Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Vi er en sær gruppe !!

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: Duet2] #714895 22/04/2009 17:04
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Duet2
Hmm.. en luring du ICON_WINK ..stopper for å slippe dem forbi (eller for å hente deg inn igjen? ;))

Stopper og stopper... Jeg har ikke mye å stille opp med i slake nedoverbakker, derimot knuser jeg selvfølgelig folk i oppoverbakkene. (Singlespeed vøtt...)

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: EgilS] #715147 22/04/2009 21:46
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Antyder du at jeg kanskje også bør revurdere epålettene mine?

Martin

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: M@rtin] #715154 22/04/2009 21:51
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du bør kanskje revurdere måten å hilse på?

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: -Jan] #715615 23/04/2009 13:34
B
blckwtr Offline
Fersking
Fersking
B
Hva i helsike?! Er det å sykle uten hjelm et argument for ikke å hilse på folk? Jeg mener nå uansett at hilsing er obligatorisk dersom man sykler på landeveien og møter en syklist i halvtimen eller deromkring. Bruker hjelm bare så det er sagt, men skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre?! Jeg hilser vel på en racersyklist selv om han bruker caps eller topplue også, men ser at det er mange som ikke hilser tilbake...

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: blckwtr] #715818 23/04/2009 18:50
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Obligatorisk? Hva med de som mener at de har nok med å holde seg på sykkelen fordi de er ferske på sykkel, de som er for slitne, de som har annet å tenke på eller de som rett og slett ikke ser poenget med å hilse på folk de slett ikke kjenner bare fordi de har valgt samme fremkomstmiddel?

...Satt litt på spissen, men jeg synes det er litt teit å mene at folk oppfører seg dårlig bare fordi de ikke nødvendigvis hilser på alle syklister de møter.

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: Stein] #715842 23/04/2009 19:14
bullet Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stein
Obligatorisk? Hva med de som mener at de har nok med å holde seg på sykkelen fordi de er ferske på sykkel, de som er for slitne, de som har annet å tenke på eller de som rett og slett ikke ser poenget med å hilse på folk de slett ikke kjenner bare fordi de har valgt samme fremkomstmiddel?

...Satt litt på spissen, men jeg synes det er litt teit å mene at folk oppfører seg dårlig bare fordi de ikke nødvendigvis hilser på alle syklister de møter.

Støttes!

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: bullet] #716006 23/04/2009 21:05
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Sitat: bullet
Sitat: Stein

Støttes!

Sånn generelt er det litt teit å synes at andre oppfører seg dårlig bare fordi de har en litt annen væremåte eller litt andre verdier enn en selv.

Det er ikke hilseplikt i det sivile, men noen av oss synes det er hyggelig å hilse på andre syklister, og oppfordrer i og for seg andre til å være med på det. Men det er lov å la være!

Re: Vi er en sær gruppe !! [Re: -Jan] #716008 23/04/2009 21:07
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Idag på min - fra min side nå hilselause - asfalttur møtte jeg bl.a. to terrengsyklister på motsatt side, der sistemann snudde hode sitt cirka 3 grader i min retning og formidlet et kort - nærmest bjeffende - gutturalt oppstøt. Jeg er fortsatt usikker på om dette var en inntrøndersk hilsemåte eller et moderat tilfelle av Tourette syndrom (i den grad man skiller mellom disse fenomenene). Men med litt kontinentaleuropeisk velvilje kunne dette nok kategoriseres som et viljesstyrt tegn på sosial interaktivitet.

Ikke dårlig.

Martin

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino