To turer på meg; mandag Strømmen-Skedsmokorset-Nittedal-Strømmen fra kl. 1830 til 1930. Vått, kaldt og mørkt, men brukbart. I går ble det to turer inn og ut av Maridalen fra kl. 1800. Tørt, kaldt og mørkt. Skal prøve meg igjen i kveld også.
Oppfordrer Oslo-folket til å oppdatere denne tråden regelmessig de nærmeste ukene, da jeg enda ikke har bestemt meg for om sykkelen blir med på flyet hjem til påske:/
Re: Sykkelføre i Oslo om dagen?
[Re: sandy]
#69664018/03/200914:08
Oppfordrer Oslo-folket til å oppdatere denne tråden regelmessig de nærmeste ukene, da jeg enda ikke har bestemt meg for om sykkelen blir med på flyet hjem til påske:/
Helt enig. Fikk bare en time på hojen i forrige sesong pga havari. Har rykket i ræserfoten i hele vinter.
Jim
What good is a phone call ... if you're unable to speak
Det er bart på alle veier og fortauer nå. Mulig unntak for de siste 100 meterne opp til Tryvannstårnet. Vår venn kommunen har brukt de fleste sykkelbanene som snødeponi så valget er vei eller fortau.
Det er meterhøye brøytekanter som smelter på dagtid, og smeltevannet renner over veien der forholdene ligger til rette for det. Dette betyr at det fryser et tyyynt lag med is over veier med feil helling på natta og smelter igjen på dagen.
Det er stort sett ikke feid noen steder enda så strøgrus ligger i alle veikanter. I tillegg ligger vinterens møkk klar til å sprute opp som en fuktig seig guffe for å forurense sykkel, klær og ansikt.
Likevel har de 77 km jeg har sykla i går og i dag før og etter jobben vært de beste siden oktober
Og det kan bare bli bedre herfra!!§
LarsB
[Re: larsb]
#69678518/03/200918:16
Fuktig seig guffe vil jeg ikke ha. Min favoritt er enebakkrunden men venter litt med den, nr 2 er maridalsveien en skikkelig kosetur fram og tibake fram og tibake . Ser om det kommer noen hygglige oppdateringer derifra.
Jim
er fine forhold rundt ingjerdstrand. enebakk er også fin. til tide litt smeltevann i veien, men ikke noe stress. altså, ingen unnskylding for å ikke ta frem raceren!!
[Re: ziggi]
#69683418/03/200919:17
er fine forhold rundt ingjerdstrand. enebakk er også fin. til tide litt smeltevann i veien, men ikke noe stress. altså, ingen unnskylding for å ikke ta frem raceren!!
Ja gamle mosseveien ut til nesset/kiosken er en fin tur. Jeg har aldrig dratt forbi kiosken på nesstet, er det lagt opp for syklister noe særlig videre.
Syklet Grefsenkollen - Ski idag til jobben. Foretrekker å bruke en grusracer ennå da det fremdeles finnes noen partier med is som kommer brått på. Pluss litt mindre sjangs for punktering. Deilig å være igang igjen.
Rapport fra Tryvann: Syklet i går kveld rundt 18-19, men stoppet da det var igjen 1 km pga tynt islag på veien. Veldig utrivelig tur ned igjen... Nå må noen ta Kong Vinter bak låven og skyte ham!
Noen som har vært ute med raceren hittil? Er veldig gira på å ta med sykkel'n ut en tur på onsdagsmorgen, men har påmontert 23mm og lurer på om veiene er litt for fulle av småstein til at det er en god idé.
Njaaa... Her ute på bøgda er det nok lurest å velge punkteringssikre dekk en stund til i alle fall, men jeg har tenkt å ta av piggdekka til i morgen. I går og i dag var det for mye vind etter min smak, så jeg har ikke fått syklet sånn helt nylig.
Blir nok Schwalbe Marathon som overtar for Schwalbe Marthon Winter. Mer komfort, mindre rullemotstand, voldsom punkteringsbeskyttelse, men ganske mye treigere enn 23 mm Vittoria...
Nydelig mellom Ås og Oslo idag, som feks langs Gjersjøen. Tørt og fint uten grus. Alt var topp bortsett fra fyren som prøvde å kjøre på meg ved veiarbeidet...
Veiene her i Sandvika er fine, og noen dager til med slikt vær begynner de å nærme seg tørre vil jeg tro.
En tur med raceren nedover mot Hurum vil vel bli bra i påsken tenker jeg!
Bare én?
Skalvise, nå husker jeg ikke helt hvor mange turer det blei, er jo 5 år siden jeg skreiv detta, og ikke hadde jeg GPS da heller
Menneh, det kan jo hende det blir minst 1 tur i påsken i år (ja hvis jeg ikke reiser på ferie da). Hvis vårværet fortsetter må det jo bli rekordtidlig sesongåpning i år.
Sånn, nå har jeg Jinxa, så det kommer sikkert haugevis med snø i mars og april!
Testet både Grefsenkollen og Tryvann i dag. Fint i Oslo, men så fort du kommer opp i høyden så er det fortsatt snø og sludd (men merket ingenting til glattis).