Virker som at dere har peil på det meste som har med sykler og deler å gjøre! Ser på et hvis Speedneedle sete og har lest at starbike.com er bra! Cirka 1478,- skal alt (liksom) komme på. Er dette inkludert alt? Må jeg betale toll, moms eller hva en staten krever i tillegg? Er 1478,- alt jeg må betale for å på den på nærmeste postkontor?!
Pokker. Da blir det nok ikke speedneedle på meg. Ihvertfall ikke fra starbike! Ser etter et nytt/brukt sete fra norge, men er ikke mange av dem, ihvertfall ikke i hvit!
Re: Bestille deler fra utlandet.
[Re: Hæ?]
#68439223/02/200919:06
Du må legge til 25% MVA på totalsummen, samt et fortollingsgebyr på ca kr 100,- hos Posten ved henting. Det er ikke toll på sykkeldeler.
Mja, starbike har vel med tysk moms i sine prisar, så ein må fyrst trekkje frå 19%. Frakt er EUR 22.50 for bestillingar under EUR 250. Med ein kurs på 8.70 og eit fortollingsgebyr på 100kr blir prisen ca 1880kr dersom eg har rekna rett.
Mvh. Sivert
[Re: lassis]
#68440523/02/200919:18
Kjøpte mitt Speedneedle på cyclecomponents, men tror ikke de har det lenger, men Sørensen sykler på helsfyr hadde de ifjor og prisen da lå på ca 17-1800 kr, ellers kan du kontakte norsk importør http://www.trollsport.com/
#68442723/02/200919:42
Du må legge til 25% MVA på totalsummen, samt et fortollingsgebyr på ca kr 100,- hos Posten ved henting. Det er ikke toll på sykkeldeler.
Mja, starbike har vel med tysk moms i sine prisar, så ein må fyrst trekkje frå 19%. Frakt er EUR 22.50 for bestillingar under EUR 250. Med ein kurs på 8.70 og eit fortollingsgebyr på 100kr blir prisen ca 1880kr dersom eg har rekna rett.
Mvh. Sivert
Det har du helt rett i. Sorry til trådstarter for at jeg ikke sjekka det først.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
#68445523/02/200920:21
Mja, starbike har vel med tysk moms i sine prisar, så ein må fyrst trekkje frå 19%.
Dette stemmer ikke helt i dette tilfellet. Tysk VAT på 19 % er allerede trukket fra når du legger setet i handlekurven, slik trådstarter tydeligvis hadde gjort. Så prisen på 1478 kr som han oppga, er altså nettopris på setet + frakt. Norsk moms på 25 %, samt momsinnkrevingsgebyret, må påregnes.
Thomas
[Re: ThB]
#68448123/02/200920:48
Da beklager jeg at jeg beklaget. På sidene deres om kostnader for forsendelse og slikt, står det at alle priser er oppgitt med 19% VAT. Men i oversikten over komponenter står det at denne blir automatisk trukket fra når ordren skal fullføres ved forsendelse til ikke-EU land. Så Thomas har nok rettest. :-)
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
#68448623/02/200920:53
Jeg har nok det, gitt ;-) Hvis man legger noe i handlekurven, står det man trenger å vite om fraktkostnad, fradrag av VAT og omregning til norske kroner, forbilledlig tydelig.
Thomas
#68448923/02/200920:56
Hvis du ikke bor så langt fra Sverige kan du sende det dit som posterestante...noen ganger kan det være lønnsomt.har selv gjort det med andre ting og har faktisk spart en del på det.
Det er viljen det står på,Ikke kroppen.
#68450623/02/200921:38
Og så eg som nettopp har handla frå starbike da gitt. Til og med eit Speedneedle-sete. Dette burde eg jo visst. Imidlertid er det vel ofte slik at når handlevogna materialiserer seg, om enn virtuelt, går alt på autopilot, og etterpå går alle beløp rett i gløymeboka.
Mvh. Sivert
#68476724/02/200912:34
aah, dette er en skikkelig tråd der alle virrer rundtomrking som hodeløs høns! :-)
Bare synd at den mangler tre ting: 1) Bilde. Helst noe urelevant til tråden. 2) Stein. Jepp, han ja. En tråd blir fattig uten hans innlegg. 3) Gullstjerne. Utdeles for beste innlegg. Helst til meg. :-)
Åja: Jeg har bestilt noen ganger fra starbike.com. Funker fint, no problemo. Bortsett fra en ting: Det kan hende at de noen ganger sender OEM/brukte ting. Fikk et brukt dynamonav, klaget og de ordet det opp fint nok. Fikk Campagnolo Veloce girhendler i en plastpose - no big deal, jeg liker å tenke på miljøet. NB: Disse tingene er UNNTAKVIS, alle de andre tingene jeg fikk var 100%
Bare synd at den mangler tre ting: 1) Bilde. Helst noe urelevant til tråden. 2) Stein. Jepp, han ja. En tråd blir fattig uten hans innlegg. 3) Gullstjerne. Utdeles for beste innlegg. Helst til meg. :-)
Dette fikser vi, Atle.
Gullstjerne til deg for at du passer på!
[Re: Stein]
#68625325/02/200917:42
Har lest at noen har problemer med å få speedneedle til å passe på visse setepinner. Er det et problem med Concorde også? Jeg kjører på trek madone, de har jo den semi intigrerte løsningen, vil anta at det er bontrager som lager "feste". Tror dere det vil passe?
Har du sjekket pris hos din lokale forhandler? Da slipper du å tenke på mva, frakt etc. Skulle det oppstå noe galt/garantisak så er det jo noe enklere å gå til den lokale sjappa.
Det er ikke den eneste grunnen til at jeg ikke liker Bontrager. Og Selle Italia koster en god del mer, OG så har jeg mer tro på at Tune setene passer bedre til meg OG jeg har 15 ganger mer lyst på Tune enn Selle Italia.