Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 12 1 2 7 8 9 10 11 12

Raumerittet 2009

Re: Raumerrittet 2009 [Re: Tange] #746609 06/06/2009 19:18
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
3.23.09 og svært fornøyd. Laå langt bak skjema fra fjoråret etter terrengparti to men godt sammarbeid med gruppe gjorde at jeg tok inn det tapte og litt til. Kø i terrenpartiene er nok vanskelig å unngå nesten uansett tror jeg. Er man 20 stk samlet blir det kø.

Kudos til de jeg kjørte sammen som samarbeidet godt med lagkjøring og tegngivning ved hindringer.

God aften....

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Roger Sandum] #746611 06/06/2009 19:21
S
Specialized08 Offline
Fersking
Fersking
S
Enig med Raske Roger, topp sykkelvær og mange hyggelige syklister som var overraskende flinke til å holde til siden i terrengpartiene til tross for noe trengsel. Terrengparti 2 var faktisk bedre enn jeg hadde ventet, og jeg kunne syklet nesten hele hvis jeg var alene i skogen.
Tips til arrangøren: 1) Legg løypetraseen inn/ut av målområdet på innsiden av de parkerte bilene, slik at det er mulig å komme ut igjen (og lettere å komme inn for de som ankommer etter at rittet har startet).
2) To forskjellige innspurter er bare tull, og ble da også bare forvirrende tull, spesielt når eliten kommer i mål sammen med trimgruppene.
3)Mindre startpuljer, gjerne start med 3-5 min. mellomrom (for å unngå for mye trengsel/"propp" i terrengpartiene.
4)Premieutdelingen for de beste i hver pulje bør tas umiddelbart etter målgang hvis mulig (send dem opp på podiet så snart de har kommet i mål).

Angrer like mye hver gang jeg starter i terrengritt, men stiller igjen og igjen .....
Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #746627 06/06/2009 19:52
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: oyvin
Sitat: Tange
Sitat: front biker
Resultater lagt ut:
http://www.emit.no/rar/2009/

Er det en hemmelig kode man trenger for å komme inn?

Tror ikke det, jeg sklir i hvert fall rett inn.

Yepp! der er de (Laplace; er kjent med 'refresh' men det hjelper lite å 'refreshe' i 5 minuter da er like det greit å vente litt).

Har en liten aning hvorfor jeg fikk krampe fra Ås gård inn. Avanserte nesten 600 plasser mellom 10 og 20 km. For så å kjøre ganske jevnt inn til mål. Lå lenge godt foran skjema, men krampa over de siste slettene kostet nok en 7-8 minuter.

Den eneste løsningen for kødanning i stipartiene er vel å kjøre med klokka isf. mot klokka. Da kommer stipartiene på slutten.

Redigert av Tange; 06/06/2009 20:56.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Tange] #746667 06/06/2009 20:51
Rockefoten Offline
Ivrig
Ivrig
Noen som vet om det gikk greit med hun som ble hentet ut av ambulanse rett etter gruvelia?

I've got a bike, you can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings
And things to make it look good.
I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Specialized08] #746714 06/06/2009 22:21
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Specialized08

4)Premieutdelingen for de beste i hver pulje bør tas umiddelbart etter målgang hvis mulig (send dem opp på podiet så snart de har kommet i mål).

Dette blir vel vanskelig, da vinneren for en alderspulje i teorien kan være i en sen startgruppe.
Eliten kan jo premieres med en gang, jeg vet ikke om det ble gjort heller?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Espen J] #746719 06/06/2009 23:01
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: dopapiret
Først og fremst en fin test på kroppen, selv om jeg sykla bedriftsklassen og lett kunne kutta en halvtime av tiden om jeg hadde kjørt alene, så var dette en fin tur!

Sitat: over the top

Velger å tro at jeg uten girproblemer etter Gruvelia, samt "landeveissyklister" som hoper seg opp i de tekniske partiene hadde jeg tatt 5 minutter til....
Får ta de minuttene neste år!

Var du en av de idiotene som vræla noe hinsides nedover der? Selv ga jeg en eller anna toppidrettswannabee en leksjon i trøndersk fargerikt språkbruk, etter at han hadde klaga noe jævlig på en lagkamerat ned den siste biten. Hvis man deltar i et ritt med 3000 deltakere (?) og skal sutre over at det er folk som sliter i det mest hårete og dermed kansje ikke er der dere rekordjegere liker det, bør man vurdere et annet ritt, eller stille opp i elite. Jeg ofrer ikke en kallori på at en sutrende idiot på 30+ uten andre mål enn ny pers. skal få favorittlinja si. Det blir kø i slike ritt, om dere liker det eller ikke.

Nei, jeg er ingen idiot, og kaller ingen andre det heller. Gjensidig respekt og hensyntagen er heller min stil! Etter å ha vært på denne kloden i snart 50 år har jeg lært meg såpass jeanclaude
Jeg bare konstaterer at det er en del som burde trene noget mer på teknisk sykling før de begir seg ut på noe som har tilsnitt av teknisk innslag. Forøvrig sykler jeg mye landevei og skal delta både på Vätternrundan og Trondheim-Oslo på landeveien. Men det er bra du kan dine gloser og kan si fra når noen ikke oppfører seg :-) Fint du totalt sett hadde en fin tur.

Re: Raumerrittet 2009 [Re: over the top] #746752 07/06/2009 06:20
fujifan Offline
Ivrig
Ivrig
For en dag. Fikk mamma mia på hjernen da jeg våknet og den rullet og gikk for mitt indre øre gjennom hele rittet, til tross for at jeg er aaaalt annet enn ABBA-fan. *grumpf*

Lå egentlig an til en helt grei tid frem til ca 45 km da jeg fikk en punktering og patronpistolen viste seg å være defekt frown Hell i uhell så kom min bedre halvdel forbi, og ettersom han hadde gått på en smell så var han veldig takknemlig for den kjærkomne pausen, og fikk meg på hjul igjen. Som takk for hjelpa ville jeg være drahjelp inn, men da asfaltstrekka startet fikk jeg ikke lov til å "henge me'n" lengre og ble bedt om å kjøre.

Hvis jeg sammenligner tiden min med ei som jeg kjørte relativt likt med, så tapte jeg 18-19 min fra punkteringa og til asfaltstrekka. Jeje. Når jeg er så urutinert at jeg ikke tester utstyret mitt før et ritt, så får det bare være

Totalt sett var det en trivelige dag, og det var mange hyggelige og blide fjes å se!

Eli-A.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: fujifan] #746760 07/06/2009 06:46
BeerMaster Offline
Ustabil syklist
Ustabil syklist
Siden jeg ikke hadde fått trent så mye iår, trodde jeg tidlig startpulje ville kjøre buksa av meg. Men formen var bedre enn forventet. Man blir jo dratt med av de rundt seg. Ble en bra dag, uten noen tekniske problemer. Må bare banke hardere inn i hue å kjøre med litt lavere lufttrykk i dekka. Ble litt glatt i enkelte partier og forhjulet holdt på å felle meg rett før målpassering. Enig med de som sier at stemningen var bra i feltet. På utforkjøringen på grus ned igjen fra Råsjøen var jeg delvis ut i grøfta i en sving. Forhjulet sklei på løsgrusen. En foran meg var langt ut i et hogstfelt før han kom seg på veien igjen uten å miste mye fart. Slikt det blir høy puls av, huh.

Master the Ride first, then master the Beer
Re: Raumerrittet 2009 [Re: thomasengen] #746777 07/06/2009 08:11
S
Snart 50 Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg tror den nye ordningen med seedet grupper medfører at flere kommer samtidig inn i terrengpartiene. Istedenfor 300 hvert 10min, kunne de ha kjørt f.eks 150 hvert 5min eller noe sånt. Slik det var igår var det vanskelige kjøreforhold og mye folk, da blir det klin umulig

Re: Raumerrittet 2009 [Re: BeerMaster] #746781 07/06/2009 08:20
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: BeerMaster
På utforkjøringen på grus ned igjen fra Råsjøen var jeg delvis ut i grøfta i en sving. Forhjulet sklei på løsgrusen. En foran meg var langt ut i et hogstfelt før han kom seg på veien igjen uten å miste mye fart. Slikt det blir høy puls av, huh.

Så en som var ute i en sving på samme plass, det var ikke deg vel? ICON_WINK Hva slags drakt kjørte du med?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Elgvenn2] #746806 07/06/2009 08:58
A
akvilas Offline
Entusiast
Entusiast
A
Hvorfor i all verden brukes Emit? Nå har jeg vært borti dem tre ganger siste måned (Holmenkollstafetten, Montebello og Raumer) og alle tre gangene har de levert dårlig. Tida mi har enda ikke kommet på nett (håper den kommer i oppdateringen kl 12)...Håper alle går over til Ultimate Sport Service (eller finnes det andre konkurrenter?) Aldri hatt problemer med dem (ikke prøvd dem med sykkel da).

Så forbaska vanskelig kan det vel ikke være å få til disse resultatene...

Ellers må jeg innrømme at Raumerrittet var relativt tøft når man aldri før har syklet mer enn 5,5 mil sammenhengende; det gjorde fryktelig vondt i beina fra Aas Gård og inn...men karret meg inn på ca 3.55, så jeg er greit fornøyd...

Takk til alle hyggelig folk i løypa (spesielt deg som takket meg for "en fin rygg å ligge bak" da du sa farvel til meg i terrengparti 2...:-)

EDIT: Fremdeles ikke med på listen kl 1200 søndag. Oppgitt...

Redigert av akvilas; 07/06/2009 10:07.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Elgvenn2] #746807 07/06/2009 08:59
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
Så en som var ute i en sving på samme plass, det var ikke deg vel? ICON_WINK Hva slags drakt kjørte du med?

Kan være meg? svart trøye med grå undertrøye - måtte ut med beina for å finne balansen og komme inn igjen :-D

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Raumerrittet 2009 [Re: thomasengen] #746817 07/06/2009 09:14
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: thomasengen
Sitat: Elgvenn2

Kan være meg? svart trøye med grå undertrøye - måtte ut med beina for å finne balansen og komme inn igjen :-D

Var tydligvis flere som var utenfor veien.. Var en gjeng med blå overdel og svart (tror jeg) bukse, der sistemann var uti i en av svingene ned mot aas gaard. Flaks at det var såpass jevnt, treffe en stubbe i den farta kan være spennende... ICON_WINK

Re: Raumerrittet 2009 [Re: akvilas] #746823 07/06/2009 09:16
[
[gbz]doc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
[
Sitat: akvilas
Hvorfor i all verden brukes Emit? Nå har jeg vært borti dem tre ganger siste måned (Holmenkollstafetten, Montebello og Raumer) og alle tre gangene har de levert dårlig.

Har til nå KUN hatt dårlig intrykk av EMIT selv. De er trege med å komme med resultatene, de er ofte ufullstendige og i verste fall rett og slett feil. Elendig!

Systemet som brukes i Birken og Grenserittet derimot ser ut til å fungere upåklagelig.

Vedrørende Raumerrittet så var det morsomt å sykle som tomannslag for første gang. Stiv og fin i beina i dag... ICON_SMILE

Chris.

Re: Raumerrittet 2009 [Re: [gbz]doc] #746840 07/06/2009 09:43
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Enig md forrige taler! I tillegg er påmelding "knotete" og søk i resultatlister er jo helt tragisk :-( Må scrolle gjennom klassene for å se hvordan kompiser og klubbkamerater har gjort det!! Nei, takke seg til Ultimate der en kan søke via klubb/sponsor/navn/alder/startpulje etc...

Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #746857 07/06/2009 10:15
tskj Offline
Medlem
Medlem

Jeg hadde en halvveis tur. Jeg startet i gruppe 7, og det fikk jeg svi for. Generelt få bakhjul å henge på. Gjennom begge terrengpartiene var det raskest bare å jogge omtrent hele veien, det var tett med folk som sklei i forskjellige retninger hvis de prøvet å sykle. Gruvelia er nok også lettere i en hastighet litt over 7 km/t, og en del hoppet av midtveis og gikk en 30-40 meter og laget litt kø. Fra Ås gård hadde jeg mye krefter igjen, men det hadde ingen andre. Jeg fant bare en å kjøre sammen med, siste 4 km. Han forsvant i siste bakken. Synd, han dro som en helt (dog med for lange føringer...) og jeg mente å taue ham opp bakken.

Hei du!
Tror bestemt det var jeg som dro deg et lite stykke her. Startet også i pulje 7 og hadde absolutt ingen å henge på/dele på å dra underveis før du dukket opp på 4-5 km grensa. Hadde ganske greit med krefter fra Ås gård, men som du sier var det ikke mange av "oss".. Klarte ikke å henge på deg opp bakken, sleit med kramper siste 3-4 mila.

Kjempefornøyd med mitt første maratonritt noensinne. Har dog større forventninger til bedre tid under birken, og må legge om treningsrutinene for å få mer krutt i bakkene. Tapte masse her...

-Thomas

'Jeg hadde vunnet om jeg hadde tatt ham igjen' - Tor Hushovd
Re: Raumerrittet 2009 [Re: Specialized08] #746865 07/06/2009 10:30
idapia Offline
Medlem
Medlem

Sitat: Specialized08
2) To forskjellige innspurter er bare tull, og ble da også bare forvirrende tull, spesielt når eliten kommer i mål sammen med trimgruppene.

Bare tull? SELVSAGT skal eliten ha egen innspurt. Her kjempes det om pallplasser og da er det fryktelig om mosjonister i løypa skal ødelegge et rettferdig oppgjør. Kan dessuten være farlig, farten eliten holder er en ganske annen enn gjennomsnittsfarten til øvrige syklister... Merkingen av elite-traseen kunne vært bedre, og jeg syns egentlig at løypene skulle delt seg mye tidligere.

Re: Raumerrittet 2009 [Re: tskj] #746879 07/06/2009 10:56
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Du var i blått mener jeg å huske? Da var det oss. Jeg var i mer eller mindre helsvart. Synd vi ikke fant hverandre før, tror vi kunne organisert oss rimelig godt hvis vi hadde fått litt tid, og det hadde vi tjent mye på...

I birken er det gjerne noen å henge på om man ikke er helt useedet, så det er ikke sikkert det hadde gått sååå mye saktere der. Og så er det hele 12 uker å trene mer på ICON_SMILE

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Raumerrittet 2009 [Re: MadsL] #746901 07/06/2009 11:30
S
Sutrekoppen Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: MadsL

Edit: Noen som savner en pulsklokkedings? Fant en i andre stiparti.

Det kan meget vel være meg. Mista min Polar cadens sensor sånn ca der (ser hverfall sånn ut fra grafen).

Er den svart og ser ca sånn ut? Sender deg en PM også jeg... ICON_SMILE

Re: Raumerrittet 2009 [Re: LFCForever] #746903 07/06/2009 11:32
bigbigbig Offline
Medlem
Medlem
Veldig enig i det jeg også. Syns til tider det gikk tregt i terrengpartiet, men hadde det utrolig morro sammen med raske syklister resten av løypa. Hadde som mål om å komme blandt de 100 beste i pulja eller under 3:30. Kom fornøyd i mål på 3:37

YNWA
Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #746904 07/06/2009 11:32
H
hach Offline
Fersking
Fersking
H
Hei!
har et sikkert dumt spørsmål ang evaluering av ritt; hvordan finner dere ut om det var bra eller dårlig gjennomført. Ser dere på pulsfila etter rittet eller er det bare plassering og følelsen man har over målstreken?
skal man ligge stabilt i sone 4 og noe opp i sone 5 i hele rittet?

regner man ut i fra gjennomssnittspulsen(min var 162 under raumerrittet - maxpulsen er 193)? har jeg fått ut max av rittet da egentlig?

dessverre drakk jeg bare vel 1 liter under rittet og fikk antydning til kramper i siste del. Men god lærepenge!!
så på pulsfila at siste timen datt jeg i pulsslagene og i sonene.

uansett så var jeg fornøyd etter målpassering, men føler i dag at jeg burde/kunne kjørt bedre. Løypa var jo perfekt og med mange hyggelige og flinke folk rundt seg i løypa.

Redigert av hach; 07/06/2009 11:44.
Re: Raumerrittet 2009 [Re: hach] #746919 07/06/2009 11:52
straightliner Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Da var rittdebuten unnagjort, veldig moro!3:18 er jeg brukbart fornøyd med, men føler det var atskillig å gå på, noe også pulsdataene og mellomtidene mine viser, jeg klatret på sammenlagtlistene hele veien. Men får ta det med som erfaring. Satser i alle fall på at dette gjør at jeg slipper å starte sist i Birken.

Fryktlig moro var det i alle fall! Takk for turen!

Bigger wheels, BIGGER fun!
Re: Raumerrittet 2009 [Re: hach] #746962 07/06/2009 12:35
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: hach
Hei!
har et sikkert dumt spørsmål ang evaluering av ritt; hvordan finner dere ut om det var bra eller dårlig gjennomført. Ser dere på pulsfila etter rittet eller er det bare plassering og følelsen man har over målstreken?
skal man ligge stabilt i sone 4 og noe opp i sone 5 i hele rittet?

regner man ut i fra gjennomssnittspulsen(min var 162 under raumerrittet - maxpulsen er 193)? har jeg fått ut max av rittet da egentlig?

Slik "evaluerer" jeg i prioritert rekkefølge:
Følesle (har jeg gjort mitt beste)
Tiden
Hvem jeg har slått av venner og bekjente:-)

Re: Raumerrittet 2009 [Re: hundenjanson] #746982 07/06/2009 13:00
H
hach Offline
Fersking
Fersking
H
er det samme som jeg gjør det! men hvis man skal se bak resultatet? må vel bli pulsmålingen skulle jeg tro?!

Re: Raumerrittet 2009 [Re: hach] #747002 07/06/2009 13:27
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg har ikke tro på pulsmåling som kriterium. Det er for mange variable som påvirker den, om du ligger i gruppe, om gruppa går jevnt eller i rykk osv. Pulskurven kan si at du har gjort noe grovt feil, men det er det hele. Jeg bruker pulsen stort sett bare til å unngå å klemme til for hardt i et anfall av overmot.

Har du fått tatt ut alt gjennom rittet, fra start til mål?
Har du syklet klokt? Dosert innsatsen riktig, funnet hjul å ligge på og helst bidratt til å få gruppene til å fungere?
Har du fokusert på ting du kan gjøre noe med, i stedet for å skylde på andre?
Har du forberedt deg riktig fysisk og mentalt? Har du unngått praktiske og tekniske overraskelser, og håndtert de som allikevel kommer?

Det er ting som teller for meg. Det nærmeste jeg kommer en fasit er om jeg føler subjetivt at jeg har gjort alt jeg realistisk kan for å sykle fra start til mål på så kort tid som mulig, ut fra det jeg vet når jeg har kommet til hektene etter målgang. Og for hver gang tror jeg vurderingen blir litt klokere.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #747003 07/06/2009 13:28
S
Snart 50 Offline
Fersking
Fersking
S
Når kommer det bilder fra rittet?

Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #747005 07/06/2009 13:33
tskj Offline
Medlem
Medlem
Du var i blått mener jeg å huske? Da var det oss. Jeg var i mer eller mindre helsvart. Synd vi ikke fant hverandre før, tror vi kunne organisert oss rimelig godt hvis vi hadde fått litt tid, og det hadde vi tjent mye på...

I birken er det gjerne noen å henge på om man ikke er helt useedet, så det er ikke sikkert det hadde gått sååå mye saktere der. Og så er det hele 12 uker å trene mer på ICON_SMILE

Jepp, jeg var blå og er helt enig med deg. Hadde tjent en del på et godt følge...
Det blir mye trening fram mot Birken, for dette ga skikkelig mersmak.
Raumern neste år er en selvfølge for min del, selv om mange klager over parkeringen?
Er man på ritt, får man ta med seg det faktum at man ikke er alene og at ting tar tid også etter målpassering. Var man sulten nok på pølse, ordnet det seg også ;-D
Jeg er skråsikker på at rittledelsen gjorde sitt beste og at de gjør eventuelle endringer dersom de finner det aktuelt etter en oppsummering av dagen.

'Jeg hadde vunnet om jeg hadde tatt ham igjen' - Tor Hushovd
Re: Raumerrittet 2009 [Re: oyvin] #747015 07/06/2009 13:50
H
hach Offline
Fersking
Fersking
H
Jeg har ikke tro på pulsmåling som kriterium. Det er for mange variable som påvirker den, om du ligger i gruppe, om gruppa går jevnt eller i rykk osv. Pulskurven kan si at du har gjort noe grovt feil, men det er det hele. Jeg bruker pulsen stort sett bare til å unngå å klemme til for hardt i et anfall av overmot.

Har du fått tatt ut alt gjennom rittet, fra start til mål?
Har du syklet klokt? Dosert innsatsen riktig, funnet hjul å ligge på og helst bidratt til å få gruppene til å fungere?
Har du fokusert på ting du kan gjøre noe med, i stedet for å skylde på andre?
Har du forberedt deg riktig fysisk og mentalt? Har du unngått praktiske og tekniske overraskelser, og håndtert de som allikevel kommer?

Det er ting som teller for meg. Det nærmeste jeg kommer en fasit er om jeg føler subjetivt at jeg har gjort alt jeg realistisk kan for å sykle fra start til mål på så kort tid som mulig, ut fra det jeg vet når jeg har kommet til hektene etter målgang. Og for hver gang tror jeg vurderingen blir litt klokere.

hm... her var det flere aspekter jeg ikke har tenkt på. Jeg prøver selvsagt å sykle så fort og hardt jeg kan hele tiden -og er hverken taktisk eller flink til å ligge på hjul.

kjørte forbi mange på det siste asfaltstrekket, men hver eneste en tok meg igjen rett før mål.

lønner det seg å ligge i rolig gruppe i oppoverbakker og gi jernet på sletter og nedover?

erfaringer er nok gull verdt!!

Re: Raumerrittet 2009 [Re: hach] #747028 07/06/2009 14:18
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
...
lønner det seg å ligge i rolig gruppe i oppoverbakker og gi jernet på sletter og nedover?

Det er nok heller omvendt. Det er når det går fort det lønner seg å ligge i en gruppe (og her tenker jeg på andre utforpartier enn Gruvelia og ned fra Hakkim til Ås gård.)

I oppovervbakker er det tid for å stikke fra gruppa du ligger i om døler deg mye sprekere og vil prøve å støte deg opp til neste. Er du ikke så sprek så sitt stille der du er og vent på om det kommer an rask gruppe opp bakfra som du kan bli med på.

Soloutbrudd på slettene koster masse krefter. Bare gjør det om du er helt sikker på at din egen kapasitet er mye større enn den samlete kapasiteten til gruppa du er i.

LarsB

Re: Raumerrittet 2009 [Re: larsb] #747040 07/06/2009 14:45
H
hach Offline
Fersking
Fersking
H
Sitat: larsb
...

Det er nok heller omvendt. Det er når det går fort det lønner seg å ligge i en gruppe (og her tenker jeg på andre utforpartier enn Gruvelia og ned fra Hakkim til Ås gård.)

I oppovervbakker er det tid for å stikke fra gruppa du ligger i om døler deg mye sprekere og vil prøve å støte deg opp til neste. Er du ikke så sprek så sitt stille der du er og vent på om det kommer an rask gruppe opp bakfra som du kan bli med på.

Soloutbrudd på slettene koster masse krefter. Bare gjør det om du er helt sikker på at din egen kapasitet er mye større enn den samlete kapasiteten til gruppa du er i.

LarsB

ok, takk for gode tips!!!

gleder meg til helga og farrisrunden.

Side 9 av 12 1 2 7 8 9 10 11 12

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå