Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trek 6500disc vs Ghost EBS2

Trek 6500disc vs Ghost EBS2 #713766 21/04/2009 08:41
S
SlowStep Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Ber på forhånd om unnskyldning fordi jeg antageligvis poster nok en "jeg er helt fersk og skal ha en super sykkel til under 10.000 til litt trening/transport og sykle birken og et par turritt og sånn-post". Er rett og slett lat og gidder ikke bla gjennom alle andre tidligere tråder, men håper på gode tips fra noen vennlige sjeler der ute.

Kan få Trek 6500disc til 8.900

http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/mountain_hardtail/6_series/6500disce/

(tror den i norge kommer medlitt andre specs, bl.annet bakgir SLX, og krank m442)

eller Ghost'en til 8.000

http://www.ghost-sykkel.no/index.php?opt...&Itemid=59.

Hva er det beste kjøpet? Slik jeg forstår det så har Ghost'en bedre gir og krank etc, med fullt XT oppsett, men altså v-brems og kanskje en dårligere demper???

Trek'en har jo et godt rykte og har skivebremser. Hvordan er demperen? Her er altså gir og en del andre deler slik jeg skjønner det litt dårligere, og sykkelen er også noe tyngre.

Hva bør jeg gå for? Evt. er det andre røverkjøp jeg burde vurdere istedet?

Setter pris på alle gode råd.

"If it's stupid and it works it ain't stupid"
Re: Trek 6500disc vs Ghost EBS2 [Re: SlowStep] #713940 21/04/2009 12:25
Arne_And Offline
More than words
More than words
Sitat: SlowStep
Slik jeg forstår det så har Ghost'en bedre gir og krank etc, med fullt XT oppsett, men altså v-brems og kanskje en dårligere demper???

Bremser og gaffel er langt viktigere enn gir. Hovedforskjellen på girene er vekten, og da er det bedre å se på sykkelens totalvekt enn girets bokstaver. (Det finner funksjonelle forskjeller også, men om du ikke er lidenskapelig entusiast som vet nøyaktig hva forskjellene er og vet at du bare må ha XT så er det etter min mening ikke noe å bry seg om). Hvis syklene veier det samme er det på mange måter en fordel å ta den med billigere girsystem, da sparer du penger når du bytter slitedeler, evt får en lettere sykkel om du oppgraderer når deler må byttes.

Moderator  support