Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

klar til å mekke? - Skivebremser Hope E4 fra 2000?

klar til å mekke? - Skivebremser Hope E4 fra 2000? #705134 04/04/2009 07:21
skognils Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei
selger ett sett slike http://terrengsykkel.no/img/guide/tester/full/HopeEnduro.jpg

Test av dem er her http://terrengsykkel.no/index.php?id=156

Gamle gode slitere som fortsatt med dagens standard gir et kraftig bitt!
185mm 6bolt skive til front og 165mm bak.
har også med en ekstra halv kalipter slik at en kan kjøre 145mm bak eller 165mm fram om en ønsker.
bremsenslangene er LAANG og passer nok det meste.
kjøper får også med en hel masse pakninger(tror du kan overhale ALT om du ønsker) samt bremseklosser(noen nye, men mest litt brukt) til resten av ditt sykkel-liv...disse bremsene sliter nesten ikke klosser(noen nye, men mest litt brukt)

bremsene har IS feste både fram og bak. Bruker Dot4 og er superenkle å lufte.

ok så til ulempene:
- Hope E4 HYLER!!!!! men det positive er at alle som er med deg på tur vil merke det om du plutselig ikke er med lenger!
- disse bremsene har en LAAANG kalipter med 4 stempel som krever litt prøving og feiling før du får shimset kalipteret slik at du ikke har subbing mot skiva
- bremsene har vært mine trofaste slitere t/r jobb gjennom 3-4 år(sommer som vinter). Dette har medført at det nok er behov for å demontere kaliptere og bremsestempel for å ta en runde med fint fint fint fint slipepapir? for å få bort irr fra stempel og kalipter(salting av veier er hverken bil, sykkel eller sykkelbremser sin beste venn)

Ifølge testen fra 2001 var den svimlende prisen for bremsene 6400,- per par... mao over 12 lapper for settet!
bremsene kan prøves på sykkel om ønskelig.

Bremsene selges til noen som ønsker, evner og vil ta vare på disse vakre klassiske bremsene! Mao noen som IKKE støtter opp om bruk og kast.
Disse var vel noe av det hotteste en fikk i år 2000.

tenkte meg 500,- for hele pakka! om jeg ikke får det så lar jeg de ligge til jeg får kjøpt med en DH sykkel, og barna er såpass store at jeg får tid til å bruke 3 kvelder med finmekk og pusling for å få bremsene tipp topp igjen.

responder gjerne i tråden men send også PM.
Nils

Redigert av skognils; 04/04/2009 07:22. Rediger grunn: skriveleif
Re: klar til å mekke? - Skivebremser Hope E4 fra 2000? [Re: skognils] #705204 04/04/2009 10:35
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: skognils
.. og barna er såpass store at jeg får tid til å bruke 3 kvelder med finmekk og pusling for å få bremsene tipp topp igjen.

Nils

Sukk... godt å se at det er fler..

Har en kompis som prøvde seg på HOPE bremser, de og hyylte, så det er kanskje varemerke?.. Jeg har heller ikke tre kvelder i uka til sånne aktivitetet nå, så jeg må nok stå over. hadde jeg derimot hatt det, hadde jeg allerede sittet i bilen retning tigerstaden!

lykke til med salget.

Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
Re: klar til å mekke? - Skivebremser Hope E4 fra 2000? [Re: J_A_H] #705216 04/04/2009 10:54
R
RobinB Offline
Ringrev
Ringrev
R
Tar de meget gjerne. Lekreste sykkeldelene ever!

Re: klar til å mekke? - Skivebremser Hope E4 fra 2000? [Re: RobinB] #705241 04/04/2009 11:52
skognils Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
da har Corratec vært første mann(eller kvinne) til mølla. Bremsene vil da få et trygt og godt videre liv på rette sia av "moralsirkeln"

de demonteres og sendes Nordover.
N

Moderator  support