Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte til Giant karbonramme?

Bytte til Giant karbonramme? #686685 26/02/2009 17:05
NilsRegin Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg er en middelmådig rytter som har en middelmådig racer (husker ikke merket på den engang...)

Nå ser det ut til å bli mer landeveissykling på meg enn tidligere, og jeg vurderer sterkt å bytte til en karbonramme.

I dag fikk jeg plutselig tilbud om å kjøpe ei ramme og flytte over utstyret fra min gamle (komplett Shimano 105-utstyr, bedre trenger jeg neppe).

Ramma det er snakk om er en 2007 modell Giant karbon, kjenner ikke betegnelsen, men trur det stod TCR på den.

Selger antydet en pris på 6-7000 kr for ramma (inkl gaffel), er dette fornuftig en fornuftig pris?

Re Sykkelklubb
Re: Bytte til Giant karbonramme? [Re: NilsRegin] #686698 26/02/2009 18:09
S
Scenario Offline
Medlem
Medlem
S
Er alltid skeptisk til å kjøpe brukte carbon rammer. Du må i hvert fall sjekke den nøye for skader. Prisen er vel grei, men ikke årets røverkjøp liksom. Du kan nok få like gode carbonrammer til omtrent samme pris ny med garanti hvis du leter litt rundt. Skal faktisk kjøpe ny carbon ramme selv, og velger ny pga. garanti.

Re: Bytte til Giant karbonramme? [Re: Scenario] #686721 26/02/2009 19:24
Cesc Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Scenario
Er alltid skeptisk til å kjøpe brukte carbon rammer. Du må i hvert fall sjekke den nøye for skader. Prisen er vel grei, men ikke årets røverkjøp liksom. Du kan nok få like gode carbonrammer til omtrent samme pris ny med garanti hvis du leter litt rundt. Skal faktisk kjøpe ny carbon ramme selv, og velger ny pga. garanti.

Hva skal du med ny ramme Scenario? Har du ikke en Scenario da? Du finner neppe noen bedre. Det må i så fall være en bedre versjon. Selv kjører jeg 1.0. yes

Re: Bytte til Giant karbonramme? [Re: Cesc] #686727 26/02/2009 19:52
NilsRegin Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Scenario: Ser hva du sier og er nok litt enig.

Men selgeren er en proff sykkelmekaniker som jeg kjenner veldig godt, er helt trygg på kjøpet, garanti og sånt.

Takker for tips om pris, kanskje det er rom for å prute litt.

Re Sykkelklubb
Re: Bytte til Giant karbonramme? [Re: Cesc] #686802 26/02/2009 22:23
S
Scenario Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: Cesc
Sitat: Scenario

Hva skal du med ny ramme Scenario? Har du ikke en Scenario da? Du finner neppe noen bedre. Det må i så fall være en bedre versjon. Selv kjører jeg 1.0. yes

hehe..Det stemmer det. Har 1.0 jeg også og er superfornøyd!, men en kamerat av meg kjøpte Fascenario 0.7....og den er jo helt rå! Så siden jeg har hatt 1.0 sykkelen i 1.5 år tenkte jeg at jeg skulle spandere på meg toppmodellen for 2009 sesongen..hehe :-)

Re: Bytte til Giant karbonramme? [Re: NilsRegin] #686804 26/02/2009 22:24
S
Scenario Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: NilsRegin
Scenario: Ser hva du sier og er nok litt enig.

Men selgeren er en proff sykkelmekaniker som jeg kjenner veldig godt, er helt trygg på kjøpet, garanti og sånt.

Takker for tips om pris, kanskje det er rom for å prute litt.

Da blir det sikkert bra! Det er alltid rom for pruting.

Moderator  support, Valentino