Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Henge seg på moped

Henge seg på moped #703472 31/03/2009 21:07
H
Helgeleo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Blir jeg forbikjørt av en moped henger jeg meg på. Detter jo av ved første bakke, men det er artig allikevel. Det er sikkert ikke så fint gjordt, men klarer bare ikke å la være :-)

Forrige tur ble jeg forbikjørt av en treg moped 500 meter før der målgangen til et lokalt ritt er. Måtte jo bare ta en Hushovd å bruke mopeden som opptrekk før målgang. Tror nok mopedisten ble litt forundret når jeg trødde forbi han.

Re: Henge seg på moped [Re: ] #703993 01/04/2009 19:37
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Dette er ikke ufint gjort syns jeg.
Mopedisten kjører bånn gass kontinuerlig, og blir nok litt gretten hvis du kjører forbi ham, men det er utelukkende fordi mopeden ikke går fortere enn han allerede presser den til.

Jeg syns også det er gøy, det samme gjelder traktorer. Men trafikksikkerheten er kanskje ikke helt topp bak der...

Re Sykkelklubb
Re: Henge seg på moped [Re: NilsRegin] #704493 02/04/2009 19:02
rene-iden Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: NilsRegin
Dette er ikke ufint gjort syns jeg.
Mopedisten kjører bånn gass kontinuerlig, og blir nok litt gretten hvis du kjører forbi ham, men det er utelukkende fordi mopeden ikke går fortere enn han allerede presser den til.

Jeg syns også det er gøy, det samme gjelder traktorer. Men trafikksikkerheten er kanskje ikke helt topp bak der...

Traktorer?? Etter de siste 5 åra med overføringer til landbruket, er det ikke mange traktorer som holler mindre en 50 km./t. Det klarer ikke jeg mange hundre meter

Veien til startstreken er den lengste.
Re: Henge seg på moped [Re: rene-iden] #704521 02/04/2009 19:37
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: rene-iden
Traktorer?? Etter de siste 5 åra med overføringer til landbruket, er det ikke mange traktorer som holler mindre en 50 km./t. Det klarer ikke jeg mange hundre meter

Joda, så lenge de drar et solid lass frau eller andre godsaker. Jeg har til og med dratt forbi traktor på vei til jobb. ICON_WINK

(Ja, det er en del traktorer på veien her...)

Re: Henge seg på moped [Re: asbjorjo] #704530 02/04/2009 19:42
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Det er veldig stor forskjell på hvor fort traktorer går. Jeg veit det, for jeg er nemlig bonde...

Men det er overraskende lett å henge på dem, også de som går i 50 km/t. Sist helg lå jeg i i dragsuget bak en sånn en i 10 km, i pulssone 1. 51-53 km/t i flatt terreng, i de små "bakkene" som var der sleit traktoren med fullt lass i hengeren mer med enn meg.

Så det er ikke allverdens, jeg er ganske langt unna nivået til mange andre her.

Re Sykkelklubb
Re: Henge seg på moped [Re: NilsRegin] #704685 03/04/2009 07:24
ivarRRR Offline
Entusiast
Entusiast
Apropos mopeder:
For noen år siden var jeg på vei tilbake til Trondheim etter en runde rundt Jonsvannet.

På vei opp en slak bakke kjørte en moped opp på siden av meg med en lokal helt og damefølge. De flirte og gliste litt av meg som sikkert så noe sliten ut. Etter litt hetsing skulle de kjøre forbi men mopeden var både fullasta og utrimma så når jeg svarte klarte jeg faktisk å ta den igjen og rykke fra... ICON_SMILE

Dette varte selvsagt bare noen sekunder (gikk på ren vilje den spurten der), men et skuffa og overraska "Øy!!" fra mopedføreren var bra å ha de siste motbakke hjemover.

Dessuten ser jeg ikke noe galt i å henge på mopeder. Det varer uansett ikke så lenge.

Ivar
Re: Henge seg på moped [Re: NilsRegin] #704751 03/04/2009 09:18
rene-iden Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: NilsRegin
Det er veldig stor forskjell på hvor fort traktorer går. Jeg veit det, for jeg er nemlig bonde...

Men det er overraskende lett å henge på dem, også de som går i 50 km/t. Sist helg lå jeg i i dragsuget bak en sånn en i 10 km, i pulssone 1. 51-53 km/t i flatt terreng, i de små "bakkene" som var der sleit traktoren med fullt lass i hengeren mer med enn meg.

Jeg har sikkert bare vært uheldig å truffet en bonde som er ute å kjører "søndagstur" med tom henger.

Ellers skal en være litt forsiktig med og henge på mopeder, føreren kan bli drittsur forde en sykkel holder følge, og så trekker han inn bremsen.

Redigert av rene-iden; 03/04/2009 09:20.

Veien til startstreken er den lengste.

Moderator  support, Valentino