|
Men, det var vel ikke min tur nå?
|
Men, det var vel ikke min tur nå?
02/03/2009 17:40
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
På vei hjem fra jobb i dag koste jeg meg til tross for en god del regn. Det ble bare bedre av at regnet gav seg like før Sandnes sentrum, og jeg hadde bare Austråttbakken igjen før jeg var hjemme(det er ikke helt sant, men når den bakken er unnagjort er siste kilometeren eller så bare rett fram/slakt ned). Det vil si før Austråttbakken er det jo en rundkjøring som man må komme seg helskinnet gjennom, og det var der problemene startet. Særlig siden en kar i en Nissan Micra ikke var så veldig opptatt av vikeplikten, og jeg var på vei rundt, og rakk egentlig ikke å se annet enn at det var for sent å bremse og ikke nok tid/plass/fart til å komme unna ... Rundkjøringen. Jeg er omtrent på høyde med den grå bilen i bildet bare at jeg er omtrent på den sorte streken i bildet. Jeg har tatt den veien rundt nesten hele rundkjøringen(kommer fra veien til høyre i bildet)og blir rett og slett bredsidet av en Nissan Micra. Ingen store åpenbare kutt denne gangen, men veldig vondt i albuen(tipper jeg setter ny pers i fargesjatteringer denne gangen). Jeg håper virkelig at ramma fortsatt er hel og rett, men jeg tror forhjulet kanskje trenger en liten retting.  Utover det så er høyre girskifter gåen, så får gutta på Spinn ta en titt på resten. Det er fem måneder og en dag siden sist, jeg følte virkelig ikke at det var min tur denne gangen, men i og med at det gikk så bra, så sier vi at jeg tok en for laget.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
Re: Men, det var vel ikke min tur nå?
[Re: gare]
02/03/2009 17:49
|
Christian_a
Entusiast
|
Entusiast
Stygg sak! Bra at det ikke ble noen store skader på deg, og håper inderlig at ramma ikke tok noen skader!
Christian
|
|
|
[Re: Christian_a]
02/03/2009 17:58
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Gare, jeg hater tråder med slik overskrift. Da er det noe galt. Likevel ser det ut til at det går greit? Håper ikke ramma eller albuen din har fått obotelig skade. Et bøyd hjul er vel ingen kjempekatastrofe i denne sammenhengen. Fikk du snakket med Micramannen?
mvh OveR
|
|
|
[Re: OveR]
02/03/2009 18:05
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Makan! Du er en slags antimaterie til Verdal'n for tida, gare! Godt det gikk bra med deg, og jeg håper virkelig at Mr Micra ikke har skadet rammen. Hjulet er det mulig å ordne, og kanskje til og med LarsB kan adoptere dekket nå? Det må jo av, likavel.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Hæ?]
02/03/2009 18:57
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg er ikke så glad i sånne overskrifter selv og synes det vil være litt ofte om jeg skal bli påkjørt med fem måneders mellomrom. Det har gått mye bedre denne gangen, og selv om albuen er veldig vond, og jeg er litt generelt skamslått så går det nok bra. Jeg tipper det blir friske farger når blåmerket er et faktum allerede 10 minutter etter smellen.
Jeg satser på at rammen er like hel og rett og at forhjulet blir erstattet sammen med høyre girsjalter. Tror ikke det bare er å rette det gitt.
Micramannen lærte neppe noen nye kraftutrykk i dag, men han var meget spak. Det er vel sånn som skjer når en skjeggete galning du akkurat har kjørt ned står å slår i panseret på Micraen og roper VELDIG høyt. Han snakket jeg med, og i all ærlighets navn etter at jeg fikk roet meg litt ned var jeg i det minste mennesklig nok til å forklare hvorfor det ble endel roping og skriking og at det var bare sånn det måtte bli. Jeg tror kona hans ble mest skremt. Jeg trenger jo ikke påføre 80-åringer søvnvansker og varige sår på sjelen heller.
Bakdekket skal neppe av, så foreløpig står dekkene distansen ut. Vi får se hva framtiden bringer i form av dekk og slike ting, LarsB må rett og slett bare vente og se.
|
|
|
02/03/2009 19:06
|
Jacob
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Trist å høre!
Jeg så deg forøvrig på sykkelen over Strømsbrua i dag. Tenkte at jeg en gang må få anledning til å ta håndverket ditt i nærmere åsyn, for det var ikke helt lett å få inntrykk av sykkelen selv om jeg stod nedsten stille i bilkøen, og det så ut som du hadde et rimelig bedagelig tempo. Håper det går bra med deg og sykkelen.
Jacob NOTS #432
"How hard can it be?"
|
|
|
[Re: Jacob]
02/03/2009 19:10
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
Ajajaj, fersket i bedagelig tempo...da var det i det minste på vei fra Storhaug. Da går det ørlite oppover, og dessuten var det motvind(host-host).
Det blir sikkert en anledning til tafsing en annen gang.
|
|
|
02/03/2009 19:26
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Bra at det ikke gikk verre med deg!
Omtrentlige åttiåringer som ikke klarer å stoppe i tide eller rekker å overholde vikeplikten bør fjernes fra trafikken permanent.
Send PM hvis du har lyst å lære bort noen nye kraftuttrykk på tysk - ikke å få bruk for dem er selvfølgelig å foretrekke. Funker spesielt bra hos gamlinger.
Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
02/03/2009 20:23
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
Å faen. God bedring Gare og bruk ispose/frossen mat på den vonde armen din, da går hevelsen fortere vekk, og du kan sykle raskere igjen.  Men du kan slappe av, jeg leder fortsatt med 3 velt hittil iår!  Dog var jeg ikke så uheldig med matriale/kroppskader som deg, da alt jeg fikk var vonde slagmerker og skrubbsår på begge knær inkl 1 ødelagt forskjerm. Omtrentlige åttiåringer som ikke klarer å stoppe i tide eller rekker å overholde vikeplikten bør fjernes fra trafikken permanent. Enig. De er også forpliktet til å påse at de er helsemessig kjøremessig forsvarlig sett. [...]en skjeggete galning[...] Jeg visste det! 
|
|
|
02/03/2009 21:32
|
EgilS
More than words
|
More than words
Du får ha god bedring.
Jeg tror egentlig det var din tur nå, i hvert fall om du skal følge samme mønster som meg. Etter 10 år uten alvorlige ting så ble det 2 turer på Skaden med 8 måneders mellomrom, og med to nye sykler som resultat.
|
|
|
[Re: EgilS]
05/03/2009 21:41
|
atlekristensen
Ivrig
|
Ivrig
jeg leder fortsatt med 3 velt hittil iår! Veltet en gang for et par dager siden, så nå har sengestolpen min fått fire hakk. Gulp. Dette får meg til å lure på hva som egentlig er best: mange harmløse småvelting kontra noen stygge/store velt? Gulp.
|
|
|
[Re: atlekristensen]
05/03/2009 21:53
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Uff, jeg liker ikke de overkriftene. Får håpe albuen bedres kjapt, at ramma er rett og at nytt hjul er på plass så fort som mulig.
Får håpe det blir ingen sin tur neste gang. God bedring!
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: atlekristensen]
06/03/2009 08:15
|
gare
OP
More than words
|
OP
More than words
jeg leder fortsatt med 3 velt hittil iår! Veltet en gang for et par dager siden, så nå har sengestolpen min fått fire hakk. Gulp. Dette får meg til å lure på hva som egentlig er best: mange harmløse småvelting kontra noen stygge/store velt? Gulp. jeg skiller mellom velt og det å bli påkjørt av bil, småvelting er nærmest noe man må regne med. Særlig om man velger racersykkel i 3-4 kuldegrader, siden det var så tørt og fint...eller kløner med fortauskanter som ikke synes i snøhælvete vi hadde i Sandnes/Stavanger for en stund siden. Skal vi regne med sånne ting har jeg jo veltet tre ganger og blitt påkjørt en gang allerede i år. Albuen har antatt en aldeles nydelig farge, med sjatteringer av gyllen-lysebrun, gul-blå og ellers andre friske farger man kan tenke seg. Det er vondt, vondt og vondt litt til i overkant av høyre lår. Diagnosen er strekk i muskelfestet...sukk. Bortsett fra det er jeg hel og kommer nok til å bli bra igjen. Ramma er det verre med, den er slått skjev, så får vi se hvordan det går med mine klager til forsikringsselskapet. Jeg vil heller velte harmløst og forsikig med litt skrubbsår og såret stolthet enn å treffe på bilene i hvertfall.
|
|
|
[Re: M@rtin]
08/03/2009 11:55
|
tonesam
Avhengig
|
Avhengig
Uff da, men det var jo bra det gikk så bra som det gikk