at du tar opp et kjempeviktig tema. Jeg for min del ser mindre og mindre på TV, har fått direkte aversjon mot utspekulerte og smakløse realityserier. Greit nok at jeg kan velge hva jeg vil se på TV, men jeg tror at disse programmene med slike verdier er med på å forsøple og forringe samfunnet vårt - og bidra til at mobbing igjen blir akseptert adferd. Barna våre hører mye på oss og verdier vi prøver å formidle, men preges også i stor grad av ting de ser på TV. Med tenåringer i hus er det rimelig vanskelig å unngå at de ser det "alle andre" ser.

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Knirkekne] #714414 22/04/2009 06:31
NjalVM Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Knirkekne
Det som er det store tankekorset er jo at alt dette søppelet sendes fordi TV3 med fler har funnet ut at DET ER DETTE FOLK VIL HA! Hadde det ikke vært grunnlag for seriene/programmene[..]

Tja.. Eg kom på eit intervju eg las for ei stund sidan.. Eit knakande godt intervju med programleiaren av 20 spørsmål; Knut Borge.

Han er vel i dagens fettsugde, botox-fulle medie-verd eit skrekkeksempel på kor ille det kan være. Han er overvektig, har dårlege, "ufancy" (er det eit ord?) vitsar, briller, grått år, og leier eit program kor sterkaste ordet noko sinne er blitt brukt er "testikkel" (eller der om kring). Eg diggar den mannen og programma hans! Set eg i bilen eller mot formodning har radioen på kosar eg meg verkeleg med 20 spsml! Og eg er tydelig vis ikkje aleine.. Det er populære program han er ansvarleg for!

Les intervjuet eg linka til her.. Eg føler fyrste avsnitt formidlar mykje av det eg føler.. Der er rett og slett fantastisk bra! http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/08/23/544425.html

I tillegg finn ein eit greit intervju med Håkon Moslet ifm. avgjersla om å bytte Harald Are Lund, Noregs musikkmann numer ono, ut med sølet Juntafil her: http://www.dagbladet.no/2008/11/22/magasinet/hakon_moslet/musikk/musikkbransjen/p3/3787804/

Om du les artikkelen så ser du at motstanden er stor, både blant ungdom og vaksen, men vert avfeidd med at "dette er god radio og sunt for ungdommen"..

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714439 22/04/2009 07:09
progres Offline
Besatt
Besatt
Ditt hjertesukk er definitivt berettiget. Kanskje er det slik at overetableringer og stor konkurranse i medieverdenen ligger i bunnen av denne negative utviklinga med søppel på TV, på nett og i papirform.
Vi får håpe at de økonomiske nedgangstidene nå fører til en avskalling av i alle fall de verste eksemplene av det du nevner. At noen konker.
Men hvem er vel jeg til å mene noe om dette ? Klapp igjen sier junior - du er ikke i målgruppen engang!

Men det er min rett til forbanne den typen journalistikk og sier meg helt enig med JonahHex slik han sa det treffende i går i en annen tråd "Død over kamuflerte Se&Hør-smørerier".

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714508 22/04/2009 08:23
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Skulle en ha kåret årets innlegg i klassen "snikksnakk, pølsevev, sludder og vås" ( et lite paradoks der) ville ditt innlegg ha havnet høyt opp. Utrolig reflektert og beskrivende. Dette er tanker jeg selv ofte har og får. Jeg er redd at dette bare er begynnelsen. Mye av det våset som kommer på TV og eller i Media er konstruert og avtalt spill.
Dette sexopplegget i denne bilen var faktisk dråpen som fikk mitt beger også til å flyte over.

At dette er "virkelige" mennesker har jeg vondt for å tro. De er medieskapt og konstruert for å opptre som klovner på en scene de ikke selv aner konsekvensene av på sikt.
Der fantasien slutter for de fleste begynner deres virkelighet!

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: DagRS] #714511 22/04/2009 08:25
Rebel Offline
Entusiast
Entusiast
Tusen takk!

- Arne
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714524 22/04/2009 08:35
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Og når eg tar opp debatten med f.eks. kjæraste min eller andre får eg som regel svar som "Du kan slå av tv-en om du ikkje vil sjå det.", "Me må ha eit tilbud til dei som vil sjå det", "Bytt kanal", "La være å lese det då!", "Les Morgenbladet, da!" og så vidare.

På sett og vis enig med kjæresten din, vi har med åra begynt å sjekke radioprogram og hører mer og mer på radio om kvelden. Når det gjelder TV så er det det samme der, programmet blir sjekket for å se om det er noe som kan være aktuelt. Men jeg er stort sett enig med mye av det du drar frem, det er for mye svadastoff som forsøpler.

Serier, ja noen, reality, og såpe nei takk. Er det ikke noe som interesserer slår vi av "sjåplata" og sjekker radioen i stede.

Det kan anbefales å ta en helt TV fri kveld innimellom.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714531 22/04/2009 08:40
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: 0x002b

Eg skjønnar ikkje kva det går av medie-Noreg som sel denne driten, og ikkje minst oss som er så jævla dumme at me kjøper den!

Tja , når en ser på opplagstallene så virker det som færre og færre kjøper det. Kanskje folk er lei av Se og Rør i dagsavisen?
Kanskje du ikke er alene om å føle dette...
Spørs om avisene skjønner dette, eller om de bare tar en tpb og skylder på nettavisene.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: FuzzyLogic] #714611 22/04/2009 09:45
M
Martin B Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
oi.
Veldig enig med første taler. ikke glem bordell cæsar, det står ikke spesielt bra til der heller, men det er jo såpe, så der er det liksom meningen.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg har discovery og national geographic i "vanlig" og hd samt bbc knowledge og ikke minst nrk-kanalene. de norske kommersielle holder jeg meg langt unna.

Discovery-kanalene er også litt sånn meh, med american chopper og american hotrod, der kjefting og krangling og intriger får spille litt for stor rolle, men bortsett fra det er det stort sett bra saker ICON_SMILE

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714642 22/04/2009 10:31
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Derfor sluttet jeg med TV. Jeg savner det ikke mer. Deilig!

Nå vurderer jeg å slutte med filmer, for det er så mye søppelfilmer som lages for tiden.

"Tina lyger til Camilla fordi hun ikke vil at Camilla skal snakke med Stine, og finne ut at de har baksnakket Camilla."

"Det er om å gjere å lyge, baksnakke, setje folk opp mot kvar andre, heng ut og øydelegg for andre. Kun det."

Dette er trist underholdingnsverdi, hvor mange rundt omkring er lykkelige som følge av elendigheten TV/aviser/filmer serverer?

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Martin B] #714644 22/04/2009 10:31
NjalVM Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
MartinB:
Tenkte faktisk på American Sjåpper etter eg skreiv fyrsteinnlegget..

Eg har hatt Discovery i mange år, og tykkjer fyrste sesongen av AC var god. Det vart fokusert på byggeprosessen, og ein fekk sjå korleis ein bredda tankar og skjermar, tilpassa ramme, fann vinklar, handterte ulike materiale og generelt kring byggeprosessen.

Seinare gjekk dei over til å fokusere på (konstruerte) kranglar, og bygging av syklar kom i andre/tredje rekke.. Då gav eg opp.

Litt det same med Scrapheap Challenge, som var ein fantastisk(!!!) serie. 10 timar, ein skraphaug, ein dårlig plan og to lettare forstyrra programleiar med teknisk innsikt. (Det er forresten Cathy Rogers (prog.leiar.) som er personen bak programmet og konseptet..)

Så flytte dei innspelinga frå England til USA, bytte namn til Junkyard Wars, programleiarane med ei blondine med store puppar og null teknisk innsikt, og flytte fokuset frå det kule (i mine auge) til det lettfattelege og "dumme". Då var det ikkje kult lengre. Berre dumt. Dei rett-og-slett fordumma programmet for at "alle" skulle kunne sjå det.

Noko ein ser over alt.

Beklager. Eg klarar ikkje stoppe. Kjenner eg nærmar meg fanatisk kring dette med den pågåande fordumminga av alt som vert publisert i media; faktisk i så stor grad at det går ut over nattesøvn og jobb! Ille-gale.

Eg har forsøkt å finne referansar til undersøking, men av kva eg har lese og kva eg hugsar av det, så er intelligensen på ved nedover i Noreg. Eg vel å skulde dette på blant anna media, som "tygg maten ferdig" for oss, før dei sender det ut. Me slepp å tenke sjølve, og det er almen kjent at hovudet _må_ trimmast for å haldast ved like..

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714664 22/04/2009 11:03
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Ja, alt var så meget bedre i gamle dager.

Ungdommen nå til dags, de vil ha ordentlig pålegg, høre forferdelig musikk med hentydninger til sex og vold, de vil gå med buksene sine nede på knærne, ingen som reiser seg og tilbyr sin plass på trikken, de løfter ikke hatten/capsen for å hilse, noen tygger tyggegummi (?!).

Quote:
men av kva eg har lese og kva eg hugsar av det, så er intelligensen på ved nedover i Noreg.

Jeg mener at man skal gjøre seg fortjent til et fjernsyn der hjemme. Aktiviteter som sudoku, kryssord og lesing av kvalifisert litteratur, snakker her om Hamsun, Dostojevski, Hemingway og ikke f eks Margit Sandemo, til man kan BEVISE at IQ'en har steget. Har man en IQ på over f eks 115 får man radio, over 130 sorthvit tv med NRK og over 150 får man fargefjernsyn med informative kanaler. Hva som skal gå på disse kanalene, bestemmes av likesinnete kamerater som oss, som vet befolkningens beste.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Clotho_NOR] #714665 22/04/2009 11:06
jan erik Offline
Besatt
Besatt
[
Har man en IQ på over f eks 115 får man radio, over 130 sorthvit tv med NRK og over 150 får man fargefjernsyn med informative kanaler. [/quote]

Det er vel det som er problemet. Med en iq på over 150 ØNSKER man seg neppe et fargetv....

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: jan erik] #714678 22/04/2009 11:13
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: jan erik

Det er vel det som er problemet. Med en iq på over 150 ØNSKER man seg neppe et fargetv....

Jo, fordi når jeg og mine kamerater får makten, blir det utelukkende programmer som :

# Kontrapunkt
# Kvitt eller dobbelt
# Husker du ?
# Bokbadet (Anne Grosvold vil være utelukket for retur, da hun har for store....lunger)

Programmer alle kan ha nytte og glede av. Som øker IQ'en til den stakkarslige som ikke vet bedre.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714695 22/04/2009 11:35
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Godt å se at dette forumet ikke tilhører den fordummende delen av media.(men litt fjas,vås og avsporing deluxe ,er det jo)

Jeg blir ofte overasket over hvor lettpåvirkelige enkelte er..
En tidligere kollega av meg påstod hardnakket at man kunne slippe ut av varetekt i Norge, ved å betale kausjon.
Greit nok at det blir gjort i alle Amerikanske tv serier,men det betyr da vel ikke at norsk lov blir forandret.

Man kan jo kritisere flere av programmene til discovery for å inneholde mye banning,men dette er nok produsentene som presser 100 timer med opptak ned til 15 minutter med litt krangling. Folka i mange av disse seriene(Deadliest Catch er min favoritt) er uansett bare genuint herlige .

De fleste aviser er noe dritt i mine øyne,jeg bruker heller 3 timer på å surfe innom gode nettsider,enn 10 minutter med "nyheter".
Det er så deilig for meg å ha nettilgang og medlemskap i flere glimrende nettforum,da kan jeg diskutere og lære om det jeg interesserer meg for.

Flere aviser kunne egentlig delt seg opp i flere mindre aviser og byttet navn! Eksempel: Dagbladet kunne delt seg opp i flere mindre aviser: DB sex,sex,sex,sex og atter sex.DB sport og diverse,DB sladder,DB fjåsvås avisa,DB
spekulative nyheter,DB konkurs snart.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Clotho_NOR] #714718 22/04/2009 11:50
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Clotho_NOR

Jo, fordi når jeg og mine kamerater får makten, blir det utelukkende programmer som :
# Kontrapunkt ,# Kvitt eller dobbelt,....

Og hvor i herrens navn har du det fra at disse programmene gjør seg bedre i i farge om jeg tør spørre ?

Redigert av progres; 22/04/2009 11:51.
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: progres] #714727 22/04/2009 12:01
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Hvorfor er det bedre i svart/hvitt ?

Dette er kun for å motivere de "underbemidlede" til å bli god til de viktige ting her i livet. Andre forslag til insentiver, vil selvsagt bli overveid, forutsatt at forslagstiller har de rette kvalifikasjoner.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: progres] #714731 22/04/2009 12:04
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: progres

# Kontrapunkt ,# Kvitt eller dobbelt,....

Og hvor i herrens navn har du det fra at disse programmene gjør seg bedre i i farge om jeg tør spørre ?

Herreminhatt, Kontrapunkt med Sten Bromann var jo stor underholdning, nei, jeg er ikke ironisk, og jeg tror jammen det gikk i farger også.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: gare] #714734 22/04/2009 12:07
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Ingen her som er uenige det, Gare ? rose

Jeg syns også Kvitt eller Dobbelt var stor underholdning, i glanstidene til Knut Bjørnsen, RIP.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714737 22/04/2009 12:09
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
"- Angrer på at jeg hadde sex i 124 km/t på E18".

Om man tenker tilbake skulle en tro at dette hadde med utvilking og framskritt å gjøre.

Før Var det ikke så uvanlig at en fikk seg litt i bil, på parkeringsplassen utnfor bygdahuset i Østre Gausdal, Ofikstahaugen, samfunshuset i Follebu, Segalstad bru. Igjendogga biler lett gyngende var nesten noe som pågikk hver lørdag. Men bilen stod ihvertfall stille, ihvertfall rulla ikke hjula om en ikke var kar om å få "kødda" med håndbrekket i innspurten.

Da var det ikke hvor stor den var (bilen) eller hvor fort, men hvor liten (igjen bilen). Om du hadde fått deg litt på snabben en Izeta var du kar og ikke minst akrobat. Men nå skal det altså kjøres, å kjøres fort.

At man blåser dette opp i VG må jo være mangel på IQ både hos den journalisten og redaksjonen som lot det passere, og ikke minst det som står frem, tomt er vel kanskje det rette. Jeg så overskriften, men har ikke giddi å lest saken. Flere sånne så er det snart ingen vits å gå dit for å se etter nytt.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Clotho_NOR] #714743 22/04/2009 12:14
progres Offline
Besatt
Besatt
Hvorfor er det bedre i svart/hvitt ?

fordi

alt var så meget bedre i gamle dager.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: StigB] #714747 22/04/2009 12:21
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: StigB

Før Var det ikke så uvanlig at en fikk seg litt i bil, på parkeringsplassen utnfor bygdahuset i Østre Gausdal, Ofikstahaugen, samfunshuset i Follebu, Segalstad bru. Igjendogga biler lett gyngende var nesten noe som pågikk hver lørdag. Men bilen stod ihvertfall stille, ihvertfall rulla ikke hjula om en ikke var kar om å få "kødda" med håndbrekket i innspurten.

Eller som Akershus Festningsområde har vært for Oslo frem til 1 jan 2009.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Clotho_NOR] #714749 22/04/2009 12:23
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: StigB

Eller som Akershus Festningsområde har vært for Oslo frem til 1 jan 2009.

Kan hende, men på den tiden var det svært få der oppe som viste om den trafikken langt mindre hadde vært innenfor mils omkrets av ei hore.

:-)

Redigert av StigB; 22/04/2009 12:23.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #714761 22/04/2009 12:35
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Det er ikke så vanskelig å lage TV-programmer som garantert selger hvis du følger en bestemt oppskrift. TV-selskapene foretrekker selvsagt sikre inntekter framfor risiko. Det som er nest mest latterlig, er unge folk som med glede går inn i rollen som lydig forbruker, og som påstår at det er kritiske voksne som er gammeldagse. Det latterligste er selvfølgelig voksne som burde vite bedre, men som likevel bruker timevis av egen fritid på dritten. (Med skam å melde: Også jeg har vært i den kategorien flere ganger.)

"Hva folk vil ha" er helt uinteressant. Ingen bryr seg om hva folk ønsker eller føler de trenger. "Hva som selger" betyr alt. Kieslowski opplevde visstnok økonomene i vestlige filmselskaper som mer begrensende enn kommuniststyret i Polen.

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: SimonS] #714769 22/04/2009 12:43
Espen Offline
More than words
More than words
Førsteklasses innlegg 00x02b!

Linken til Knut Borges innlegg er også supert.

Det er som du sier en utrolig negativ utvikling, og som det hevdes lengre oppe her, verre skal det sikkert bli!

Har man meninger om dette, blir man lett karakterisert som en gammeldags moralist.

Medieverdagens fokus på sex og kropp, spesiellt for unge jenter, er helt for jævelig. Jeg fatter ikke at folk kan synes dette er underholdende eller moralsk greit.
Så lenge det er penger å tjene på å selge sexy bikinier til 9-åringer er allt vel. Man må nesten til Kvinnegruppa OTTAR for å finne folk som har standpunkter i disse sakene. De aller fleste bare trekker på skuldrene.

"Det folk vil ha" brukes jo ofte ja.
Medianissene later som de ikke har påvirkningskraft over hode.

Så lenge folk vil ha ting, er man fritatt for normal respekt for mennesker?

Saken er nemlig den, at folk vil ha det de får servert, og også dritt. Seerne blir gradvis dopet ned, med mer og med søppel, og til slutt, lar de seg underholde av hva som helst.
Disse seriene apellerer til de mest umodne og primitive driftene hos seerne, og jeg tror desverre mange blir påvirket negativt av dette.

Man tror man blir underholdt, men i realiteten blir man desillusjonert.

Jeg vet ikke, men folk sitter vel i soffan og føler seg litt bedre enn de nyttige idiotene på skjermen. Det gir kanskje en god følelse hos noen...i en periode.

Jeg mistenker også at disse spyferdige realityseriene er ganske enkle og lage, og så lenge det er blest og oppslag i Se&Hør og Dagbladet, er det mulig å vri reklamekroner ut av dem.

På mange måter har vårt samfunn blitt økonomiske diktaturer, hvor allt er lov så lenge det er penger å tjene.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: NjalVM] #715339 23/04/2009 08:22
Fetter Anton Offline
Fersking
Fersking
Jeg liker også Paradice Hotell. Det er bare så digg, lissom.
Det er så kult når de jentene krangler.
Jeg bare, Hæ, hva skjer a?
Konge!

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Fetter Anton] #715383 23/04/2009 09:07
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Nå føler jeg at jeg må slå ALARM !

Jeg har latt meg fortelle at det finnes andre sider enn terrengsykkel.no, klassekampen.no, uio.no osv, på internett, hvor man kan finne diverse uhyrligheter...

Hva skal vi gjøre ? Kan vi ringe ham og be han stenge dette (er det han der Bill Gates?) da dette forderver ungdommen vår ?

Mine kamerater, vi må forene oss som i gode, gamle dager, og se til....hmmm....et sted hvor de klarer å kun få ut den informasjonen makta vil ha ut ? Nord-Korea, anyone ?

Re: Kor lavt kan ein synke? [Re: Clotho_NOR] #715396 23/04/2009 09:21
Dan Offline
More than words
More than words
et sted hvor de klarer å kun få ut den informasjonen makta vil ha ut ?

Jeg tror du trenger en litt breiere definisjon av hvem "makta" er.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support