Den klyper, veldig hardt - hvis du stikker hånda inn i linken under kraftig kompresjon midt i løypa. Men det er det heldigvis ikke så mange som klarer å få til....
Acros er ukjent i min bok, hvor i løypa ligger Acrosprodukter i forhold til thomson, king, cane creek?
Acros fyller ikke så mange kapitler i min bok heller ennå, men på jobb har vi hatt gode erfaringer med styrelagerne på noen Cube-modeller. Finishen er ihvertfall upåklagelig, og jeg har vel hørt betegnelsen "The European Chris King" bli brukt. Uansett så er det tyskere som står bak, så da må det bli bra, hehe.
Og så til dekkspørsmålene som har hopet seg opp gjennom tråden:
Ja, Big Betty DH er særdeles forskjellig fra FR-versjonen som er vanlig til stisykling. Det vil si, mønster, bredde (2.4") og gummiblanding er likt. Oppbyggingen er forskjellig, med mye kraftigere sidevegger og dekkstamme + stålkant i stedet for kevlar. Vekta er 1150g kontra 850g på FR-versjonen.
Dekkdimensjon på slike nedoversykler? Alt mellom 2.3 og 2.7 kan vel defineres som vanlig. Dessuten er målene litt forskjellige mellom produsentene. Schwalbe 2.4 er f.eks veldig likt Maxxis 2.5 i bredde og volum.
Men... Bjørn B har jo en mye fetere shock en deg..... Du ligger etter i løypa allerede føler jeg. Men for guds skyld, kos deg med det du har sier jeg! hoho
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Men... Bjørn B har jo en mye fetere shock en deg..... Du ligger etter i løypa allerede føler jeg. Men for guds skyld, kos deg med det du har sier jeg! hoho
Hoho, det er bare å innse at slaget er tapt Øyvind! I hvert fall frem til 2010 stæsjet kommer!
Sånn, da var litt flere ting kommet på: krank, titanfjær og bremser. I tillegg har jeg satt på litt utstyr fra sykkelsportens store S, ting jeg glemte å nevne i innledningen: Shimano XT Shadow medium cage bakgir. Forbruket av bakgir gikk betraktelig ned i fjor da de plutselig lå gjemt under kransen! Shimano XTR 9-delt skifter. Neida, trenger ikke XTR på utforsykkel (egentlig ikke på noen sykler, når jeg tenker meg om), men var den eneste jeg fikk tak i i kun høyre. Dessuten har XTR masse sideveis justering av posisjonen på skifteren uavhengig av klemma. Kjekt for sære utforsyklister som skal ha akkurat riktig posisjoner på cockpiten.
Shimano PD-M647 pedaler. Aldri noe tull, det forrige settet har vart 3 sesonger og funker fortsatt bra. Flate pedaler er for høkkere og pyser!
Beklager lange bremseslanger og flagrende girstrømper. Her skal det kappes og stripses litt! Styre og stem er bare midlertidig "kleshenger".
Det er faktisk sant. Det han gjør er ikke mulig i virkeligheten. Men akkurat som når jeg gikk med rød kappe under genseren når superman var på moten, (ikke det at han ikke er på moten fortsatt altså) kjører jeg med flatties for å late som jeg er Sam Hill... Og fordi det er deilig.
Du kan bare glede deg til Megavalanche Bjørn. Jeg har 4500 nedover-høydemeter på grov sti på tre dager i forrige uke. Og da syklet jeg seffern til toppen hver gang også. Det blir XC vs DH duell ned fra Alpe D'Huez:
Dette blir en interresant duell! Jeg veit jeg kommer til å bli sykt sliten! Får vel satse på å gruse deg så ille i starten at du setter deg ned for å gråte ved siden av løypa i stedet for å sykle i ring rundt meg når det går bortover og oppover!
Forresten en veldig fin måte å kuppe byggetråden til Øyvind Ø.