Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

speedo-fusk ved bruk av cygolite..?

speedo-fusk ved bruk av cygolite..? #694339 13/03/2009 19:58
PRIMO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg har problemer med at cateye micro wireless`en min fusker(-registrerer bare ca 2/3 av kjørt strekning,)når jeg kjører med lyset(-Cygolite dualcross) på, og det er verst når jeg kjører på "blinkelys". Batteriet er montert på stemmen. Har flyttet speedo`n lenger ut på styret og flyttet giveren så nær speedo`n som det lar seg gjøre. Speedo og giver "ser" hverandre og har nye friske batterier...
Noen som har vært borti noe lignende, og har noen tips / forslag til løsning..?

Nedover-sti er lettest...
------------------------------------
OBS! Fare for humor og ironi..!
Re: speedo-fusk ved bruk av cygolite..? [Re: PRIMO] #694769 14/03/2009 22:50
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg hadde et mellomstort blinklys som gjorde at trådløs computer fikk noia. Løsningen ga seg selv når noen nasket lykta og jeg oppgraderte computeren. Sett computeren så langt ut på styret du kan og se om det hjelper. Flytt deretter lykta ut på den andre siden. Se på det litt og rist på hodet. Ta av computer når du bruker lykt.

LarsB

Re: speedo-fusk ved bruk av cygolite..? [Re: larsb] #694929 15/03/2009 13:07
PRIMO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
OK. Så dette er et kjent problem..? Er det sånn at batteri / strøm i nærheten av speedo`n forstyrrer signalet( - eller "hvashera"..?)?

Re: speedo-fusk ved bruk av cygolite..? [Re: PRIMO] #694936 15/03/2009 13:17
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det er nok styringa til lykta som gjør det. Batterier og strøm genrelt har lite med saken å gjøre. Derimot er det enten styringen eller pære/diode som lager pulser sterke nok til å forstyrre trådløs overføring. Det er neppe særlig sterke impulser, og du bør sjekke om mer avstand mellom lykt og speedometer gjør noe fra eller til.

Lykke til

LarsB

Re: speedo-fusk ved bruk av cygolite..? [Re: larsb] #694956 15/03/2009 14:42
PRIMO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Da får jeg se hva jeg får til. Jeg har allerede flyttet speedo`n langt ut på siden.(Liker det ikke..! Ser mye bedre ut på stemmen...) Får vel bare teste å flytte lampa ut på mosatt side.( - Kommer jo til se skikkelig Ukult ut, da! Synes absolutt at lykta bør sitte på midten. Men jeg vil gjerne følge med på "km.stand" på sykkelen, pluss tripteller og "alt" det andre morsomme, så klart..!)
Men takk for svar. Da vet jeg hvertfall at det ikke bare er jeg(-les,: min speedo...) som sliter. Felles sjebne er mager trøst...

Moderator  support