Fine sider! På tide at Norges minste og mest entuasiastiske sykkelbod fikk på plass et system for løpende oppdateringer. Kanskje åpne en Twitter-konto slik at folket kan varsles om nye bloggposter også?
Og Spider 2 med 140 mm gaffel må jo bli en særs lettbeint og allsidig stimaskin.
Re: Noen vært innom Dogstar.no i det siste?
[Re: runermm]
#68800101/03/200917:44
Bare for å spore litt til her, er det vanskelig å få lagd et pdf-dokument? Hvis jeg for eksempel scanner inn noen bilder til pcen(og scanneren ikke kan scanne direkte til pdf) og vil ha de i et pdf-dokument, lar det seg gjøre uten alt for mye om og men?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
[Re: cvrokka]
#68806201/03/200920:04
Men Ole da. Det er index.html som skal fjernes. index3.html renames til index.html.
Nå fikk jeg brått et snev av dårlig samvittighet kjenner jeg...
Not Found
The requested URL /index3.html was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Apache/2.2.8 (Unix) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.7a mod_bwlimited/1.4 PHP/5.2.5 Server at www.dogstar.no Port 80
Redigert av MortenML; 01/03/200921:16.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
[Re: MortenML]
#68810301/03/200921:15
Bare for å spore litt til her, er det vanskelig å få lagd et pdf-dokument? Hvis jeg for eksempel scanner inn noen bilder til pcen(og scanneren ikke kan scanne direkte til pdf) og vil ha de i et pdf-dokument, lar det seg gjøre uten alt for mye om og men?
Open Office kan lagre direkte til PDF (men ikke redigere dem i etterkant. Det problemet løses enkelt ved å lagre en kopi i vanlig ODF-format).
mvh Helge
[Re: ventle]
#68814501/03/200922:30
Men Ole da. Det er index.html som skal fjernes. index3.html renames til index.html.
Nå fikk jeg brått et snev av dårlig samvittighet kjenner jeg...
Not Found
The requested URL /index3.html was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Apache/2.2.8 (Unix) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.7a mod_bwlimited/1.4 PHP/5.2.5 Server at www.dogstar.no Port 80
Noe som er galt? Jeg fjernet index.html og renamet index3.html til index.html. Funker det ikke hos deg?
[Re: Ole]
#68823102/03/200909:14
Men det ser ut som det er index3 du har fått feilmelding på? Jeg renamet først index til index.logo, og renamet så index3 til index. Da lå sikkert noe lagret i cachen din. Men alt er fint nå?
Ole.
#68824102/03/200909:27
Alt er supert Ole, ingen pan til grunnikk. Mye bra innhold på siden nå, bra!
Jeg ville løftet eget innhold, INFORMASJON, NYHETSBLOGG og HJULBYGGING og markert det kraftigere. De forsvinner litt slik de står nå. Prislisten burde ligge sammen med de tre over og linke til samme vindu, IKKE til et *.docUment.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
#68860102/03/200919:31
Flotte sider, men JEG får noia av scrolle-vindu midt i siden. Sikkert bare jeg...
Her må jeg si meg enig. Kutt ut dette og la folk skrolle hele sida. Dette synes jeg er bedre, selv om det betyr at man må øverst igjen for å finne menyen.
For å unngå noe særlig skrolling i det hele tatt kan det være en idé å lage lenker til de forskjellige produktene/produktgruppene i en meny til venstre eller over header'n, og legge produsentlogoer til høyre. Litt mer tradisjonelt og kanskje kjedeligere, men det fungerer bedre og jeg synes det blir renere.
Ønkser du å ha et "nyhets"-preg på artiklene så er det bedre å ha en kort innledning og en lenke til hele teksten med bilder.
Redigert av EgilS; 02/03/200921:55.
[Re: EgilS]
#68873602/03/200922:11
Det er viktig for meg at siden er så enkel å vedlikeholde/oppdatere som mulig, de gamle sidene var alt for krevende å gjøre endringer på, og resultatet ble at ingenting ble oppdatert etter at vi ble fire. Derfor har jeg produktlinker for seg, og min blogg for seg. Produsentene får da stå for oppdateringe av produktsidene, og jeg kan skrive litt nytt i bloggen når det dukker opp noe jeg synes er verd å skrive om.
Scrollevinduet gir den funksjonaliteten jeg ønsker. Menyene er alltid der, og man ser det siste innlegget i bloggen. Det skulle ikke være vanskeligere å scrolle en ramme enn å scrolle hele vinduet. Om noen ikke liker det av estetiske årsaker eller av prinsipp, det får jeg heller leve med. Men mulig at bloggen kan trekkes litt mer til høyre, og at produsentlogoene kan bli litt større.
Jeg jobber med prisliste i html, som kan dukke opp i scrollevinduet.
Takk for input, jeg kommer fryktelig tilbake.
Ole.
[Re: EgilS]
#68873802/03/200922:17
Årsaken til midtscrollen er at artiklene hentes fra Blogspot, mens resten ligger på Dogstar.no. En enkel måte å løse dette på er å flytte hele greia til Blogspot eller Wordpress + flytte domenet ditt dit.
Med litt jukking i Wordpress så skal det være mulig å få nesten likt design som det eksisterende. Direktelinker, logoer og filer (som f.eks prislista) skal vel Wordpress også håndtere greit. Da får du også en lettere oppdateringsjobb - alt på et sted i samme grensesnitt. Du kan også kategorisere bloggpostene (som f.eks Verdens letteste hjul, Dyrt og lett, Usannsynlig dyrt og lett, Hjulbyggingens mysterier osv).