sakset fra politiloggen i Trondheim: Lørdag 14.03.09
13.13: En person stjeler en sykkel til en verdi av 45.000 kroner fra Sport Extreme på Lade. Han stikker ut personalinngangen og i retning KBS på Leangen. Sykkelen er av merket Trek Fashion. Ingen er pågrepet.
Regner med at det ikke går mange av denne i barteby.
---------------------------------------------------- Scott Spark Expert 29`2012 GT Pantera med ymse utstyr Scott speedster 30
Det er Tommens Session 88 ja, en rimelig ustoket Tommen jeg snakket med tidligere i dag. Sykkelen er visstnok helt stock og ble stjålet ut av butikken i åpningstiden. Tyven stakk av til fots, men Tommen antar han hadde en bil ventende for de butikkansatte klarte ikke finne ham igjen selv om han bare hadde ca 10 sek forsprang... Ser du en narkis med knekk i knærne og haken hvilende på styret på en Session 88 er det stor fare for at det er denne.
Hælvettes narkiser!! Var borti det samme i Ålesund, skulle ta med en kunde sykkel hjem slik at eieren kunne hente hos meg. Syklet fra jobb og 300 meter bort på en parkeringsplass. La fra meg sykkelen på skrå forran bilen, da jeg måtte låse opp bak og kjøre den litt frem. Når jeg står å låser opp bilen ser jeg det kommer en bil i stor fart og stopper rett forran sykkelen, en kar kommer ut og går bort å skal til å plukke den opp da han får øye på meg. Karen, eller narkisen rettere sagt, springer inn i bilen igjen som svir av gårde i jævla fart. Ganske close, de kjører sikkert rundt og speider etter folk på feite sykler som "bare" skal inn å kjøpe avisa, og vips: Vekk med sykkelen.
Håper ting ordner seg i Trondheim med sykkelen, er jo ikke så mange av de i landet.
Forbanna svinsekker assa. Hvorfor er det ingen av de ansatte som følger med i butikken når svindyre sykler kan bli så lett stjelt? Skremmende.
Skal i alle fall varsle alle jeg kjenner, Trondheim er liksom ikke så stort. Sjokk, men det var en narkis som stjal Big Hitn til en kompis tidligere på Brundalen.
Slapp litt av, da. Vi vet lite om hva som skjedde. Det er ikke sikkert at det alltid må være en nedsnødd narkis bak et sykkeltyveri.
Dette er en butikktyveri og ingen har fått frastjålet sin egen sykkel. Butikken bør vel være litt mer på vakt enn at folk bare går inn, tar en sykkel og fordufter med den gjennom personalinngangen.
Slapp litt av, da. Vi vet lite om hva som skjedde. Det er ikke sikkert at det alltid må være en nedsnødd narkis bak et sykkeltyveri.
Dette er en butikktyveri og ingen har fått frastjålet sin egen sykkel. Butikken bør vel være litt mer på vakt enn at folk bare går inn, tar en sykkel og fordufter med den gjennom personalinngangen.
Martin
Bør ikke varene være merket med en alarm (ink sykler), og så personalinngangen også ha slike søkegreier?
Dette er en butikktyveri og ingen har fått frastjålet sin egen sykkel.
Som sagt var det Tommen, butikksjefen, sin sykkel...
Forøvrig var kommentaren min om narkiser med knekk i knærne og haka på styret halvveis sarkastisk (men i høyeste grad aktuell!) ettersom denne sykkelen ikke er salgbar på bruktmarkedet i Norge (og neppe i Sverige så fort det svenske miljøet er OBS på at en slik er stjålet i Norge) og alternativene da er enten å selge den til en narkis for 3000 kr eller splitte den i deler og selge delene...
Nå er dette en rimelig spesiell sykkel, samtidig tror jeg nok det er mange "lovlydige" borgere som kan komme til skade for å kjøpe en slik en i den tro at "sykler ser like ut" for andre eller i kjøpsøyeblikket ikke vet at dette er en dyr eller spesiell sykkel.
Om 100 personer vet denne sykkelen er savnet i trondheim tror jeg sannsynligheten for å treffe på denne sykkelen, samt kjenne den igjen, og i tillegg rekke å gjøre noe fornuftig med det er utrolig liten..
Likevel ville nok jeg tippe at ett slikt tyveri - inn - ut bakdør og med butikkens dyreste sykkel er godt planlagt.
Krysser forresten fingrene for at tyven slår seg skikkelig i ett tryn, og at sykkelen er godt forsikret.
Da var det Oslo sin tur til å få en Session 88 FR stjålet!
Syklen ble stjålet fra Spinn Sykkelshop på Majorstuen i Oslo natt til Mandag 23.03.2009 og var helt stock. Det var ingen spesielle kjenningsmerker annet enn ett Spinn klistremerke. Rammestørelsen var 17.5".
For de som ikke vet hvordan en Trek Session 88 FR ser ut:
Har du en slik i din butikk, er det lurt å holde øynene åpne og passe på!
Har du noe info angående syklen, ikke nøl med å ta kontakt på tlf 22461400 eller på mail: majorstua@spinn.no