Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene?

Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? #704768 03/04/2009 09:54
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har alså blitt utfordret av noen kamerater til å delta på T-O 2009. Ingen av oss har noen som helt erfaring med slike lange distanser og vi er ganske blanke på hvordan vi burde trene. Alle på laget har ganske lang erfaring innen idrett bla. gjennom langrenn, klatring, styrketrening og løping. Så alle er generelt godt trente, men det er vel kun meg som har erfaring med sykling.

Men tilbake til spørsmålet; Hvordan bør vi trene? Lange rolige 5-7timers turer, eller lengden på ritte vi skal sykle (20timer)?
Og hvordan er det med intervalltrening, sone 3 eller 4?

Kommer sikkert med flere spørsmål underveis

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #704787 03/04/2009 10:28
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Spørs litt hvor mye tid man har til rådighet, men jeg har ca tre dager i uka. Det fordeles på ei økt med bakkeintervaller (6x6 eller lignende, terskel), ei tempoøkt (4x10 min drag eller lignende, terskel), ei langturøkt (5-6 timer sone 1-2). I tillegg slenger jeg meg med på diverse ritt.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #704827 03/04/2009 11:57
maddog Offline
Entusiast
Entusiast
SK Rye har jo flere lag som kjører Styrkeprøven. Du kan lese mer om treningsopplegg på denne nettsiden: http://www.sportsklubbenrye.no/subpg.php?aid=3020&h=sykkel&g=sykkel&k=informasjon

Sikkert en del tips å plukke opp der

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: maddog] #704832 03/04/2009 12:05
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
For the record; Jeg trener med SK Rye.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: KenR] #704877 03/04/2009 14:50
Christer-R Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
De fleste store klubbene har vel treningstips og eller program liggende ute på sidene sine, så det er bare å google!

Tvk's 2. lag (16 timer) sin plan finner du her
Det ser ut som alle T-O lagene til tvk bruker samme plan som utgangspunkt ved et kjapt overblikk.

Redigert av Christer-R; 03/04/2009 14:53.
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Christer-R] #704884 03/04/2009 15:21
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Takk for den, Christer-R. Mye nyttig og bra info der!

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #706057 06/04/2009 10:35
ivarRRR Offline
Entusiast
Entusiast
I fjor lå det et forslag til treningsprogram for alle styrkeprøven-distansene (minus Terrengstyrken) på hjemmesiden til arrangementet. Har ikke klart å lokalisere det på de nye sidene, men kanskje noen i adm. har det tilgjengelig.

Ellers er det lurt å øke lengden på de rolige turene frem mot rittet. Viktig med litt seigpining og vite at man klarer å sitte noenlunde komfortabelt på sykkelen gjennom så mange timer.

Ivar
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: ivarRRR] #706199 06/04/2009 16:33
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Det er ikke noen ulempe å vite litt om hvordan det er å sitte på sykkelen i 6-8 timer, det er litt annerledes enn 2-3 t lissom.

Få med deg noen skikkelige langturer, hvor du ikke gjør stort annet den (søn)dagen.

Redigert av NilsRegin; 06/04/2009 16:34.

Re Sykkelklubb
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: NilsRegin] #707171 08/04/2009 20:21
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: NilsRegin
Det er ikke noen ulempe å vite litt om hvordan det er å sitte på sykkelen i 6-8 timer, det er litt annerledes enn 2-3 t lissom.

Få med deg noen skikkelige langturer, hvor du ikke gjør stort annet den (søn)dagen.
Tror nok OP mener landeveis-styrkeprøven. Om han gjennomfører den på 8 timer, er han vel garantert seier?!

Men jeg tenkte også som deg: så gøy, treningsopplegg for terreng-styrken! Kan ikke du starte en egen tråd for det, så lover jeg å bidra. Jeg er farlig nær å bli forum-plager, så hadde ikke tenkt å starte sånn tråd selv.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: ivarRRR] #707188 08/04/2009 20:39
Mr.Bergli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: ivarRRR
I fjor lå det et forslag til treningsprogram for alle styrkeprøven-distansene (minus Terrengstyrken) på hjemmesiden til arrangementet. Har ikke klart å lokalisere det på de nye sidene, men kanskje noen i adm. har det tilgjengelig.

Har sett etter det samme, men etter at de fikk ny web-side ble fjernet.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Mr.Bergli] #707284 09/04/2009 08:18
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Det finnes en del tråder om T-O her på forumet allerede.

Det som vil bli mest uvant er den lange tida du må sitte på sykkelen. Kroppen oppfører seg på en annen måte etter 10-15 timer enn du er vant med. Feks kan du få problemer med magan, og det kan være et lite helvete.
Du må med andre ord forberede deg på at kroppen din reagerer, men siden det er vanskelig å forutse hvordan, må du på en måte forberede deg på det uventede...

Jeg har starta 2 ggr, og kommet til mål en. Det jeg erfarte var å få ordna ting du er misfornøyd med med en eneste gang!
Fryser du, MÅ du kle på deg, det er svært lite sannsynlig at du får varmen igjen av deg selv (dette var grunnen til at jeg måtte bryte, det er forferdelig irriterende!!!).
Er du sulten, MÅ du spise.
Må du på do, så MÅ du gå på do (det er ikke så forferdelig gøy å sette seg på huk i grøfta langs E6 hvis man må, men jeg skal love deg at alternativet er MYE verre).

Alle sånne ting som å finne seg gode felt og sånt veit du sikkert om, det gjør turen veldig mye lettere.

Og så er det forberedelsene med langturer på forhånd.
Jeg trur ikke jeg kjørte noen treningsturer lengre enn 4-5 t, men du kan med fordel prøve oppi 6-8. Det har kanskje ikke den helt store treningsmessige effekten, men du får føle hvordan kroppen reagerer på å sitte lenge på sykkelen.

Re Sykkelklubb
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: NilsRegin] #707330 09/04/2009 10:17
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Thue - jeg tror det er et par ting dere med fordel kan avklare sammen før dere kan lage et treningsopplegg.
-Skal dere sykle for å komme samlet til mål (les: å fullføre) eller for å komme fortest til mål? Hvis en sinker resten, kjører dere fra ham?
-Hva er tidsmålet? Ser du skriver 20t i første innlegget. Er det realistisk for de som ikke har sykla før? (Jeg sier ikke at det ikke er det, jeg spør om dere har vurdert det.)
-Har dere mulighet til å trene sammen?
-Hva er ønsket om komfort i løpet av ferden? Skal man stoppe når noen ber om det? Legge seg nedpå?

Jeg er inne i mye det samme som du nå - vi har laget en ganske enkel plan utfra hvilke målsettinger vi har:
Forutsetninger: tre deltagere; en syklist, en golfer og en styrkeløftutøver.
Mål: Å fullføre samlet. Vi er påmeldt i gruppe 24-30t.
Plan: Egentrening med vekt på moro og litt utholdenhet frem til over påske. Ingen fellestreninger. Etter påske tre dager i uken sammen for å bli kjent med hverandres forser og svakheter - særlig mentalt. Hvordan fungerer vi sammen? Hvem er motivatoren? Hvem får først syren?. Vi har lagt opp til to kort-økter i uken med terskel og intervall/ritt (bedriftskarusell). Søndager er det rolig langtur med is og brus til barna. Noe egentrening etter lyst og formfølelse. Vi har også satt av to-tre helger til turer over 15t, for å føle litt på hvordan det er å virkelig bli psykisk sliten sammen. Og så har vi meldt oss på et lokalt ritt over 20 mil to uker før festen starter.

Håpet er at vi får vendt oss til samarbeid med hverandre, at vi blir godt sammensveiset i en så ekstrem situasjon og at vi kan hjelpe hverandre til å nå målet. Vi har svært forskjellig idrettslig bakgrunn og har ingen intensjoner om å sykle fortere enn den sakteste av oss tillater.

Jeg vet ikke om dette kan brukes av dere, men vi har trua på dette. I tillegg har vi selvsagt sosiale sammenkomster som bowling, øl og darts for å kose oss litt utenom syklingen. Samt en og annen fisketur for å kjede oss sammen. ICON_WINK

Lykke til! Vi snakkes kanskje på vei til Oslo?

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #707410 09/04/2009 13:44
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg synes du planlegger mye fornuftig, og stiller mange av de riktige spørsmålene på forhånd.
Et par ting syns jeg imidlertid dere bør tenke på en gang til.
I gruppe 24-30t tror jeg det det stiller veldig få grupper av ryttere som har planer om, eller har trent på å kjøre i ”felt”. Med de grundige forberedelsene dere planlegger mistenker jeg at dere vil få lite hjelp av andre ryttere underveis, men at dere vil få mange som henger seg på dere.
I gruppa 20-24t er det derimot mange klubber og andre grupper av ryttere som har forberedt seg sammen. Her vil det være mye lettere å finne folk man kan kjøre effektivt sammen med. Samtidig har rytterne her stort sett et avslappa forhold rittet, og det er lite sure miner. Dersom man er så heldig å få heng på en sammenkjørt gruppe er det dog veldig viktig å ikke forstyrre rulla deres.
Mitt råd er at dere endrer til 20-24t, jeg kan vanskelig se noen ulemper for dere med det.
Sitat: Hæ?
Vi har også satt av to-tre helger til turer over 15t, for å føle litt på hvordan det er å virkelig bli psykisk sliten sammen.

Dette mener jeg er å gå for langt. Etter en slik økt, tipper jeg dere vil være drit lei langturer, og at det vil ødelegge moralen før slaget står.
Et lokalt ritt på over 20 mil mener jeg holder som lengste tur under oppkjøringa.
Selv har jeg meldt meg på Vätternrunden i år, og hadde tenkt å droppe T-O. Men jeg kjenner at det går mot at jeg stiller der også, uten at jeg har bestemt meg.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Raindog] #707412 09/04/2009 13:52
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: Raindog
Jeg synes du planlegger mye fornuftig, og stiller mange av de riktige spørsmålene på forhånd.
Et par ting syns jeg imidlertid dere bør tenke på en gang til.
I gruppe 24-30t tror jeg det det stiller veldig få grupper av ryttere som har planer om, eller har trent på å kjøre i ”felt”. Med de grundige forberedelsene dere planlegger mistenker jeg at dere vil få lite hjelp av andre ryttere underveis, men at dere vil få mange som henger seg på dere.
I gruppa 20-24t er det derimot mange klubber og andre grupper av ryttere som har forberedt seg sammen. Her vil det være mye lettere å finne folk man kan kjøre effektivt sammen med. Samtidig har rytterne her stort sett et avslappa forhold rittet, og det er lite sure miner. Dersom man er så heldig å få heng på en sammenkjørt gruppe er det dog veldig viktig å ikke forstyrre rulla deres.
Mitt råd er at dere endrer til 20-24t, jeg kan vanskelig se noen ulemper for dere med det.
Vi har også satt av to-tre helger til turer over 15t, for å føle litt på hvordan det er å virkelig bli psykisk sliten sammen.

Dette mener jeg er å gå for langt. Etter en slik økt, tipper jeg dere vil være drit lei langturer, og at det vil ødelegge moralen før slaget står.
Et lokalt ritt på over 20 mil mener jeg holder som lengste tur under oppkjøringa.
Selv har jeg meldt meg på Vätternrunden i år, og hadde tenkt å droppe T-O. Men jeg kjenner at det går mot at jeg stiller der også, uten at jeg har bestemt meg.

Grunnen til at vi valgte 24-30t er at den starter midnatt natt til lørdag. På den måten får vi sykla om natten først og ikke på slutten, som jeg av erfaring vet er mer slitsomt for meg. Det er mer ok å komme frem i ti-tiden enn i gryotta neste morgen. ICON_SMILE

Vi kommer sikkert til å få noen som henger på oss ja, men det skal vi klare av med. Hvis noen får en hyggeligere reise fordi de får kjørt sammen med oss, kommer helt sikkert vi til å tjene på det også. ICON_SMILE

Disse helgene vi har satt av er turer til våre respektive hytter, og vi tar dem som kos og spas. Jeg har mange ganger kjørt turer over 12-14t, og det skremmer ikke meg fra å ta langturer noen dager etter. Hvis de andre blir vettaskremt av det, dropper vi bare de to siste. ICON_WINK

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #707424 09/04/2009 14:57
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg er enig med Raindog i at 15 timers treningsturer er langt, kanskje for langt. De to gangene jeg har kjørt har jeg som sagt ikke hatt mer enn max halvparten av det, og det har gått bra.
Men er det en del av en større plan, hvor det sosiale er minst like viktig, så er det jo ingenting i veien for å prøve.

Det er også veldig fint at dere er positive til at andre skal få henge på dere. det viser skikkelig sportsmanship.
Men ikke glem at dere tross alt skal kjøre 540 km, og da er det ingen skam å få litt drahjelp heller. Det er erfaringsmessig ikke alltid like lett å organisere gode grupper underveis, forskjellige folk har svært forskjellige oppfatninger av hvordan felt bør organiseres.

Men vi opplevde noe veldig fint under Vätternrunden i fjor. Vi var 5 stk på ganske ulikt nivå som starta sammen. I det rittet får man bare tildelt starttid, det er ikke noen seeding å snakke om.
Vi hadde planer om å kjøre aleine hele turen, men det viste seg veldig fort at veldig mange valgte å henge på oss da vi kjørte forbi dem. Etterhvert lærte vi at de ønsket å være med å dra oogså, hvis det bare ble kommunisert skikkelig til dem.

Hver gang vi oppdaga en gruppe på halen vår, slapp jeg meg bak og ba dem på en pen måte være med å bidra med å dra. Vi kjørte stort sett max 2-3 min foran hver, og nesten alle som ble med oss fiksa det veldig bra. Men de var helt avhengig av klare og konkrete bekjeder, ellers funka det ikke.
De fleste falt av etter en stund, men på det meste var vi sikkert 50 stk i gruppene våre.

Så det er faktisk mulig å organisere underveis, men det krever en veldig klar og tydelig kommunikasjon.
Og ikke vær redd for å gi besjed hvis noen gjør feil! De gjør det som oftest av uvitenhet, og gjør som de får beskjed om neste gang de prøver seg :-)

Re Sykkelklubb
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: NilsRegin] #707481 09/04/2009 19:22
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Enormt mye bra tips her. Vi har nettopp hatt team møte, der vi diskuterte spørsmålene dine, "Hæ". Vi kom til den konklusjon at vi holder tempoet til den dåligste, og alle skal til mål samtidig. Vi kommer til å sykle 1-2 ganger i uken sammen, så vi håper å bli godt samkjørte etter hvert. 20timer er kun et mål hos oss alle, om det er realistisk gjennstår å se. Vi kommer sannsynligvis til å finne en fornuftig måltid etter noen ukers trening, men jeg vil tro at vi melder oss på i 20-24t klassen.

Vi skal prøve på å få en god 3-5 timers tur på søndagen, 4x4 sone 4/5 spinning på mandagen, og en mellomlangtur på onsdag eller torsdagen. Utover det kommer jeg nok til å putte på en langtur der jeg får tid og en intervall sone 3 økt på lørdagen.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #707679 10/04/2009 12:26
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jeg vil anbefale dere å kjøre rittet "Nordhordland Rundt" sammen som oppkjøring hvis dere har mulighet. Flott løype og fine omgivelser. Den er småkupert, det er ikke veldig mange deltagere og alle starter samlet, så vidt jeg kan skjønne. Og noen fine bakker mot slutten ute på Holsnøy. EDIT: http://www.nordhordlandsk.no/kategori/nordhordlandrundt

I det hele tatt er Holsnøy fin å trene på. Flatt som ei (litt kupert) pannekake helt nord fra Fløksand og via hovedveien fra Frekhaug mot Skjelanger (ca 3 mil), men masse fine bakker helt opp mot 14-15% på sørsiden. Melandsvingene (ca 2000m med ca 8% i snitt), Grågåtna (ca 2000m med partier over 12-13% og ca 9% i snitt) og veien opp til Øvre Sagstad (2500m med partier over 14% og ca 10% i snitt) er fine, ganske bratte og ganske lange (nja, alt er da relativt) treningsbakker. Klabrekko er noe kortere, men har partier over 10% på det verste. Det er mulig å kombinere alle disse bakkene på rundturer. Jeg har mitt eget lille "Tour de Holsnøy" når jeg en sjelden gang er på mine hjemtrakter med sykkel.

Alternativt er vel rittet på Voss som går fra Skulestad til Skulestad via seks vann også fint. Husker ikke navnet, men du finner det helt sikkert på nettet. EDIT: http://www.nordhordlandsk.no/wp-content/uploads/2009/04/voss-sykleklubb-6-vatnrunden-09.htm

Jeg tror det er viktig å få kjørt noen ritt før dere drar i vei fra Trondheim. Finn gjerne ritt med fellesstarter, så er det lettere å få trent litt på feltkjøring.

Lykke til! Hadde jeg vært der nede, skulle jeg guida dere en tur på øya mi. Det er bare ca 4 mil fra Danmarksplass til Holsnøy, og jeg tipper at hvis dere sykler fra Sandviken-Salhus-Steinestø-Flatøy-Frekhaug-Langeland-Sagstad-Meland-Brakstad-Fløksand-Rossland-Skjelanger og tilbake en eller annen vei, vil det bli en fin 10-12mils tur.

Redigert av Hæ?; 10/04/2009 12:30. Rediger grunn: Linker

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #713755 21/04/2009 08:31
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Hvis man først skal legge så mye tid ned i dette, så vil jeg anbefale å melde seg inn i den nærmeste sykkelklubben som stiller lag. Hvis man bor rundt Oslo så har Rye lag for alle nivåer.

Det er mye bedre å sykle i en orginisert kjede, enn diverse improviserte felt under veis. For det første så vil tiden bli mye bedre enn det dere klarer på egenhånd, for det andre så det morsomt å jobbe sammen som et lag.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Dexter] #715333 23/04/2009 08:10
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Nå er vi ca. 8 stykker som skal delta , så får holde det. Første gang i hvertfall. Det viktigste er at vi har det gøy og fullfører. Så får vi heller se neste år.

Hø?, blir nok Nordhordaland rundt for hele laget nå. Vi har fått anbefalt det rittet av ganske mange nå!

Ellers er vi påmeldt i 24-30t gruppa med start 23.45 fredag kveld. Vi fant ut som deg "Hæ" at det var best å få natten med friske bein.

Videre har vi kommet godt i gang med trening å rullen begynner å funke bra. Formen begynner osgså å komme, så det er bra.

Vi hadde enm langtur for noen dager siden der vi fant ut at vi skulle teste hva vi var god for. Vi så en mosjonistgruppe i det fjerne, kanskje 2-3 minutter foran oss. Vi økte tempoet kraftig, og stoppet ikke før etter ca. 2 mil. Gjennomsnitshastighet for oss fire som var med ble 44,9km/t og gj. pulsen min ble 84%. Ganske fornøyd med det alså, og alle hadde mer å gå på, så dette kan nok bli en gøy sesong i møte!

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #715349 23/04/2009 08:31
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: thue
Nå er vi ca. 8 stykker som skal delta , så får holde det. Første gang i hvertfall. Det viktigste er at vi har det gøy og fullfører. Så får vi heller se neste år.

Hø?, blir nok Nordhordaland rundt for hele laget nå. Vi har fått anbefalt det rittet av ganske mange nå!

Ellers er vi påmeldt i 24-30t gruppa med start 23.45 fredag kveld. Vi fant ut som deg "Hæ" at det var best å få natten med friske bein.

Videre har vi kommet godt i gang med trening å rullen begynner å funke bra. Formen begynner osgså å komme, så det er bra.

Vi hadde enm langtur for noen dager siden der vi fant ut at vi skulle teste hva vi var god for. Vi så en mosjonistgruppe i det fjerne, kanskje 2-3 minutter foran oss. Vi økte tempoet kraftig, og stoppet ikke før etter ca. 2 mil. Gjennomsnitshastighet for oss fire som var med ble 44,9km/t og gj. pulsen min ble 84%. Ganske fornøyd med det alså, og alle hadde mer å gå på, så dette kan nok bli en gøy sesong i møte!

Åtte stykker tror jeg er et optimalt antall for det opplegget dere har.
Jeg vil gjerne moderere mitt utsagn at jeg ikke så noen ulemper med å starte i 20-24t.
Ordningen med at 24-30t starter på kvelden er ny av året, og det betyr at det er uheldig å starte i 20-24t dersom man ikke kan holde tempoet der. Det vil innebære at man havner sist i rittet, med små sjanser for å få hjelp av andre.
På den annen side hadde dere en gjenomsnittsfart på langturen som tilsier at dere skulle starte i et mye sterkere felt. Jeg har i hvert fall aldri vært i nærheten av en slik hastighet på langtur.

Tidligere år var det begrensninger på hvor tidlig man kunne bruke ritttraséen fra Oppdal og Dombås. Da var det ikke mulig å starte på kvelden, med mindre man skulle bruke veldig lang tid.
Jeg antar at denne begrensninga er fjerna i år?
Da kan det nok være ganske mange gode syklister som velger å starte på kvelden av samme grunn som dere. Og dermed skulle mulighetene for samkjøring være store.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #715407 23/04/2009 09:28
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Thue - da starter dere et kvarter før oss. Kanskje vi snakkes på veien et sted? ICON_SMILE

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #715411 23/04/2009 09:32
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Det gjør vi nok sikkert. Vi har planer om å kjøre ganske rolig i starten (over fjellet) og pushe på utover morgenen. Så det er fult mulig vi møtes!

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #715431 23/04/2009 09:50
gare Offline
More than words
More than words
Da får jeg håpe at jeg ikke tar igjen noen av dere, jeg tror vi starter 0835 ICON_SMILE

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: gare] #716877 25/04/2009 07:50
Joshua Offline
Ivrig
Ivrig
gare, vi starter 0917. Tar deg igjen! ICON_TONGUE

Neida... Men blir spennende å sykle et så langt ritt for meg.

...Joshua...
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #716985 25/04/2009 12:31
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jeg vil anbefale dere å kjøre rittet "Nordhordland Rundt" sammen som oppkjøring hvis dere har mulighet. Flott løype og fine omgivelser. Den er småkupert, det er ikke veldig mange deltagere og alle starter samlet, så vidt jeg kan skjønne. Og noen fine bakker mot slutten ute på Holsnøy. EDIT: http://www.nordhordlandsk.no/kategori/nordhordlandrundt

Kremt ... host ... sorry, mente ikke Holsnøy. Mål er i Alversund. Bakkene på slutten er i Lindås.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Hæ?] #717546 26/04/2009 17:14
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hæ?, Da var vi påmeldt 23.30 gruppa. Vi skal ha med følgebil og det var vist ikke mulig i 23.45 gruppa. Ser du en høy kar med Team TGV drakt og Cannondale med gullfarga hjul, da er det meg!

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: thue] #717640 26/04/2009 19:32
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Skal holde utkikk. Jeg starter 30 min etter, så det er vel mindre sannsynlig at vi treffes på veien. Men kanskje på en matstasjon? Jeg sykler på en Cannondale også - en hvit SIX13.

Lav, skalla og feit. Peser sikkert som en hval. Har muligens en 1950-talls Mercier-trøye i trendy lilla og orange. Eller noe annet. ICON_SMILE

Lykke til! Tipper dere slår oss ned i pedalklossene.

Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: Joshua] #717790 26/04/2009 22:45
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Joshua

Du må da gjerne ta meg igjen, det gjør ingenting. Vi skal sykle på 18 timer, så da får du planlegge skjemaet dere trenger. Jeg kommer til å sykle sammen med en haug med folk i Team Jæren-trøyer.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Trondheim-Oslo 2009--Hvordan trene? [Re: gare] #718551 28/04/2009 05:23
Joshua Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: gare
Sitat: Joshua

Du må da gjerne ta meg igjen, det gjør ingenting. Vi skal sykle på 18 timer, så da får du planlegge skjemaet dere trenger. Jeg kommer til å sykle sammen med en haug med folk i Team Jæren-trøyer.

mHm... ICON_SMILE

...Joshua...
Re: Trondheim-Oslo 2009--To uker igjen [Re: Joshua] #748230 08/06/2009 20:24
thue Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Da nærmer T-O seg faretruende fort. Hele teamet har trent bra i en del måneder. 2 intervalløkter og 2-3 langturer på minimum 2,5-3 timer i uka. Jeg har trent i snitt 14 timer. Formen er rimelig grei og jeg tror vi er i rute. Men jeg tror kanskje de lengste turene vi har hatt, er litt for korte. Vi har hatt 2-3 turer på over 11 mil og 8 turer på ca. 8 mil. Litt for lite i mine øyne...

Vi er nå inne i de to siste ukene før helvete braker løs og jeg er litt usikker på hvordan jeg bør trene? Her er det jeg har planlagt:

uke 1.

Idag: intervall 4x4 88-93%
Tirsdag: Hvile
Onsdag: 13 mils langtur i rolig tempo: (5-6 t)
Torsdag: intervall 4x10 85%
Fredag: Langtur 4t
Lørdag: Hvile
Søndag: Langtur 15 mil i rolig tempo: (6-7t)

uke 2.
Mandag: intervall 3x10 85%
Tirsdag: Hvile
Onsdag: intervall: 4x4 sone 4/5
torsdag: Hvile
Fredag kveld 23.30: Helvete starter

Hva synes dere om denne sammensetningen?

Redigert av thue; 08/06/2009 20:25.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support