Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vinterens prosjekt (m/bilder)

Vinterens prosjekt (m/bilder) #686600 26/02/2009 13:04
BetongApe Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Riktignok har det gått noen uker siden min trofaste treningspartner fikk sin makeover og ble geleidet tilbake i kjellerboden, men dog:

Man tager en litt sliten italiensk jernhest fra slutten av forrige århundre:

Så demonterer man stakkaren, og sender til de kyndige menn på Ås (Opem's pulverlakkering) for et pust med sand og et strøk med lakk:

Man får et tips av Gare om hvem i vårt langstrakte land som fortsatt har en karbongaffel med 1" rør (det var forresten Spinn i Sandnes). Denne monteres, og man knipser et bilde i en rotete stue:

Deretter venter man alt for lenge på at diverse postordrefirmaer leverer en rimelig Campagnolo Veloce-gruppe, nytt styre og stem og litt annet småsnacks. I mellomtiden benytter man seg av de flotte menneskene på terrengsykkel.no for hjelp:
  • Jeg lagde vektoriserte dekaler som MonsieurJunk trykket i nydelig kvalitet
  • Erik$ solgte meg et par pene, men rimelige Campa-hjul
  • over the top solgte meg sete og setepinne

Resultatet blir noe slikt:

Jeg ber på forhånd stilpolitiet vise nåde for snudd stem, synlige ventiler og (grøss) Shimano-pedaler. Nå er det bare å glede seg til snøen er vekk (og nye flaskeholdere ankommer)! Lakken er forøvrig mye stiligere enn hva de siste bildene antyder, så når sola kommer vil damene flokke seg rundt meg som fluer rundt ei kuruke.

Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: BetongApe] #686602 26/02/2009 13:17
cannondalist Offline
Ringrev
Ringrev
Ekstrem forvandling...

Meget pent vil jeg si. Stilrene farger og ramme i klassisk utseende.

Flere bilder:)

Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: BetongApe] #686609 26/02/2009 13:25
gare Offline
More than words
More than words
Morsom dokumentasjon, flere bilder! Hyggelig å kunne bidra med gaffeltips. Skulle det være flere som vil ha en 1" racergaffel kan det tenkes at det ligger en til på bakrommet på Spinn i Sandnes, ja om ikke BetongApe kjøpte begge da.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: BetongApe] #686618 26/02/2009 13:53
L
larsis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Usikker om det er en sammenheng med en viss italiener med samme navn som er tilbake i proffsirkuset eller andre sære grunner, dette er uansett tydeligvis vinteren for relansering av slitne Basso rammer

Her er et bilde av min:

Nye hjul, pedaler, setepinne, styre, stem + overgang fra gjenget til ugjenget. Lakkjobb utgår på denne. Valg av farge på styretape var rett og slett et ønske om å se hvordan det ble seende ut.

Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: larsis] #686659 26/02/2009 16:01
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fine sykler begge to. Men jeg må jo si at den originale fargen på ramma til trådstarter var flott også.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: oivindg] #686813 26/02/2009 23:05
Christer-R Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Pent, meget pent. Jeg er dog litt interessert i å se hvordan det hadde blitt med hvitt sete og hvit styretape. I det minste en hvit dekal på overrøret, føler liksom det blir et så tydlig skille mellom svart og hvit. Men for all del, en knallfin sykkel er det uansett! :-)

Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: Christer-R] #688114 01/03/2009 21:27
irvin Offline
Entusiast
Entusiast
Rammen er lakkert mørkegrå, så svart er den ikke. Jeg er helt enig med at det hadde blitt pent med hvitt sete og hvit styretape.

Re: Vinterens prosjekt (m/bilder) [Re: irvin] #688149 01/03/2009 22:35
BetongApe Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Mja, selv om jeg også tror at hvitt sete og tape hadde blitt fint, så ser jeg for meg at det blir mye vedlikehold. Hvitt blir fort grått, og selv om sykkelen er italiensk ønsker jeg ikke å måtte bli helt Mario "I don't do rain" Cipollini. Eller jo kanskje litt, men ikke helt.

Moderator  support, Valentino