Er egentlig ( i all hemmelighet) enig med deg, men syntes nu en gang at den var så bra at jeg ikke kunne la være ("Everything is big in the USA"). Jeg fant en link til en forening for stomapasienter som snakker om 100-250 g, som jeg synes var veldig lite, men de mere vitenskapelige sidene jeg fant snakker om et sted mellom 500-1000 g. Trur ikke jeg sliter selv noen nevneverdig med siste nevnte mengde........men her hjemme har vi tidligere målt ca. 1500-2000 g per døgn for familie på fem. Men da snakker vi selvfølgelig kun om hjemmelaget, ikke det som evt. blir spredt andre steder......
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido?
[Re: Tange]
#70283830/03/200920:09
Gi deg, 'a! Hestemøkk er jo helt ufarlig, blir borte på et blunk og lukter nesten ingenting. Hundemøkk, derimot, er jo djevelens sekret, stinker som faen når du får det spredt utover sykkel og klær.
Ole.
[Re: Ole]
#76336102/07/200908:52
Det jeg lurer på er hvorfor syklister ikke klarer feste flaskene sine til sykkelen. Det ligger jo strødd med både vanlig halvlitersflasker og sykkelflasker midt på veien og i veikanten. Fidos etterlatenskaper går tilbake til naturen. Flasker gjør det ikke.
[Re: Ole]
#76337002/07/200909:01
Det samme kan du si om indisk mat også, men det resirkulerte som kommer ut har lite til felles med det som gikk inn...
Det svir like ille, og ser tidvis likt ut? edit: Indisk mat er forresten godt; i motsetning til hestemøkk (utan at eg faktisk kan bekrefte sistnemnte).
Redigert av 0x002b; 02/07/200909:02.
Vaskar kleda mine sjølv...
[Re: NjalVM]
#76338402/07/200909:20
Jeg tror de fleste er flinke og plukker opp etter hundene sine. Har jobbet som anleggsgartner og det skal ikke mer enn en hundeeier som ikke gidder plukke opp for at en park blir ganske ufyselig. Tenk dere, én hund blir to bæsj om dagen som blir over 700 stinkende feller etterlatt i løpet av et år.
For en anleggsgartner, er de som er etterlagt i bakker med høytgress de verste. Omtrent umulig å se og når du slår gresset med en trimmer. Når trimmeren treffer bæsjen, spruter den i alle retninger og det er ikke noe hyggelig opplevelse. En kollega hadde brune stinkende flekker over hele seg. Det er ikke noe moro å få en hitlerbart av hundemøkk!
Det jeg ikke forstår, er hvorfor det ligger hundeposer henslengt i gress og kratt. Når møkka ligger i poser, holder den seg "fersk" i flere år. Jeg trimma høytgress på vollene på Akershus festning i sommer og noen hadde faktisk klart å kaste en hundepose over gjerdet på vollkanten. Bæsj over alle klærne og på armene. =(
Er ikke så gla i hestemøkk heller, men det kan ikke sammenliknes med Fidos bio-terror
Having no destination, I am never lost!
[Re: pinsky]
#76339302/07/200909:31
Jeg forsvarer overhodet ikke hundemøkk på stier/veier i attraktive turområder, men det føles så fordømt bortkasta å dra på dritt når veien likevel er full av dritt..
Så ideelt sett burde småjenter på hest løse dette, samt tydeligvis kokkene på indiske resturanter..
Take Care!
[Re: oysandr]
#76340802/07/200909:53
Jeg forsvarer overhodet ikke hundemøkk på stier/veier i attraktive turområder, men det føles så fordømt bortkasta å dra på dritt når veien likevel er full av dritt..
Og hvis alle tenker slik, blir det jo slik...
Ole.
[Re: pinsky]
#76341602/07/200910:00
Det er omtrent like logisk som å si at det føles bortkastet å la være å krosse glassflasker mot gangveien så lenge det likevel er folk som stumper røyken der. Epler og pærer liksom.
[Re: Dan]
#76356702/07/200913:33
Er ikke værre en og gå tur langs en vei med grøft/skog vedsiden av og når den begynner så bare dra den ut i grøfta og etterhvert går han automatisk ned i grøfta/utenfor stien når den skal drite.
[Re: sykkeloyvind]
#76357702/07/200913:45
Hva med de som spytter snusklyser og bleier overalt?
Spytte bleier?!! Med "bleier" tenker du vel her på de ekle "minibaggene" med snus inni? Har hørt utsagnet: å kysse en røker(inne) er som kysse et askebeger. Men å kysse ei dame med ei snusbleie under leppa?- det må bli som å suge på ei velfylt babybleie?
Og til Oleg (Dogstar): En veterinær fortalte meg for mange år siden at hestemøkk ofte kunne inneholde stivkrampebakterier (tetanus-fremkallende mikrober). Og at hestemøkk var en av de få dyre-droppingene som inneholdt det.
Redigert av bike4man; 02/07/200913:46.
[Re: bike4man]
#76371102/07/200918:41
Hestemøkk kan også inneholde bakterier som gir koldbrann i sår, uten at man har vært spesielt urenslig med sitt kjøtt og blod.
Men hundedritt er uansett verre, både når det gjelder lukt og hvor lenge den blir liggende. Hestemøkk brytes som nevnt veldig fort ned og går tilbake til naturen.