Er i ferd med å kjøpe meg en diamant sykkel. Det står mellom Dark Cape og Silver Cape. Så kommer spørsmålene: 1. Er det samme rammen på dark cape som det er på kimberlite? 2. Er dette en bra ramme?
Ja, det var det hvertfall på 2008 modellen. Utstyret på dark og silver cape er vel det samme, eneste forskjellen er vel at dark cape har kimberlite rammen. Jeg har ikke sett 2009 modellene.
Er i ferd med å kjøpe meg en diamant sykkel. Det står mellom Dark Cape og Silver Cape. Så kommer spørsmålene: 1. Er det samme rammen på dark cape som det er på kimberlite? 2. Er dette en bra ramme?
1. Ikke samme ramme i 09, Kimberlite har en lettere ramme 2. Ja
OK, jeg har selv en Kimberlite, trodde at den delte ramme med Dark Cape i 2008, bare med forskjellig lakk. Siden det er ekspertise på temaet her.... har Espen mulighet for å legge ut spec liste på Kimberlite -09? Har fått med meg at den kommer med Formula R1. Mulig at den faktisk ER 7,9kg i år?
Den kommer med R1 skivebremser ja, og er helt rå!!!!! Har sett den, og får den snart inn i butikk.... Her mener jeg virkelig at Diamant har løftet seg mange hakk, og bildet som er i årets katalog sier desverre ikke sannheten, den er MYE råere i virkeligheten...
Det eneste som jeg ser via bildene er at Nakamuraen har Easton karbon setepinne, Ritchey? styrestem og en annen krank. Ellers ser de klin lik ut. Men det kan jo være en hel bråte med deler som er forskjellige, men siden vekten er oppgitt nesten helt likt er det lite trolig. Ser vel ut til å være samme ramme også.
OK, jeg har selv en Kimberlite, trodde at den delte ramme med Dark Cape i 2008, bare med forskjellig lakk. Siden det er ekspertise på temaet her.... har Espen mulighet for å legge ut spec liste på Kimberlite -09? Har fått med meg at den kommer med Formula R1. Mulig at den faktisk ER 7,9kg i år?
Nye rammer på Kimberlite og Dark Cape i år. 09 Kimberlite ramma er ca 200g lettere enn på Dark Cape. Kimberlite: 990g ramme/MRD gaffel/Formula R1 bremser med Ashima Airotor skiver (160/140)/K-Force Light BB30 krank/XO skiftere og RD/ XTR FD/KMC X10SL kjede/Dura Ace frikrans/American Classic nav, Revo eiker/ Olympic Disc felger/The Raven dekk/Flyweight slanger/Notubes 5g felgbånd/Token Titanium QR/FSA OS99 stem/Truvativ Noir World Cup Carbon styre/Easton EC90 Zero pinne/SLR Titanium sete. Null problem å få den ned mot 7.5 med lettere dekk kjørt slangeløst.
Utrolig bra at Espen W. Legger ut specs her på forumet. Hjemmesidene til G-sport og intersport gir altfor liten info om hva det er på syklene. Mulig at det er bevisst, men dere har da ingenting å skjemmes over. Tvert imot er det jo killerutstyr sett i forhold til prisen.
Jeg ønsker meg detaljert utstyrsliste på silver cape og dark cape, og gjerne litt om ramma til dark. Valget står nemlig mellom dem, og kona krever nok gode argumenter for at jeg får velge den med dyr carbonramme... En ting til: Er silver cape-ramma uforandret fra foregående år?
Har ett lite spørsmål/svar i forbindelse med kvalitet på silvercape ramma, kjøpte meg 1 i overgangen i år, ramma er fra ifjor men det har vel lite og si? tror ikke det er gjort store forandringer der. Når jeg ligger i svingane og det står 30km/t + + så begynner det og slure i bremseskivene bak,
1 kan dette ha noe med feil oppsett og gjøre? 2 kan det ha noe med og gjør att ramma vrir seg akkurat så mye att caliperen kommer borti skiva? skjer bare i stor fart og bare når det er sving.? (svinger forekommer jo da)
Når noen sier det er noe jeg ikke klarer, vel da hører jeg ikke etter lenger..
Hei, vurderer å kjøpe en Diamant Kimberlite -09 i str 20". Jeg veier 95kg og er 191cm høy. Vil ramme og hjulsett tåle vekten min? Hva veier for og imot i forhold til kjøp (tenk utstyr og ikke pris).