Turnern står og venter på å bli tatt med ut og blir ikke bytta ut. Har kjøpt meg en Gary Fisher Paragon til langturtrening. Den blir nok ikke tatt med ut på stiturer med det første.
To turer opp og to turer ned Landfallåsen. Fint sted, mye sprek småsti og litt annerledes terreng enn på vestsiden av Aron.
Neste uke satser vi på at vi kan besøke sentrale Bragernesåsen med rundtur på Spiralplatået.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Dæven, to klatringer på samme kveld blir tøft kjenner jeg. Vi snakker vårtempo her håper jeg?
Ja det håper jeg virkelig, 2 x 300 høydemeter med 1 sykkeltur i kroppen blir tøft for bein som stort sett har kjørt strekk på maks to minutter gjennom vinteren.
Men, det verste som kan skje er at det går til hælvete..
12 mann, to og en halv gang opp åsen, tre heftige nedkjøringer, tre timer, nesten 800 høydemeter. Og ennå er det bare april!
Takk for turen alle mann, og litt ekstra kudos til Torstein som trosset kramper og ble med på alt sammen selv om han egentlig hadde tenkt å gi seg etter første runde.......
Jeg måtte forresten innom Smak i nye lokaler for babb og cola på vei hjem likevel...... nå er det hveteøl og sofa og seint på jobb i morgen.
KO
Nesten 20 grader i skyggen da jeg dro ut litt før kl 18. Det ble en "fin" tur opp asfalten til Landfalltjern, som man ser av bildene hadde folk overskudd til å smile og skravle og surre ivei opp bakkene. Meget rolig oppvarming, med andre ord. Neste uke må vi kjøre på hardere i starten......
KO
Første nedkjøring var Slettningsdalen. Fantastisk linje rett ned hele åsen på tvers av flest mulig høydekurver. Men altfor bratt og mørkt og morsomt til å ta bilde.
Opp igjen andre gang droppa vi asfalt og valgte bratt og steinete sti. Da dukket denne karen opp.
"My name is Effort. Max Effort"
Jørgen starta med å velge gruslinjer istedetfor singletrack, men ble fort sitt gamle jeg og kom neeeeeeeeeeesten helt opp mørdarkneiken, bare en sur liten dab helt øverst.
KO
For en tur! For en trivelig gjeng! Gruppeklem! Småkjipt å ligge i baktroppen med magesyre i kjeften, krampe i begge lår og legger, men samtidig inspirerende å se på så dyktige syklister takle vriene crux på veien opp. Etter så mye slit er det godt å kjenne at nedoverformen hvertfall er nogenlunde på plass. Takk til Bik3man og Slasher for eksellent guiding på fantastiske stier.
Så var det tid for kveldens andre nedkjøring, ned Landfallåsen. Først leken skogbunnsti av beste merke, så skikkelig steinhælvete av ..... ja, beste merke det også.
Sola hadde akkurat forsvunnet, vi skulle vært her ørlite tidligere og fått den inn mellom trærne. Håpløst å ta skikkelige bilder uten fet blitz, men jeg reddet noen med mye lys og kontrastjuks på pcn.
(Siste tur var bonusrun ned Grubeåsen. Her er det rom for fete elg i solnedgang-bilder ute på kanten hvis man timer det rett, men vi var nede igjen akkurat kl 21 og siste rest av kjørelys)
KO
Hoho, takk for turen! Jaggu stas å være med på TID igjen etter en lang vinter! Såklart litt skummelt å kjøre vinkelrett på alle høydekoter første runnet ned, såpass tidlig i sesongen! Og de to andre var jo også helt på høyden internasjonalt!
Bremsene blei innkjørt, nygaffelen funka, og med litt mer luft i den er jeg klar for flere turer ja!