Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido?

Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? #700866 26/03/2009 20:27
O
Ohnbi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Nå er våren på gang og deilige langtidsvarsler på Yr.no viser plussgrader og massiv snøsmelting, til glede for vårkåte stihelter. Sti Slayeren måtte derfor ut av kuvøsen i dag og ble testet i lysløypa ved Bergkrystallen. Lykke! …med en viss bismak, eller lukt for å være mer nøyaktig.

Jeg er ikke spesielt sensitiv for lukt, 4 år med bleieskifting gjør en immun. Det er når jeg ikke ser kabelen tidlig nok og får den opptinte, halvvarme smørja klint inn i dekket, for så å bli spredd med stor kraft over sykkeljakka. Det er da jeg begynner å misslike slappe hundeeiere!

Hvorfor tror hundeeiere at Kong vinter tar med seg dritten til Fido når han drar?

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Ohnbi] #700921 26/03/2009 21:25
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Eg plukkar opp driten etter bikkja mi, og så lar du være å knuse flasker utendørs. Om du likar lyden av flaskeknusing kan du gjere det inne i eige hus det det ikkje går folk og dyr.

Det er nemlig ikkje så hyggelig å høyre smertehyl frå bikkja, og etter endt tur sjå at halvparten av den største tråputa er kutta vekk.. Ikkje går det an å sy det heller.. (Noko som forresten hadde kosta nokre tusen om det gjekk.. Meir enn vask og rens av jakke.)

(Eg meinar ikkje at _du_ knuser flasker, men nokon gjer det. Og det er neppe bikkjeeigarar..)

Eg for min del plukkar opp driten etter bikkja langs asfalt- og grusveg, men ikkje ute i skogen og på fjellet når han spring fritt.. Faktisk så irriterar det meg som bikkjeeigar at folk ikkje ordnar opp etter dyret, på same viset som det plagar meg som syklist at enkelte bles loddrett i trafikkreglar og høfligheit når dei har ein sykkel mellom beina.. ICON_SMILE

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: NjalVM] #700928 26/03/2009 21:32
Fast gjest Offline
Ivrig
Ivrig
En ting er hva en liten puddel legger i fra seg, men
hva med heste-eiere??? Hvorfor skal de gå fri????

Er det slik at hester ikke har tarmbakterier?
Nei...det er ikke bare 'gress rester' som ligger igjen

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Fast gjest] #700940 26/03/2009 21:56
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Hesteeiere gjør som vesenet de sitter på, driter fullstendig i hva, hvor og hvem som kommer etter. Resultatet er at gang- og sykkelveier, grusveier og stier er belagt med hestemøkk fra og med nå og langt utover sommeren. Det som kommer godt ut av det er at vi MÅ bort fra allfarvei og inn i skikkelig ulendt terreng for å unngå bortskjemte jentunger i alle aldres etterlatenskaper - det er moro i skauen ICON_LAUGH

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Fast gjest] #700941 26/03/2009 21:57
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Hva med de som spytter snusklyser og bleier overalt? Forbanna pakk hele gjengen.

Ganske stusselig å komme hjem med posesnus under skoa gitt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: sykkeloyvind] #700954 26/03/2009 22:12
Christer-R Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: sykkeloyvind
Hva med de som spytter snusklyser og bleier overalt? Forbanna pakk hele gjengen.

Nuvel, en pris med løssnus er da ikke det verste å legge igjen på snøen da den forsvinner ganske lett fra skosålen. Lukter gjør den heller ikke. Men at folk spytter posesnus på gata er verre. Samme med sigarettfilter.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: sykkeloyvind] #700958 26/03/2009 22:16
Fast gjest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sykkeloyvind

Hadde det nå kun vært under skoa...hva med det fremhjulet spinner opp av drit lightning

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Christer-R] #700960 26/03/2009 22:20
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bestefar lærte meg at skal man tygge tobakk så spiser man hele sigaretten, også filteret. Akkurat som man spiser hele eplet og pæra, også stilken.

Bikkjemøkk er noe drit ja. Men jeg syns egentlig at det er kjempestas å tenke på at Fido slikker eieren sin elskelig på munnen etter kveldsturen mens halen går som en propell.
Særlig når jeg tenker på alle bikkjepuddingene som ligger langs kveldsruta deres, og at Fido har smakt på alle sammen.

Bon apetit!

Redigert av El Jefe; 26/03/2009 22:22. Rediger grunn: men men men

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Ripen] #700962 26/03/2009 22:28
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
He he, jeg tenker ofte det samme.
Det er vel egentlig akkurat det samme som å stikke tunga ned i ei toalettskål(TRIPPEL ÆSJ)...

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: SimonS] #700976 26/03/2009 23:21
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Nå er jeg muligens heldig, men jeg er ute i marka nesten hver kveld, går gode turer nå som det er vinter, og sykler om sommeren.

For å være ærlig er det svært sjelden jeg overhodet legger merke til hundebæsj i løypa, hender litt oftere at jeg ser hestebæsj, vanligst av alt er knust glass og sjokoladepapir.

Det som likevel er det absolutt verste jeg vet er å bli løpt ned av treningsnarkomane med tunellsyn og kondomdrakt..

Generelt sett skal det nok mye til å irritere meg på tur altså ICON_SMILE

Take Care!
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: SimonS] #700977 26/03/2009 23:22
tron Offline
Besatt
Besatt
Det er noen få hundeeiere som ødelegger for alle andre. De aller fleste er flinke til å plukke opp, men så er det noen idioter som konsekvent sparker litt snø over bæsjeklumpene hele vinteren igjennom.
Ikke skjær alle over en kam.
Hilsen hundeeier.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: tron] #700994 27/03/2009 07:14
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
"D hær e midt i natturn d å da kainn bikkja få drit kor ho vil".
Det ser iallefall ut til å gjelde her i Trondheim. Mye dritt på de folksomme stiene/grusveiene.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Knirkekne] #701001 27/03/2009 07:40
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Drit i skisporet er også en herlig klassiker, spesielt nå som det er klisterføre og skiene tar med seg en smakebit av alt rusk og rask som ligger i sporet. Da er det ekstra fristende å komme hjem og skulle rense ski.

Og med det samme vi er inne på irriterende ting vi opplever ute på tur: Hva med folk som går på beina i skiløypa? Spøler opp fine skispor med de svære vinterskoene sine. Og hvis man høflig antyder at de i det minste kunne gått utenom sporet, får man "Ta åsså knip igjæn den derre kjæften din! Vi har lik my rætt te å gå i marka vi som det du har!" Eh, ja, men jeg har jo ski på beina... Ved Nilsbyen i Trondheim står det et skilt om at det er forbudt å ferdes til fots i skiløypene. Gjelder det hele marka? Kan man anmelde folk som gjør det?

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Øyvind V] #701007 27/03/2009 07:55
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Hundebæsj i skisporet er det mye av, og det irriterer meg. Hundeeiere trenger ikke å ta den med seg en gang, bare få kastet den en meter ut til siden.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Øyvind V] #701014 27/03/2009 08:00
T
tonesam Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: Øyvind V
Drit i skisporet er også en herlig klassiker, spesielt nå som det er klisterføre og skiene tar med seg en smakebit av alt rusk og rask som ligger i sporet. Da er det ekstra fristende å komme hjem og skulle rense ski.

Og med det samme vi er inne på irriterende ting vi opplever ute på tur: Hva med folk som går på beina i skiløypa? Spøler opp fine skispor med de svære vinterskoene sine. Og hvis man høflig antyder at de i det minste kunne gått utenom sporet, får man "Ta åsså knip igjæn den derre kjæften din! Vi har lik my rætt te å gå i marka vi som det du har!" Eh, ja, men jeg har jo ski på beina... Ved Nilsbyen i Trondheim står det et skilt om at det er forbudt å ferdes til fots i skiløypene. Gjelder det hele marka? Kan man anmelde folk som gjør det?

Jeg skulle akkurat til å kommentere både hundedrit og fotgjengere i skisporet, for jeg har opplevd det samme som deg, senest i går!! Hva er det med folk?

Selvutnevnt sinke
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Fast gjest] #701027 27/03/2009 08:15
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Fast gjest
En ting er hva en liten puddel legger i fra seg, men
hva med heste-eiere??? Hvorfor skal de gå fri????

Er det slik at hester ikke har tarmbakterier?
Nei...det er ikke bare 'gress rester' som ligger igjen

Det ikke like enkelt å putte en "liten" hestebæsj i lomma, slik mange gjør med hundedritt, vist nok etter den er puttet i en pose.

Dessuten forsvinner hestemøkka fortere og innholder mindre bakterier.
Men helt ufarlig er den ikke; Jeg syklet Trondheim-Oslo i 1999, det regnet og et strekke på veien var det mye hestemøkk. Sykkelhjulene sørget for å fordele dritten overalt, også sykkelflaskene. Den kommende uka ble jeg hardt rammet av diare.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: tron] #701028 27/03/2009 08:19
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Sitat: tron
Ikke skjær alle over en kam. Hilsen hundeeier.

Det er ganske mange som må skjæres over den kammen, for det er usannsynlig mye dritt rundt omkring.

Aron SK, NBNL
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Øyvind V] #701042 27/03/2009 08:31
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Sitat: Øyvind V

Knip igjen kjeften din og la alle bruke marka uansett ski, sykkel, rullestol, truger eller pulk!

I marka må alle ferdes og ta hensyn til hverandre.

Sånn helt seriøst, å anmelde folk for å gå på beina?

Du skriver på ett terrengsykkelforum, jeg gleder meg til du oppfordrer alle som går tur i marka om sommeren til å anmelde syklister..

Uansett, norsk lov er meget klar om ferdsel i utmark, og å anmelde folk for å bruke bymarka i trondheim er noe av det minst oppegående jeg har lest på dette forumet på lenge.

For å dra den videre burde skiltet på nilsbyen endres til : "vi oppfordrer folk til å ikke gå på beina".

Forøvrig pleier jeg å gå på siden av skisporet når jeg går tur på vinterstid.

Take Care!
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: oysandr] #701043 27/03/2009 08:32
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Også lurer jeg virkelig på hvor ille turgåere er når folk er i marka..

*ta frem popcorn*

Take Care!
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: oysandr] #701050 27/03/2009 08:44
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: oysandr
[quote=Øyvind V]Drit i skisporet er også en herlig klassiker, spesielt nå som det er klisterføre og skiene tar med seg en smakebit av alt rusk og rask som ligger i sporet. Da er det ekstra fristende å komme hjem og skulle rense ski.

la alle bruke marka uansett ski, sykkel, rullestol, truger eller pulk!

Enig!

I marka må alle ferdes og ta hensyn til hverandre.

Enda mer enig!

Sånn helt seriøst, å anmelde folk for å gå på beina?

Du skriver på ett terrengsykkelforum, jeg gleder meg til du oppfordrer alle som går tur i marka om sommeren til å anmelde syklister..

Sa jeg at jeg skulle anmelde folk? Jeg kommenterte bare skiltet. Og hvis du gleder deg til jeg skal oppfordre folk til å anmelde syklister, må du sitte og glede deg leeeenge. For det kommer ikke til å skje. Ei heller kommer jeg til å oppfordre folk til å anmelde folk som går på beina.

Uansett, norsk lov er meget klar om ferdsel i utmark, og å anmelde folk for å bruke bymarka i trondheim er noe av det minst oppegående jeg har lest på dette forumet på lenge.

Igjen, sa jeg at jeg skulle anmelde noen?

Forøvrig pleier jeg å gå på siden av skisporet når jeg går tur på vinterstid.

Det er bra. Da tar du hensyn, og at folk skal ta hensyn til hverandre er vi jo enige om.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: oysandr] #701053 27/03/2009 08:48
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mitt syn på saken..
All form for fysisk aktivitet burde oppmuntres, men samtidig må man ta hensyn til hverandre..
Derfor vil jeg påstå at å tråkke midt i skiløypa ikke er å ta hensyn,av den enkle grunn at det ødelegger for andres iver etter å komme seg ut i løypa..
Det er bare å følge denne oppskriften når man går til forts i skiløypa ,så vil ingen langrennsfantom bry seg
Oppskrift på hvordan gå til fots i en tråkket skiløype:

Vedlegg f281866.jpg
Redigert av snikkarboa; 27/03/2009 09:11.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: oysandr] #701054 27/03/2009 08:48
Tex Offline
Besatt
Besatt
Knip igjen kjeften din og la alle bruke marka uansett ski, sykkel, rullestol, truger eller pulk!

Poenget er vel, som Skiforeningen sier: "Det snør ikke skispor".

Alle må få ferdes i marka, men det er ikke en selvsagt rett å ferdes på en sllik måte at man ødelegger skispor som noen har laget.

I Asker har det vært et problem med hundekjøring i skiløyper. Altså sånn Lars Monsen hundekjøring med hundespann og slede, og hundekjører uten ski. Dette har ingen ting med skiløping å gjøre. Når et slikt hundespann dundrer gjennom skiløyper som Skiforeningen har brukt penger på å preparere, så ødelegger det. Så nå har hundekjørerene fått beskjed om å preparere sine egne løyper. Marka er stor og det er plass til alle.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: ToHee] #701062 27/03/2009 08:54
hansib Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: ToHee

Det er ganske mange som må skjæres over den kammen, for det er usannsynlig mye dritt rundt omkring.

Enig med den, Men det er likevel kjipt for oss som har hunder og som plukker opp driten etter oss. Synes det er minst like dust med røykere som tror at sigarettsneipen er borte bare man knipser den ut i naturen.

Hilsen ikkerøyker,antiflaskeknuser,hundeeier, hundebæsjopplukker, ikkesnuser, syklist, stæsjminster og naturelsker.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: ToHee] #701065 27/03/2009 08:55
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ToHee

Det er en halv million hunder i Norge, og av disse er det kanskje 10% av eierne som velger å sparke snø over dritten tre ganger i døgnet i 90 snødager.
Blir ikke det 13,5 millioner kabler? Det hadde nok sett ganske annerledes ut om brorparten av hundeeierne hadde denne uvanen.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: tron] #701091 27/03/2009 09:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Av en eller annen grunn er det akseptert at katter får drite akkurat der de selv ønsker. Jeg har aldri skjønt denne forskjellsbehandlingen.

Hvorfor skal retten til å ha katter gående fritt rundt prioriteres foran ungers rett til å leke i sandkasser uten kattedrit og -piss?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: tron] #701094 27/03/2009 09:36
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har aldri hatt hund, og kommer aldri til å skaffe meg en.
Jeg synes det er noen problemer rundt andres hundehold, men at de driter i skauen er ikke blant dem.
Når jeg er i skauen anser jeg at jeg ferdes i naturen. Dyredritt er en svært naturlig del av naturen og økosystemet.
Tåler man ikke dyredritt i skauen får man ferdes andre steder.
For miljøet er det mye bedre at dritten gjør sin jobb i naturen, enn at det legges i plastposer og blir en del av søppelhåndteringa.

Redigert av Raindog; 27/03/2009 09:37.
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: sykkelfantometJF] #701100 27/03/2009 09:41
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Quote:
Det ikke like enkelt å putte en "liten" hestebæsj i lomma, slik mange gjør med hundedritt, vist nok etter den er puttet i en pose.

... men om de ikke har planer om å plukke opp noe som helst så er det kanskje lurt å ikke legge turen innom småveiene i tettbebyggelsen, gangstier og skoleplasser? Med rideskole og mange hestegårder i nærmiljøet blir det faktisk en del store, stinkende hauger. (Og iheltråkkede stier. Så fra et meget egoistisk synspunkt vet jeg sannelig ikke hvor jeg synes de skal legge turene sine, jeg.... )

Stine, som plukker opp alt Zorro og Brutus finner på å legge fra seg. Men ser veldig godt at ikke alle andre gjør det. Og det er skikkelig ekkelt.

Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Raindog] #701114 27/03/2009 09:57
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raindog
Tåler man ikke dyredritt i skauen får man ferdes andre steder.

I skogen = OK
På stien = Ikke OK.

Hesteeiere kan ta med seg en spade. Hundeeiere kan ta med pose.
Den som har fått en utekatt til å drite på kommando har jeg ikke truffet ennå.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: Knirkekne] #701135 27/03/2009 10:34
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Egentlig er vel problemet at noen få ikke viser hensyn..

Godt det egentlig er få av dem..

<forsøk på litt humor>

Deretter, om man ikke ønsker å gå på ski er det trist at alle muligheter for å gå på beina i marka er kjørt opp som skiløyper av skiforeningen. Vinterbrøyting av veier er riktignok vanskelig, men en preparert løype er finfin å gå i ICON_SMILE Det er jo tydelig av diskusjonen her at å blande aktiviteter på en enkelt sti er fryktelig vanskelig og ødelegger turgleden for mange (eller er det noen få?)

Sånn sett burde man tilrettelegge for at fotturforeningen og hundeforeningen kunne ha sine løyper, mens skiforeningen kan ha sine løyper. Sikkert mange andre ulike foreninger som også kan være med å sloss om stinettet til sitt bruk gjennom vinteren.

</forsøk på litt humor>

Take Care!
Re: Hvorfor kan de ikke plukke opp møkka til Fido? [Re: oysandr] #701156 27/03/2009 11:00
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Hehe. denne tråden er bra, ja. Hvorfor?
Fordi jeg slipper å skrive disse klagene!

Sitat: Sir Winston Churchill

Broadly speaking, the short words are the best, and the old words best of all.

Sitat: Sir Winston Churchill

I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support