Løypa for Nissan Cup på Langsetløkka er noe endret i forhold til tidligere år. Både kortløypa og langløypa er forlenget, og hele forlengelsen er på sti. Dette gir forhåpentligvis bedre kapasitet og morsommere løype.
Nedenfor er et oppdatert løypekart med starttider og antall runder. Vi regner med en vinner-rundetid i langløypa på +/- 20 minutter og ca 12 minutter i kortløypa.
For de som skal teste løypa, så anbefales det å gjøre det før rittdagen. Med 500 deltakere på Nissan Cup, er det ikke plass til andre enn ryttere i løypa mens rittet pågår.
Langløypa starter ut grusveien fra Langsetløkka og fortsetter denne til skiløypa tar av i en lang bakke opp til høyre etter ca 700 meter. Løypa har også tidligere gått opp denne bakken.
Løypa fortsetter nå som tidligere år. Fortsett opp bakken og over toppen. Rett før en myr tar løypa til venstre og du kommer inn på skiløype som følges tilbake til grusveien. Grusveien følges nordover til det går en sti brått til venstre i bunn av bakken. Denne stien følges et langt stykke forbi en kjerrevei og videre gjennom åpen granskog og opp på grusveien igjen. Ved bommen tar man sti opp til venstre opp til Langsetløkka. Her kommer man inn i skileiken og følger denne helt til topps.
Her kommer et nytt parti. Rett før der løypa tidligere snudde og gikk ned til høyre, tar man nå til venstre gjennom skogen og krysser skiløypa inn på en sti som starter ved en lyktestolpe. Denne stien går parallelt vest for skiløypa i nesten 1 km. Følg stien helt til du kommer ut på grusveien. Her tar du en 180 grader sving og kommer inn på lysløypa som følges sørover til du ser en masse stokker liggende i løypa. Her tar du en nylig opparbeidet sti som går på østsiden av skiløypa gjennom skogen mot skileiken.
Returen til løkka er som tidligere og går på sti øst for skileiken ned til en gapahuk.
Kortløypa er i hovedsak som før, men den er forlenget med den samme stien på slutten som langløypa, men man tar av inn på skiløypa der den har sitt høyeste punkt omtrent 100 meter nord for stokkene. Returen til mål/runding er som for langløypa.
Ser du noen rød/gule merkebånd, så er du på løypa. Men vi har ikke merket hele løypa, så det at du ikke ser slike, betyr ikke at du er utenfor løypa.
Vi tror løypa er morsom å sykle også uten startnummer foran på sykkelen, så det anbefales å ta en tur.
Så flott at man kan få denne informasjonen så tidlig her på forumet. Men hva med å legge det ut på nissancup sine sider også?? Sikkert en del som leter etter info der..
Jeg lurer på om det finnes noe mer info om rittet som skal være på onsdag? Ser at det er lagt ut noen kart med iallefall NESTEN hele løypa (er det hemmelig hva som skal skje i midtpartiet her???) Noen som vet om det finnes HELE kart og kanskje en løypebeskrivelse et sted? OG hvor mange runder de ulike klassene skal sykle?
Er det noen som har en fungerende mailadr til Athletic Passport? Jeg har prøvd support@athleticgateway.com samt en annen jeg ikke husker nå og jeg får mailen i retur pga. feil adresse... mailadressen ligger ute på hjemmesiden deres så det er litt merkelig at den ikke fungerer.
Er det noen som har en fungerende mailadr til Athletic Passport? Jeg har prøvd support@athleticgateway.com samt en annen jeg ikke husker nå og jeg får mailen i retur pga. feil adresse... mailadressen ligger ute på hjemmesiden deres så det er litt merkelig at den ikke fungerer.
Hakke kjørt på Gullhaug siden 2002. Ser ut for meg som om det er lagt inn noe mer terreng i starten og at runden er lenger enn den gangen. Hard klatring i starten? Noen av "gamlekara" som kan bekrefte/avkrefte dette? Kartet var jo ikke helt uttømmende.
Hard klatring i starten på grus, en del morosti bortover, det meste av utforen på grus ned til stadion og så ut på den gamle sløyfen langt nedover i lia som sikkert er kjent fra gamledager.
Hard klatring i starten på grus, en del morosti bortover, det meste av utforen på grus ned til stadion og så ut på den gamle sløyfen lang nedover i lia som sikkert er kjent fra gamledager.
Takker! Imponert over tiden din på to runder i helga Kjente mine egne begrensninger og nøyde meg med en. Tar vi med fulldemperen til Gullhaug (når alternativet er HT med stiv gaffel)?
J;)
Redigert av Joar71; 26/05/200909:25. Rediger grunn: rettskrivning
ikke fullt like teknisk som terrengsykkelrittet, men noen tekniske stipartier men ikke lange biten på hver runde...
jeg har syklet Gullhaug med HT og stiv gaffel en gang.. anbefales ikke men hadde ikke annen sykkel tilgjengelig da... har også syklet runden med 15cm vandring forran og bak.. det var kos men slitsomt oppover...
har litt mer fornuftig utrustning nå..
MEN er det noen som vet om vi som er påmeldt på alle ritt og har startnr bare kan stille direkte på startstreken eller må vi innom noen plass og si "hei" ? N
Du kan bare gå og starte så lenge du er påmeldt og har huska startnummeret ditt. Om du bryter og bil ha med et fattig poeng må du si fra at du har vært med.
Det henger som regel et oppslag med de påmeldte et sted. Står det 'X' eller 'OK' ved navnet ditt, og du har husket å tatt med startnummeret, kan du bare stille direkte til start. Hvis ikke, er det som regel lisensen det er noen uklarheter ved.
De minste begynner som vanlig kl 18. M11/12 og K13/14 kl 1830. M13/14 kl 19. Msenior kl 1910, så følger resten av klassene fra 15/16 til 50+ fortløpende etter det.
En del partier hvor god teknikk blir belønnet, men ikke avskrekkende teknisk. To lange klatringer på grus, singletrack både opp, bort og ned, kjerrevei, to myrpartier og en lang utforkjøring på grus er vel en grei oppsummering.
Lenge siden jeg har syklet der oppe, mulig det er forandringer på løypa, men tipper de raskeste bruker ca 20 min på en lang runde.
Jeg mener å ha sett at kort runde er 3,5 km. Ut fra kartet tipper jeg derfor at lang runde er ca 7.
Løypa er ikke avskrekkende teknisk, men jeg sender likevel noen tanker til deltakerne i M10 og K10 som skal få med seg syklene opp de bratte bakkene i starten på kort runde
Edit: Det viste seg altså at kort runde på nettet ikke var det samme som kort runde i virkeligheten. Litt sein endring, men ungene var strålende fornøyd!
[modus på Gullhaug]Hvorfor i &%¤#%£ må dere halvgamle has-beens drive å varme opp i traseen mens det pågår ritt for de yngste?????[/modus på Gullhaug]
[hjemmemodus]Hvorfor kan ikke vi, godt voksne menn, ta hensyn til at dette strengt tatt er et massemønstringsarrangement for barn og unge? Det bør være unødvendig for barn i konkurranse å måtte sykle sikksakk mellom oss halvgamlinger som lunter rundt i løypa. Face it - vi er ikke i sentrum hele tiden! [/hjemmemodus]
Resultatene er lagt ut på nissancup.no for Gullhaug, men tidene må være feil? Ser at det er 10 minutter dårligere tid på listene enn det er på min klokke! Kan kanskje ha noe med at starten ble forskjøvet med 10 minutter?