Fuji sparer vel et mellomledd med direktedistribusjon, og blir således litt billigere, tror jeg. Dessuten settes modellene opp av forhandleren i hvert land ser det ut som.
Hvilke fordeler er det med en karbonramme?

Husk at en god aluminiumsramme koster mye, mye mindre enn en god karbonramme. Hvis man skal ha godt utstyr i tillegg til en god og dyr karbonramme kan det være litt for mye for en slunken lommebok.
Fuji Team Pro har Tiagra-gir/bremsehandler, framgir, tredelt krank av type ukurant og litt uvanlig utveksling (50-39-30), den har billige og kanskje ikke like gode bremser, og den er blytung til en karbonsykkel å være. Hjulene vet jeg ingen ting om, men mistenker de for å være noe tunge. Men den kan jo være perfekt til deg og ditt bruk.
Jeg har aldri hørt noe negativt om Fuji sin geometri på racere. Tror nok det er ganske safe der.
Scott CR1 team er forresten mye bedre utstyrt enn Fuji. Madonen også. Og Meridaen over der igjen med gjennomført Ultegra-gruppe. Så vidt jeg kan finne på nettet.