Jekker meg en øl og prøver å forklare dette rolig.
Trenger to ting:
1)Handikap bevis. Greit jeg er svak, men ikke SÅ svak at jeg ikke burde klare punkt 2. Derfor trenger jeg et slik lurt handikap bevis. Noen burde også ta fra meg den fine XTR kranken.
2)Hvordan få på en XTR krank??
Ok 2) kan jeg utbrorere LITT!!! Har begge verktøy som er spesielt for XTR krank. Selvsagt fått den av veldig lett og fint. MEN når jeg skal montorere, ved å skru til med 8mm umbraco så er det TUNGT etter kun få omdreininger. Må slite for å få skrudd venstre krankarm innover. Og få den ikke helt inn før jeg føler det er stopp. Når jeg skrudde av følte jeg jammen ikke at det var så tungt. Har sjekket av selve gjengene er fine på bolten som skal inn i høyre krankarm (bolten skrus lett inn uten Vensra krankarm på). Sporene i ytterkant av H.arm og innersiden av V.arm ser bra ut, men det stopper opp når det er ca 5mm igjen å skru.
Hva i alle dager?? ER jeg så svak at det er bare å plukke opp en handikap bevis?? Eller finnes det et smart hode som gir meg et tips nå...?
puh... rooooolig nå Bakken.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Re: Søker handikapbevis og hjelp til XTR krank
[Re: hbakken]
#69695018/03/200921:21
1) Skruen er løsnet massevis og kraven skrudd helt inntil. 2) Da er jeg for svak 3) Ca mange millimeter må jeg beregne å flytte denne? Når jeg skrudde av kranken mener jeg å huske at denne kraven omtrent var helt inntil krankarmen.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
#69697718/03/200921:55
Akkurat nå er jeg på et hotellrom i Trondheim og sliter litt med å se for meg akkurat hvordan kranken henger sammen i den virkelige verden, men om jeg får tid skal jeg prøve å gjenskape problemet når jeg er tilbake på verkstedet mitt på fredag. Send meg en epost, så er det større sjanse for at jeg husker det..
/P
Recovery-mode
[Re: Pete]
#69697918/03/200921:57
men om jeg får tid skal jeg prøve å gjenskape problemet når jeg er tilbake på verkstedet mitt på fredag. /P
håhå, jeg ser for meg laboratorieverkstedet til Pete der han gjenskaper alle slags tenkelige situasjoner som kan oppstå når glade amatører forsøker å få forskjellige Shimano-komponenter til å passe sammen.
Vær så snill å si at du i det minste har en laboratoriefrakk på deg Pete
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#69734719/03/200914:50
...2) 8mm-unbrakoskruen i enden av krankarmen skal skrus til med 45-55Nm, så det skal være ganske tungt å skru...
Stemmer det. Tipper det er XTR M970 kranken det er snakk om her, og dersom riktig antall spacere er montert i henhold til krankhusbredden, så oppstår det (ihvertfall på min krank) en glipe som må strammes til med krankbolten. Dette krever at man tar i litt...ingen fare.
HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"