Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Montering av sykkelcomputer!!??

Montering av sykkelcomputer!!?? #695612 16/03/2009 18:58
D
Deffis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
D
Jeg har gått til innkjøp av Polar S725X og montert denne nå. Med hastighet og cadens måler. Dette ser ut til å virke som det skal..., men...! Jeg har også satt på en "vanlig" computer som da skal sitte permanent på sykkelen.
Og her er da spørsmålet...!
De viser ikke den samme hastigheten! Polaren viser feks 20 som maks og Sigman viser 24 som max. Hva har jeg gjort feil? Alle innstillinger er like.
Har det noe å si hvor magneten sitter på eika? Kan ikke finne noe som beskriver akkurat dette, hvor den skal sitte i forhold til senter av hjulet.
Håper noen har tips om dette med montering...!

Re: Montering av sykkelcomputer!!?? [Re: Deffis] #695613 16/03/2009 19:00
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Har ikke noe å si hvor i hjulet magneten sitter. En runde er en runde. Hvis begge computerne er innstilt på samme hjulomkrets og de viser forskjellig momentanhastighet, er det noe galt fatt.

Re: Montering av sykkelcomputer!!?? [Re: Stein] #695622 16/03/2009 19:20
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Eg slit litt med S725X-en eg og..
Men eg får ikkje signal frå cadens- og fartsmålaren i det heiletatt! (Men dei blinkar når magneten passerar..)

Men. Eg las litt på Polar.fi-forumet, og det ser ut til at det kan oppstå litt problem med overføringa av signal om du har carbonramme, og ein kan då opne sensoren og flytte på ein lask for å auke sendestyrken.

Du har ikkje sensorane nære kvarandre, eller LED-lykt på styret? Las noko om at ein del elektronisk utstyr kan påvirke signaloverføringa..

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Montering av sykkelcomputer!!?? [Re: NjalVM] #695640 16/03/2009 19:44
D
Deffis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
D
Har ikke sykla enda, men både cadens og farstmåleren gir signaler og fungerer. Spm er om det er Polaren eller sigmaen som gir feil hastighet!?
Jeg har forresten carbonramme og senderene sitter så langt fra hverandre som det lar seg gjøre! Har heller ikke LED lys, enda!
Jeg får sjekke litt mer på dette i morgen, og prøve å sykle en runde!
Den polaren er vel også hakke mer avansert enn jeg trodde. Og da i kombinasjon med en litt lite utfyllende bruksanvisning, blir noen av funksjonene litt innvikla. Men får ta ting etterhvert!

Moderator  support