Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bilkollektivet - noen som har erfaringer?

Bilkollektivet - noen som har erfaringer? #691003 07/03/2009 18:28
Stidanser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg vurderer innmelding i Bilkollektivet. Noen som har erfaring med hvordan det fungerer? Synes det høres økonomisk og praktisk ut, en fin måte å ha tilgang til bil på de gangene det trengs. Men - har hørt rykter om at det kan være vanskelig å få bil, altså at man må reservere GOD tid i forveien for å ha sjanse. Hva sier dere - positive/negative erfaringer?

Re: Bilkollektivet - noen som har erfaringer? [Re: Stidanser] #691056 07/03/2009 20:46
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Ei venninne har benyttet seg av dette en stund, og jeg har ikke hørt annet enn positive erfaringer. Booker biltypen hun trenger, får beskjed om hvor nærmeste bil er parkert, rusler dit og plukker den med seg.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Bilkollektivet - noen som har erfaringer? [Re: tmork] #691117 07/03/2009 22:20
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Var med i fire år, og sluttet bare fordi jeg fikke et tilbud jeg ikke kunne avslå - om å overta pappas gamle Golf. I ukedagene får du alltid bil uten problemer, i populære helger og sommerferie er det litt mer styr - men de fikser vanligvis bil hvis du ringer, siden de har avtaler med leiebilfirmaer - og kan skaffe flere biler enn de som vanligvis er i systemet. Du kan velge en peugeot 207 hvis du skal reise lett og kassevogn hvis du skal ha med hele sykkelparken eller rane Ikea. Og når du har parkert bilen på den faste plassen sin, er den Noen Andres Problem. Nydelig!

It doesn't get any harder - you just go slower
Re: Bilkollektivet - noen som har erfaringer? [Re: svine] #691902 09/03/2009 16:52
espenun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg har vært medlem noen år, støtter forrige innlegg helt ut, for meg fungerer det ypperlig. Vel og merke kjører jeg ikke fryktelig mye, det begrenser seg til helgeturer på fjellet, IKEA i ny og ne og av og til til "trailheaden" (God norsk oversettelse noen? "Innsteg" funker lissom ikke helt) hvis jeg er skikkelig lat. Ekstra bra med faste inneplasser nå om dagen...

Hilsen Espen -- NOTS OO

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Bilkollektivet - noen som har erfaringer? [Re: espenun] #692068 09/03/2009 20:51
Lemond Offline
Entusiast
Entusiast
Vi vurderte seriøst bilkollektiv, men kom frem til at Avis var nærmere og minst like billig i helger. Dessuten kunne vi levere bilen skitten tilbake...

Var medlem av Ferie-og fritidsklubben, og ble godt kjent med de på Avis Skøyen. Dermed ble det stort sett alltid større bil enn jeg hadde reservert og kort mellom gratis-helgene. På sommer'n leide vi gjerne bil fra Europcar da de var ganske gunstige på mndsleie.

Re: Bilkollektivet - noen som har erfaringer? [Re: Lemond] #692168 09/03/2009 22:25
Stidanser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hmmm, nyttige innspill... Må tydeligvis litt i tenkeboksen her! Fint å høre at de som er/har vært med i kollektivet er fornøyd, og så gjenstår bare vurderingen av hva behovet er, hva alternativene er, og hva det koster!

Moderator  support