Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gamle Nordmarksvei - er den syklbar?

Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? #692590 10/03/2009 18:03
C
Carl Jacob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Jeg har oppdaget en ny skiløype i Nordmarka i år. Ettersom det har vært skogsdrift i Bjørnsjøhelvete har jeg gått Gamle Nordmarksvei fra Skjærsjødammen til Fortjern når jeg skal nordover til Kikut og videre i marka. Den var veldig fin på ski, og nå lurer jeg på om den også har potensiale som sykkelsti. I så fall vet jeg hvor første tur går når snøen har smeltet.

Har noen syklet denne? Erfaringer mottas med takk!

Redigert av Carl Jacob; 10/03/2009 18:03.

Carl Jacob Sommerfelt.
Ivrig entusiast
Grus: Scott Scale | Rundbane: Scott Spark | Jobb: Scott Sub | Landevei: Scott Foil | Snø: White Fat Pro
Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: Carl Jacob] #692596 10/03/2009 18:19
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Det er vel denne du tenker på?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: tmork] #729186 13/05/2009 12:11
C
Carl Jacob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Det likner, jeg må ta frem kartet og plotte den inn.

Takk!

Carl Jacob Sommerfelt.
Ivrig entusiast
Grus: Scott Scale | Rundbane: Scott Spark | Jobb: Scott Sub | Landevei: Scott Foil | Snø: White Fat Pro
Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: Carl Jacob] #1973312 16/06/2015 20:04
wasabi Offline
Ringrev
Ringrev
Pumper liv i denne. Linken som tmork har lagt ut peker på Stiguide for Kamphaugåsen - Helgerenhøgda - Fortjernkollen.
Den etappen som er beskrevet som etappe to, tror jeg at jeg har funnet på MTBmap, men der er den markert som svak rød, altså "bad for biking" over Helgernhøgda. Er det virklig her man skal sykle og er den syklebar / fin?

Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: wasabi] #1973333 16/06/2015 20:35
K
KarlBilt Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: wasabi
Pumper liv i denne. Linken som tmork har lagt ut peker på Stiguide for Kamphaugåsen - Helgerenhøgda - Fortjernkollen.
Den etappen som er beskrevet som etappe to, tror jeg at jeg har funnet på MTBmap, men der er den markert som svak rød, altså "bad for biking" over Helgernhøgda. Er det virklig her man skal sykle og er den syklebar / fin?

Det er noen år siden jeg tok turen over der (med "knotglemming" som forbehold), men mener denne var helt ok. I hvert fall ikke "bad for biking". Vedkommende som har satt markeringen har muligens andre referanser enn meg, hvis da ikke stien er blitt ødelagt de siste (2) årene.

-Gaute-
Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: KarlBilt] #1973353 16/06/2015 21:11
M
MariusB Offline
former marcopolo
former marcopolo
M
Det er ikke jeg som har satt markeringen, men er tilbøyelig til å være enig.
Den var mer knotete enn jeg håpet på. Stort sett mulig å sykle, men husker lite av flyt på barnålstier med kanadisk stemning som det står i stiguiden. De som har syklet den på Strava har brukt fra 20 min - 40 min på drøye 2 km. Det er gåtempo.

Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: Carl Jacob] #1973358 16/06/2015 21:23
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Stien over Helgernhøgda har jeg ikke prøvd hverken i fjor eller i år, grunnet Nordmarkstravern lagde gjørmebonanza av den (type TSRx2). I tillegg har det vært litt skogsmaskiner der. Burde kanskje være fin så tørt som det har vært nå. Inngangen fra syd er litt steinete, men mener den blir bedre etterhvert.

Stien øst for Kalvsjøen er hvertfall tidvis veldig fin. Burde være et bra alternativ.

Gamle nordmarksvei (Bjørnholt - Bjørnholthelvete - toppen av svingene fra Skjørsjøen) var helt fin å sykle forrige helg.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Gamle Nordmarksvei - er den syklbar? [Re: magnusc] #1973404 17/06/2015 07:09
K
KarlBilt Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: magnusc
Stien over Helgernhøgda har jeg ikke prøvd hverken i fjor eller i år, grunnet Nordmarkstravern lagde gjørmebonanza av den (type TSRx2). I tillegg har det vært litt skogsmaskiner der. Burde kanskje være fin så tørt som det har vært nå. Inngangen fra syd er litt steinete, men mener den blir bedre etterhvert.

Stien øst for Kalvsjøen er hvertfall tidvis veldig fin. Burde være et bra alternativ.

Kanskje svaret på merkingen ligger der....

Enig. Tror Herrestien øst for Kalvsjøen er et bedre alternativ. Det synes slik ut i fra summen av innlegg her på forumet i hvert fall. Med mulighet for Fuglemyrhøgda som forlengelse. Denne har til og med fått "glow" på mtbmap, ser jeg....

Redigert av KarlBilt; 17/06/2015 07:15.

-Gaute-

Moderator  support