Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel fra utlandet

Sykkel fra utlandet #708156 12/04/2009 12:03
Åsmund K Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei!

Har lest en del på forumet den siste tiden og fått mye fin info. Må også nevnes at det er en veldig behagelig tone blant skribentene her på forumet. yes

Den første posten min her vil omhandle sykkelkjøp. Ser at det er en del som handler fra CRC, som jeg etter litt undersøkelser fant ut at betyr Chain Reaction Cycles. Har sammenlignet litt priser, og med moms på sykkel og frakt, vil jeg spare en del kroner. (Antar at det ikke er avgifter utover mva.)

Hvordan er det å handle med CRC? Ser at mange har handlet "småting" derfra, går det greit å handle sykkel fra dem også? Er det andre ting jeg bør tenke på i denne sammenhengen?

Takker på forhånd for svar.

Re: Sykkel fra utlandet [Re: Åsmund K] #708291 12/04/2009 19:04
Santacruz Offline
Besatt
Besatt
Hei, velkommen til forumet.
CRC er bra, du kan få pris opgitt i NKR, punder er lavt i kurs og de har godt utvalg. Det kommer frakt på sykkelen(selv om det er fraktfritt over 1500) p.g.a. størrelsen. Du betaler moms på sykkelen og frakta + et tollgebyr(100 hvis du henter på Alna, 200 hvis du overlater jobben til posten). Med sykkel kan det lønne seg å sende med Fed-ex eller lignende. Koster lite og er raskt. 3 dager fra dør til dør hvis du er heldig. Sendes den med posten koster det omtrent det samme men kan ta evigheter. jeg har opplevd å få delene etter 2 uker og jeg har opplevd å få de etter 3 måneder etter 2 forsøk fra CRC på å sende tingene. Minuset med å handle komplett sykkel er at du ikke får god oppfølging fra LBS. Lykke til.

Re: Sykkel fra utlandet [Re: Santacruz] #708368 12/04/2009 20:55
Åsmund K Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk.

Har hatt dårlig erfaring med Posten i andre sammenhenger, så om det koster et par hundre ekstra med Fed-ex er ikke det noe problem.

Er det mulig å be CRC å bytte styre, for eksempel, eller er de en sånn "samlebånd"-butikk?

Jeg har en tendens til å ikke være fornøyd med svarene jeg får fra de lokale sykkelbutikkene, også ender jeg opp med å gjøre jobben selv. I så måte trenger ikke manglende oppfølging fra LBS å bety så mye. Unntaket er kanskje ved en evt garantisak.

Re: Sykkel fra utlandet [Re: Åsmund K] #708452 13/04/2009 07:52
Santacruz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Åsmund K
Takk.

Er det mulig å be CRC å bytte styre, for eksempel, eller er de en sånn "samlebånd"-butikk?

Vet ikke, send dem en mail. ER du mekkemann er det jo bare å bestille et styre i tillegg og dra plastikken.

Re: Sykkel fra utlandet [Re: Santacruz] #708533 13/04/2009 10:32
Åsmund K Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Er egentlig ikke noen mekkemann, men å skifte styre er jo en grei sak, ja.

Moderator  support