Dette handler ikke om hvem på forumet som har den lengste pikken, Marius, men at det er folk der ute som gjerne kunne tenke seg et sykkelforbud i slike områder. La oss ikke servere dem ammunisjon på sølvfat, ok?
Jeg kjenner deg ikke bjarne, men du har allerede klart å gi deg selv et førsteinntrykk som en real dick.
Heldigvis lirer jeg vanligvis ikke ut mye dritt av meg, men noen ganger blir jeg bare innmari provosert.
Sitat: Magnus.R
Hvorfor syter du så jæævlig over det lille hølet?
Jeg syter over det lille hullet fordi det er en prinsippsak!
Marka er for alle, og vi kan gjøre nesten hva vi vil der oppe, og det er ikke opp til deg å bestemme hva som er rett eller galt, med mindre du har kjøpt våttakammen?
Bravo, der traff du det! Nei, du kan IKKE gjøre hva du vil der oppe. Og nei, det er ikke jeg som bestemmer at det er slik.
Det hullet var det jo fullt av bark og kvister rundt uansett, så hva er problemet med at vi samla det oppi hullet? Jeg prøver ikke å bortforklare meg,
Det er jo nettopp bortforklaring du prøver når du sier at det var slik fra før av.
jeg bare fikser litt på stien slik at den blir sånn som jeg liker den der og da, barken og det som ligger i hullet har sikkert regna bort i løpet av helga anyways. Det er vel ikke slik at ett hull mindre ødelegger dagen din?
Så om jeg liker at det er en fordypning i bakken der, fordi det gir meg litt utfordring? Teller ikke det for noe? Mitt argument er jo minst like godt som ditt.
Du bør heller fokusere på selve syklingen og kose deg med den, gjør det du selv vil ut av stien, jeg bryr meg ikke særlig.
Jeg fokuserer veldig på det og bryr meg også masse om stiene vi er så heldige å ha. Du burde innsett hvor priviligerte vi er og hvor lett vi kan miste det.
Nå vel, kanskje vi møtes på stien en dag. Da skal jeg ikke være en dick, det lover jeg.
Det er klart at marka har sine begrensninger på hva vi kan bygge / rydde / forme, men det at vi blir bannlyst p.g.a litt fjerning av stener og fylle opp dolper er kanskje å dra det litt langt ? Ser ikke for meg en scenario der en turgåer tenker "Milde moses! Se her Per! En jævla syklist har fyllt opp en dolp og fjernet to, tre stener vekk fra stien. Vi må seriøst få tatt en prat med grunneieren og få bannlyst syklistene!".
Kan bare se for meg en gruppe med mennesker som lar seg påvirke av dette, og det er XC syklister. Ved at vi fyller opp dolpene og fjerner stener mister dere faktorer som gjør at dere kan opprettholde en paddefart gjennnom stien. "Utfordringer" my ass, more like comfort zones for XC syklister.
Det er klart at marka har sine begrensninger på hva vi kan bygge / rydde / forme, men det at vi blir bannlyst p.g.a litt fjerning av stener og fylle opp dolper er kanskje å dra det litt langt ? Ser ikke for meg en scenario der en turgåer tenker "Milde moses! Se her Per! En jævla syklist har fyllt opp en dolp og fjernet to, tre stener vekk fra stien. Vi må seriøst få tatt en prat med grunneieren og få bannlyst syklistene!".
Kan bare se for meg en gruppe med mennesker som lar seg påvirke av dette, og det er XC syklister. Ved at vi fyller opp dolpene og fjerner stener mister dere faktorer som gjør at dere kan opprettholde en paddefart gjennnom stien. "Utfordringer" my ass, more like comfort zones for XC syklister.
Ingen har bannlyst deg, det vet du veldig godt, så slapp av. Som jeg skrev tidligere, er vi alle i samme båt, og det er viktig at vi forholder oss riktig i bymarka, når vi er så priviligerte at vi har muligheten til å sykle i sånn flott terreng.
Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller hvor lenge du har sykla i marka i Trondheim, men i løpet av mine snart 15 år som syklist i bymarka har jeg faktisk møtt opptil flere turfolk av den typen du beskriver som lite sannsynlig å møte, den typen folk som setter seg ned og skriver sinte leserinnlegg til Adressa når de ser at syklister har modifisert stien. Så tro meg, de finnes.
Som nevnt tusen ganger tidligere i denne tråden, prøv å vær litt ydmyk, det skader ikke. Hva angår XC-syklister så vet jeg ikke helt om jeg skjønner hva du mener, men de liker like lite som majoriteten ellers her at stiene blir modifisert på. Og tro meg, jeg kjenner flere XC-syklister som sykler rævva av gutter på FR/DH sykler ned geitfjellet når enn det skulle være, det er ikke det det går på.
Vi er alle brukere av marka, med ett felles mål; vi vil gjerne sykle i den. Hvis du prøver å være litt ydmyk, som tidligere oppfordret, så ser du gjennom denne tråden at den almenne oppfatning av hvordan vi skal nå dette målet, å vise respekt for turfolk, ikke drive med villmannssykling, respektere stiene og generelt ha en ydmyk holdning og forståelse for at vi faktisk er priviligerte som har rett til å bruke disse stiene når vi vil. Mange av oss på dette forumet (inkludert meg selv) har brukt marka i over 10 år, og vil gjerne fortsette å ha retten til dette.
SKJØNNER du oppriktig at ingen har bannlyst deg, men at vi alle bare bryr oss utrolig mye om marka og at vi alle vil vårt felles beste??
To-tre steiner fra eller til kan sikkert Per leve fint med. Men hvis du tenker deg at Per oppdager at dolpa er fylt igjen samtidig med at han nesten blir meia ned av folk på svære sykler med helhjelm, ja da er det ikke sikkert han lever så fint med det lenger.
Du kan jo ta deg en tur i et bystyremøte når de skal diskutere bruken av marka, så vil jeg tro du får en leksjon om bruksrett og det å ta seg til rette i marka.
EDIT: Forøvrig veldig enig med Trailstar...
Sitat: Trailstar
Vi er alle brukere av marka, med ett felles mål; vi vil gjerne sykle i den. Hvis du prøver å være litt ydmyk, som tidligere oppfordret, så ser du gjennom denne tråden at den almenne oppfatning av hvordan vi skal nå dette målet, å vise respekt for turfolk, ikke drive med villmannssykling, respektere stiene og generelt ha en ydmyk holdning og forståelse for at vi faktisk er priviligerte som har rett til å bruke disse stiene når vi vil. Mange av oss på dette forumet (inkludert meg selv) har brukt marka i over 10 år, og vil gjerne fortsette å ha retten til dette.
DH-entusiaster : Vi vil kjøre fort ned våttakammen, uten å ta hensyn, det har vi rett til..
XC/Turfolk/? : Dersom vi alle tar felles hensyn til turfolk, stiens begrensninger med tanke på slitasje osv, så er det mye mer sannsynlig at man fortsatt får lov til å sykle i marka..
Det å opprettholde ett godt rykte for syklister i marka generelt gjør det enklere å argumentere imot sykkelforbud alle steder. Mange steder har allerede fått sykkelforbud, dvs alle nasjonalparker.
Det har allerede blitt sykkelforbud rett utafor stuedøra der jeg vokste opp med med sykkel på svabergene på hvaler. vernet område heter det nå. Det er allerede sykkelforbud ved hytta jeg bruker i rondane, kun to-tre traseer som er åpnet for sykling (og de er kjedelige likevel)
Jeg ønsker ikke at bymarka i trondheim skal havne i en slik situasjon at jeg ikke får syklet her heller.
Oppfordringen er altså å vise hensyn.
Når det gjelder "forenklinger" ser jeg på generelt vedlikehold av en sti som gunstig. MEN, det er da viktig å ikke bare bygge hopp og tette hull. Det blir da like viktig å gjøre stien bedre for fotgjengere. Den berømte bekken noen har diskutert tidligere, jeg er 100% sikker på at mange fotfolk vil synes det er helt topp om denne kan forseres uten våte bein. Dersom det stables steiner pent som ligger flatt og det blir bedre for alle å bruke stien ser jeg faktisk ikke noe problem.
Den øverste biten sliter mye med leire og våt sti, det er ingenting iveien for at hvem som helst kan gjøre en innsats for at stien skal bli tørrere, fastere eller få en shineup som gjør den bedre både for gående og syklende. Men man må hvis man gjør sånt ikke fokusere på sykkelløype, men på gangbar sti.
Hei Jonas, hvis du bare løsner hoppet fra trærne det er festet i kan jeg godt hjelpe til med å bære hele driten opp i retning Geitfjellet, jeg tror jeg vet av ett gjørmehull/hav der det ville passe ypperlig å legge det ut så har ikke innsatsen vært helt forgjeves, og kanskje vi kan kjøpe litt goodwill i samme slengen
RaceFaze, jeg fylte hullet fordi det var perfekt til å sette fast et 26" hjul, altså nosediving. Hadde du satt deg fast der i en passelig fart (noe som i og for seg er lite sannsynlig) så hadde ramma di knekt beint av.
hehehehe, jeg må le. Hvor mange hull, hindringer eller andre problemer finnes hvor man KAN ødelegge seg eller sykkel? Det argumentet der funker ikke, det peker på særdeles dårlig teknikk. Jeg har sykla den stien der siden 92-93 og har aldri knekt ramma der.
Hvis du skal sykle utfor bør du lære deg å takle hindre. I utforritt er det ikke lov å modifisere eller forenkle løyper.
Utforbehov ja. Kjørte 200 mil for å komme meg til Kr.sand, og Drammen skal jeg til i forbindelse med NC 31.mai. Klarer å vente til da, nå har vi likevel litt forskjellig saker på skolen som må gjøres først.
Jeg flytta for 2 år siden, har sykla i byen siden 1990, utfor mer eller mindre siden 2002, så jeg føler jeg har noe å komme med om området. Jeg har foreldre som bruker marka mye på beina, og som merker seg godt hva syklister er og gjør, men de vet at de fleste av oss er hyggelige folk så de lever over det meste. Likevel hører de også sabla mye drittprat om syklister fra venner og kolleger, dessverre.
Genialt at du kjører rundt for å sykle Jonas, veldig bra. Jeg orker ikke kjøre så langt, for å være ærlig. Det er også knallbra at du engasjerer deg for miljøet i Trondheim, for det trengs!! Jeg bare ber om at dere trår særdeles forsiktig i Bymarka. Jeg har jobba gjennom NOTS og hørt og sett hvor tynn lista faktisk kan være. Heldigvis har vi politikere som støtter "all access" foran å begrense tilgang, men det betyr ikke at vi kan gjøre som vi vil.
Angående bygging i marka har vi INGEN rettigheter uten å spørre grunneier, som stort sett er Trondheim kommune. Pensjonistgrupper jobber sammen med kommunen om å legge ut klopper å vedlikeholde stier i marka, dette får de lov til. Det å mekke opp hopp og dilldall er ikke vedlikehold og det er nok ikke avtalt med kommunen heller.
Vi blir da venner, men jeg mener ganske bestemt at "dere" utforfolk(*ler*) må trå et hakk mer varsomt enn dere gjør akkurat nå. Jeg vet det er flere enn dere to-tre som skriver her, men alle når man ikke.
Marka er for alle, og vi kan gjøre nesten hva vi vil der oppe, og det er ikke opp til deg å bestemme hva som er rett eller galt, med mindre du har kjøpt våttakammen?
Det er her du faktisk tar helt feil Magnus. Du har ikke lov å gjøre en dritt uten å snakke med grunneier eller kommune. Enkelt å greit.
Selv pensjonistene som lager og legger ut klopper i marka har avtale med kommunen for å få lov til dette. Dugnader som BSK og NOTS har hatt har alltid vært avklart med kommunen. Dette er dugnader hvor mang rydder søppel og fjerner kvist. Endringer og bygging av stier må faktisk ha forankring i kommunen.
Det er ikke det hølet ditt som er problemet for kommunen, det er en "uskreven" regel fra syklister :-) Du synes det er vanskelig og bygger det igjen, mange andre ser på det som en utfordring og sykler over det. Hølet krydrer stien og pusher ferdigheter.
Kan bare se for meg en gruppe med mennesker som lar seg påvirke av dette, og det er XC syklister. Ved at vi fyller opp dolpene og fjerner stener mister dere faktorer som gjør at dere kan opprettholde en paddefart gjennnom stien. "Utfordringer" my ass, more like comfort zones for XC syklister
Sikt litt høyere neste gang, så kanskje du treffer.
Sitat: Hiphoppotamus
Hvor har du det fra at noen er bannlyst? Ikke lag ideer i ditt eget hode. Ser du ikke at vi forsøker å banke litt vett inn huet på personer som tror det er fritt fram i marka?
Hva om Ola kommer opp på stien med sykkelen sin, ser hullet som er tettet og steinene som er fjernet. "Jippi, her er det jo fritt frem for alle! Da kan jeg endelig fjerne alle de forb.... steinene jeg misliker sånn!" Neste dag kommer Pål opp, ser akkurat det samme og tar seg til rette på samme måte. Og fra der av fortsetter det å eskalere, til det går helt ute av kontroll.
Dette er selvfølgelig satt på spissen, poenget var å forklare hvordan å fjerne den første steinen kan få en dominoeffekt.
Tror du Per synes det er greit med alle syklistene da? Kombiner dette med dårlig folkeskikk, da har du virkelig en god konflikt på trappene.
Hei Jonas, hvis du bare løsner hoppet fra trærne det er festet i kan jeg godt hjelpe til med å bære hele driten opp i retning Geitfjellet, jeg tror jeg vet av ett gjørmehull/hav der det ville passe ypperlig å legge det ut så har ikke innsatsen vært helt forgjeves, og kanskje vi kan kjøpe litt goodwill i samme slengen
Det må vel alle parter være tjent med?
Kjempeforslag! Jeg tror det trengs flere til å hjelpe og jeg stiller gjerne opp. Det er vel fortsatt en stund til du får brukt hånda di, Jonas?
Tror det er du som lager ideer her Bjarne, måten du klarer å eskalere en liten dolp å føre det til en kompleks situasjon er beyond selveste Bush-doctrinen.
Tro meg, gamle Per og hans venner syns det er virkelig kos med syklister i marka og gir oss positiv tilbakemelding om at en god porsjon ungdommer bruker marka.
Jeg biter i det sure eplet og kan innrømme at DH / FR sykling er en situasjon som ikke går helt ihop med andre brukere av stien hvis hensyn ikke blir tatt i regningen. Det at vi utfor-syklister tar oss til rette med hensynsløs sykling er rett og slett basert på fordommer.
Vet ikke med resten av utfor-miljøet i Trondheim men de stedene av stien som har blindspots / dårlig utsikt er det common sense (hvertfall for meg, og de jeg sykler med) at vi roer oss ned til et trygt nivå. Fjerning av hoppet ved hvile benken (bad idea fra starten av) er prakt eks. på at vi bøyer oss i støvet for det bedre.
Tror det er du som lager ideer her Bjarne, måten du klarer å eskalere en liten dolp å føre det til en kompleks situasjon er beyond selveste Bush-doctrinen.
Hva er så komplekst med det jeg beskrev? Det er som en snøball som triller nedover lia og vokser seg større. Som sagt satt på spissen, men alt annet enn vanskelig å forstå. Synd vi har hengt oss opp i dette hullet, jeg tror vi kan la være å diskutere det mer.
Tro meg, gamle Per og hans venner syns det er virkelig kos med syklister i marka og gir oss positiv tilbakemelding om at en god porsjon ungdommer bruker marka.
Det er som oftest positive bemerkninger man får i marka. Jeg har møtt mange som Per. De negative bemerkningene er som regel de du ikke hører direkte, men leser om i avisa, hører gjennom diverse samtaler osv.
Jeg biter i det sure eplet og kan innrømme at DH / FR sykling er en situasjon som ikke går helt ihop med andre brukere av stien hvis hensyn ikke blir tatt i regningen. Det at vi utfor-syklister tar oss til rette med hensynsløs sykling er rett og slett basert på fordommer.
Og som flere sier må alle ta hensyn uansett sykkel. Problemet er at det ble skrevet mindre hyggelige ting om turgåere tidligere i tråden og om man plusser på diverse andre ting man har hørt, kan dette dessverre skape fordommer (nå mener jeg generelt).
Vet ikke med resten av utfor-miljøet i Trondheim men de stedene av stien som har blindspots / dårlig utsikt er det common sense (hvertfall for meg, og de jeg sykler med) at vi roer oss ned til et trygt nivå. Fjerning av hoppet ved hvile benken (bad idea fra starten av) er prakt eks. på at vi bøyer oss i støvet for det bedre.
Bra at dere tar hensyn og det er kjempeflott at hoppet skal bli fjernet!
Det er helt horribelt hva enkelte er villig til å tape ved å gi f... i stiene og turgåere. Vi syklister har alt å tape.
Mine kompiser i terrengsykkel forum i Costa Rica blir hver gang misunnelig når jeg forteller om de rettigheter vi har her i Norge når det gjelder friferdsel. I Costa Rica, man må som regel snakke med eieren eller risikere å bli skutt pga overtredelse i private eiendom. Allikevel er det enkelte som er villig til å risikere utestenging av alle terrengsyklister i steden for å vente i et par uker til da anleggene begynner å åpne.
Det må vel alle parter være tjent med?
Kjempeforslag! Jeg tror det trengs flere til å hjelpe og jeg stiller gjerne opp. Det er vel fortsatt en stund til du får brukt hånda di, Jonas?
Jeg har tid på søndag... hva med å møtes ved inngangen (bommen) til driftsvegen (i Roald Amundsens veg/"vestoppfarten") kl 12 eller noe? Setter igjen sykkelen her og tar turen til fots, naturligvis
oysandr: DH-entusiaster : Vi vil kjøre fort ned våttakammen, uten å ta hensyn, det har vi rett til..
Jeg retter deg. Vi vil ha det morro og kjører derfor fort ned Våttakammen, samtidig stopper vi opp når turgåere kommer mot oss. Der har du iallefall meg. Og jeg kjenner ingen innenfor mitt plan som duser forbi turgåere!
Det høres nesten ut som alle med utforsykkel tar seg til rette og er kongen på haugen over stien og gir blanke faen i turgåere, men det er jo fullstendig feil!
Enrima: "Det er helt horribelt hva enkelte er villig til å tape ved å gi f... i stiene og turgåere. Vi syklister har alt å tape." La meg rette på deg også. Det er helt horribelt hva enkelte på et forum er villige å tro om andre syklister. Vi er ingen "gangsters" som eier hele gata i Våttakammen og knuser de som kommer i mot oss, tror du virkelig det? For da foreslår jeg at du heller blir kjent med folk, og ser at det ikke er noen forskjell på oss og dere. Eneste forskjellen jeg kan se gjennom denne tråden er at vi er ganske mye yngre, og har derfor ikke like stort vett som dere når det gjelder å foreta seg noe i marka i forbindelse med å bygge elementer. Hoppet skulle aldri vært satt opp, og den dolpa det som det ble så mye oppstyr om burde også fått være i fred.
"Allikevel er det enkelte som er villig til å risikere utestenging av alle terrengsyklister i steden for å vente i et par uker til da anleggene begynner å åpne." Den der ser jeg heller ikke helt pointet med, for hva er du prøver å si her? At folk med utforSYKLER kontra stiSYKLER ikke kan få være i marka? Dere som påstår at det går kjappere med xc-sykler o.l enn utforsykler bør jo da forstå at det ikke er noen forskjell. Men poenget er; at vi oppfører oss ikke annerledes enn dere. Vi vil jo også ha muligheten til å sykle på lik linje med alle andre, derfor oppfører vi oss deretter vi også. Selvsagt blir det litt frustrerende når noen her inne sier noe som ikke burde være sagt, men det får gå på dems kappe.
Som tidligere sagt av Kristian; "Vet ikke med resten av utfor-miljøet i Trondheim men de stedene av stien som har blindspots / dårlig utsikt er det common sense (hvertfall for meg, og de jeg sykler med) at vi roer oss ned til et trygt nivå."
Bjarne: "Kjempeforslag! Jeg tror det trengs flere til å hjelpe og jeg stiller gjerne opp. Det er vel fortsatt en stund til du får brukt hånda di, Jonas?"
Kjempeforslag! Jeg står ved hoppet på søndagen som nevnt i tråden. Takk! Hånda går det bedre med nå, så jeg klarer fint å bære samt rydde vekk alt det der.
RazeFaze: "Da kan vi gi hverandre en klem alle sammen?" Klem, Jonas.
Jeg har funnet frem avsnitt om sykling fra "Om lov om friluftslivet" for å vise hvordan man ifølge loven forventes å oppføre seg med sykkel i marka:
3.2.2 Sykling
Regler for sykling i utmark finnes i friluftslovens § 2 annet ledd. Her framgår det at ferdsel med bl.a. «tråsykkel» er tillatt på veg eller sti i utmark og over alt i utmark på fjellet. Mao. kan man sykle fritt på fjellet (såfremt det skjer hensynsfullt og varsomt), mens man utenom fjellområdene må holde seg til veg eller sti. Begrepene veg eller sti i denne sammenheng er ikke definert i loven eller forarbeidene, men bør ut fra vanlige hensynskrav være så vidt robuste at sykling ikke medfører nevneverdig skade. Det samme gjelder i forhold til riding, se nedenfor.
Betegnelsen «tråsykkel» omfatter ikke sykkel som er utstyrt med hjelpemotor. Disse omfattes av motorferdselloven, jf friluftslovens § 4. Sykling på innmark er ikke tillatt uten grunneierens samtykke uansett årstid.
Etter § 2 annet ledd kan det fastsettes lokale bestemmelser som innskrenker retten til sykling. Den enkelte kommune kan, etter samtykke av eieren eller brukeren, forby slik ferdsel på nærmere angitte strekninger. På attraktive områder der utfarten er stor kan det eventuelt fastsettes atferdsregler etter lovens § 15, se nedenfor under 7.5. Slike kommunale vedtak må stadfestes av fylkesmannen. Kommunen har ansvar for å gå inn med reguleringer av slik ferdsel der det viser seg å være behov for det, ut fra stedlige forhold. Kommunen bør se slike reguleringer i sammenheng med arealdisponeringen etter plan- og bygningsloven. Det kan være behov for regulering ved konflikter mellom ulike former for ferdsel, f.eks. hvor sykling er til fare eller urimelig ulempe for turfolk til fots. Restriksjoner kan også være aktuelt dersom ferdselen går ut over hensynet til naturen, f.eks. pga. terrengslitasje. Informasjon og tilrettelegging kan være alternative virkemidler, f. eks. i samarbeid med organisasjoner og etter avtale med grunneiere. De samme forhold gjelder riding, se nedenfor.
Denne typen lokale bestemmelser er å anse som forskrifter etter forvaltningsloven, jf friluftslovens § 24, og det gjelder særlige regler om kunngjøring og overprøving. Disse saksbehandlingsreglene omtales nærmere nedenfor under 9.3.
der var den ja, da er vel diskusjonen om rettigheter over. Uansett litt rart at diskusjonen syntes å bli en krangel mellom xc og dh..sykler ikke de fleste av oss begge deler?
Jøss - her var det mye følelser (og de sier gutter ikke kan snakke om slikt? Pøh!)
Vil bare si et par ting: De som drev med sti- og løypeplanen her i kommunen var meeeeget kritisk til terrengsykling når de startet med arbeidet sitt. Jeg vet de leitet med lykt og lupe for å finne dokumentasjon på at møteulykker syklist/turgåer hadde funnet sted. Det fant de ikke, og la oss ikke gi dem noen slike - det vil være svært ødeleggende for oss. Videre bør dere vite at NOTS v/Kjosavik og fler gjorde en meget god jobb i høringsrunden til den sti- og løypeplanen som er vedtatt. Den finnes her:
Stikkordet i denne prosessen er dialog og holdninger, og det er således flott å høre at mange i denne tråden sier de bremser og hilser når de møter turgåere. Det er også greit å tenke på at det er vi som er den "harde trafikanten" i marka. Virker også som de fleste av dere har skjønt å holde dere unna de mest populære løypene på godværs-helgedager. Bra! Dette er også ført i pennen i løypeplanen over.
Dere spør om gode stier for DH. Har ikke sjekket hele tråden, men dere kjenner vel til løypa fra Estenstadhytta til Stokkanhaugen. På 15 år har jeg møtt folk her 2 ganger! Anbefales.
Fint dere kjører på med dugnad. Følg med på forumet her - NOTS vil snart tromme sammen til vår-dugnad. La tankene spinne ift hva dere kunne tenke dere å rydde.
Vi sykles Klems Geir (NOTS styremedlem)
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
oysandr: DH-entusiaster : Vi vil kjøre fort ned våttakammen, uten å ta hensyn, det har vi rett til..
Jeg retter deg. Vi vil ha det morro og kjører derfor fort ned Våttakammen, samtidig stopper vi opp når turgåere kommer mot oss. Der har du iallefall meg. Og jeg kjenner ingen innenfor mitt plan som duser forbi turgåere!
Det høres nesten ut som alle med utforsykkel tar seg til rette og er kongen på haugen over stien og gir blanke faen i turgåere, men det er jo fullstendig feil!
Du misforstod innlegget mitt, jeg tror overhodet ikke det er slik dere holder på, men endel innlegg her i denne tråden viser en slik holdning til tider. Og det må jeg få lov å kommentere. Jeg har ingenting imot sykling med den ene eller andre formen for sykkel, det jeg prøvde å skrive noe om var holdningen som kom tilsyne i denne tråden. Nå må jeg innrømme at jeg nok har gjort mye verre ting som ung enn å sykle og bygge hopp, og jeg mener også det skal være lov å være ung og dum (Jeg mener ikke du er dum nei!) Jeg mener deretter også at å høre på tips når man får hint om at det man gjør bør roes ned er en god ting. Det viser du også at du er villig til, du har vist at du forstår hvorfor flere voksne her har skepsis til hoppbygging og høy hastighet på en sti med mye trafikk.
BRA!
Og 2 : Du er en trivelig fyr å prate med når man treffer deg i marka!
estendstadshytta til stokkanhaugen, kart? har syklet en masse i marka der, men bli mye opp igjen det samme hver gang. hvor tar vi så veien for å komme ned mot stokkanhaugen i nevnte sti?
fintfint..to plasser opp mot estendstadhytta lå det trær ved siste tur for noen dager siden..kanskje jeg bare skal følge etter sagmasken du legger igjen så finner jeg de skulte pærler..går nå til innkjøp av sporhund