Det er nok mange meninger om lufttrykk. Personlig liker jeg "myke" dekk på grus også. Har opplevd at høyt trykk på en måte graver seg mer ned / lager dyprere spor(-mer motstand) i grus, mens mindre trykk flyter mer oppå, men det er jo forskjell på grus og grus også. Sykla forresten sammen med en som sverga til veldig harde dekk. Han punkterte to ganger på grusveien pga steiner som borra seg inn i dekket hans, istedet for at gummien kunne "svikte" og bare rulle over. Jeg tror man bare må prøve seg frem litt å finne ut hva som føles best på forskjellige underlag...
Nedover-sti er lettest... ------------------------------------ OBS! Fare for humor og ironi..!
Laboratorietestet rullemotstand, hvilket jeg tror Bike-testen er, gir kun en pekepinn hva rullemotstand angår på et spesifikt underlag. I det virkelige liv vil det være langt flere parametre til resultatet enn hva testresultat på rulle antyder.
Hei, drop Swalbe! Gå for Conti Race king Supersonic 2.2.Har kjørt Swalbe i flere år men nå er det slutt! Bruk slange - drop slangesløst! Kjører du mye på grus og asfalt så er dette et mye bedre "rulle"dekk. Jeg bruker maks trykk foran og litt mindre bak - fungerer veldig bra for meg.