hva er det Siv røyker?
|
Re: hva er det Siv røyker?
[Re: Espen]
27/02/2009 08:20
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Her har vi svaret på hele opplegget: FRP fosser frem på meningsmåling
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
27/02/2009 09:18
|
mtbmaniac
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
skremmende hvor positive velgerne er til de som skaper konflikt mellom grupper i samfunnet.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
27/02/2009 09:39
|
Espen
More than words
|
More than words
- Kommer denne målingen til å få konsekvenser for partiets strategi frem mot valget?
- Nei, vi har sagt og gjort det samme i flere måneder og vist at vi er et alternativ til en regjering som roter mer og mer. Det vil vi fortsette med, sier Jensen. De har vel strengt tatt ikke bevist noe som helst. De har sagt endel, men bevist? De har vel flyttet seg enda lengre unna potensialle regjeringspartnere, men det er kanskje det hun sikter til. Roter mer og mer ja. Slik jeg ser det er det ingen andre partier som har et så enormt rotepotensiale som FRPs representanter. Hvordan gikk det med FRP-politikeren og profermaekteskapet forresten? Var det bare mediaoppspinn, eller var dette reellt? e
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
27/02/2009 09:44
|
Hjulcompaniet
Ivrig
|
Ivrig
Government should take cycling seriously, as part of our future, for so many reasons.
|
|
|
[Re: Hjulcompaniet]
27/02/2009 17:06
|
Mylla
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
"De har ingen grunn til å snike, så langt har det offentlige Norge vært velvillig i tilretteleggingen, det er vel sågar det som heter brobygging og dialog." Rita Karlsen HRS Denne var fin: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=36&tekstid=2356
"Don`t loose your temper, nobody wants it."
|
|
|
[Re: Hjulcompaniet]
27/02/2009 17:29
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Government should take cycling seriously, as part of our future, for so many reasons. Helt enig, en sykkeltur fra Lindesnes til Kirkenes burde derfor være obligatorisk for alle innvandrer.
|
|
|
27/02/2009 18:12
|
erikv
Ringrev
|
Ringrev
Eighter you're with us, or you're with the terrorists.
e ja for i en sånn sak går det ann å holde seg nøytral. vi kan jo ta en sverige. se hvem som vinner og hoppe på laget.
|
|
|
[Re: erikv]
27/02/2009 18:21
|
Espen
More than words
|
More than words
...ellers kan det hende det hele er litt mer nyansert enn at allt leger og legemiddelvitenskapen driver med er 100% riktig, ærlig etisk osv, mens allt annet andre driver med er det stikk motsatte.
e
|
|
|
[Re: Mylla]
27/02/2009 18:25
|
Espen
More than words
|
More than words
Jada Mylla, det finnes ting vi ikke liker blandt innvandrere og andres utøvelse av kultur i Norge, men jeg synes det fremdeles ikke det er legitimt å gå ut som Jensen gjorde, og langt på vei dra alle muslimer under en kam.
Jeg lurer også på hvorfor ikke FRP gjør mer med dette i Oslo, der de har politisk inflytelse.
e
|
|
|
[Re: ]
27/02/2009 20:49
|
Espen
More than words
|
More than words
Allt ville blitt så utrolig mye enklere, og ikke minst mer konstruktivt hvis FRP hadde holdt fokus på sak og ikke på grupper.
Mange ganger virker det som de er mer opptatt av å kapre stemmer på billige poenger enn å løse samfunnsproblemer.
Grunnen til at jeg blir irritert, er at FRP så utrolig mange ganger gir folk de svarene de tror de vil ha, men som mest sannsynlig ikke vil føre til en positiv og bærekraftig utvikling i samfunnet. Jeg synes også Siv Jensen i stadig større grad omtaler sine motstandere på en frekk og sleivete måte.
De kritiserer andre politikere som dårlige, udugelige og farlige for landet, mens de selv har mange tvilsomme folk i rekkene.
Hvilket annet parti ville huset en fyr som Martin Scanke? Brisen Per Sandberg på Stortinget (med påfølgende sykemelding), Henning Holstad, Jan Simonsen, ml. Negative holdninger til Homofile, uforskammet frieri til konservative kristne osv, osv. osv. Flott med takhøyde og at alle kommer til orde, men da kan man tone ned omtalen av andre som gjør feil og opptrer kritikkverdig, og hevde at de er de eneste som beskytetr Norges lover.
En annet problem med måten FRP driver sin politikk på er at den er så uforutsigbar og på mange måter ekstrem, at når de har gode poenger, har de gjort seg selv spedalske og får ikke støtte.
e
|
|
|
27/02/2009 21:50
|
Espen
More than words
|
More than words
|
|
|
27/02/2009 22:30
|
Jokis
Ivrig
|
Ivrig
...her er fordommer: I bynære strøk har nok Frp, som de fleste andre partier, representanter med vekttall og grunnleggende folkeskikk. Og der stopper det. Hakeløse pedoer fra Os, rallysjåfører med tourettes, og HA sympatisører. For å nevne noen. Ellers kan jeg nevne Adidas-slippers med matchende knappejoggebukse fra samme produsent er gjengs uniform. Du kan møte de på Svinesund men kurven full av brus og kjip kyllingfilet. Ungene bråker, ser ut som de har vært i krigen, og er igang med den tredje Redbullen. Overvektighet,liten utdannelse,rullings. Bitre gamle folk og kristenfundamentalister.
For meg virker det som den gjennomsnittlige Frp``er en som skaper seg et verdensbilde på bakgrunn av hva VG, Dagbladet og TV2 nyhetene syntes er viktig,og/eller en som har for mye fra før.
Redigert av Jokis; 27/02/2009 22:34.
|
|
|
[Re: Jokis]
27/02/2009 22:45
|
oysteinrolf
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
|
Frp har mange stemmer, og dere såkalte sv-horer sutrer om at vi drar alle innvandrere over en kam. Nettopp dette dere gjør mot frp'ere. Det finnes slaskete folk som stemmer frp for intet annet enn de vet de har streng innvandringspolitikk, men de mangler grunn på hvorfor de misliker dem. De hater dem kun fordi de er hillbillies og fordi de tar trygden dems.
Mens så finnes det mange smarte frp'ere som faktisk tenker konsekvenser av disse innvandrene. Husk, det finnes folk som tenker fremtid for de nærmeste. Altså, oss Nordmenn. Jeg ser ingen grunn i å støtte en kurder som takker norge med å leve på trygd, voldtekt av våre vakre damer og burkatendenser.
Bare se på Sverie folkens, og tenk! Når jeg var i Agia Napa i Sommer var det ingen svensker som hadde gode ord om innvandrere. 20 år til, og så skal dere se at dere også har dem opp i halsen.
|
|
|
[Re: oysteinrolf]
27/02/2009 23:08
|
Espen
More than words
|
More than words
|
|
|
28/02/2009 08:08
|
Mylla
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
"Don`t loose your temper, nobody wants it."
|
|
|
[Re: Mylla]
28/02/2009 08:51
|
Espen
More than words
|
More than words
Litt morsom, men ikke spesiellt viktig. Den illustrerer godt hva mye av retorikken i innvandringsdebattene fører til. Her plukker altså den selvdiagnostiserte ut en av sine meningsmotstandere og karakterisere han som noe i nærheten av en idiot. Mulig han fortjener dette stempelet, men det fører ikke debatten i konstruktiv retning.
Respekt ja, FRP bruker dette ordet ofte, og hevder mange innvandrere mangler respekt for Norsk samfunnsorden.
Hva gjør man hvis man ønsker å oppnå respekt hos hos en gruppe, et enkeltindivid eller for en samfunnsorden?
Kan man bruke tvang for å framprovosere respekt?
e
|
|
|
28/02/2009 11:21
|
EgilS
More than words
|
More than words
Frp har mange stemmer, og dere såkalte sv-horer sutrer om at vi drar alle innvandrere over en kam. Nettopp dette dere gjør mot frp'ere. Det finnes slaskete folk som stemmer frp for intet annet enn de vet de har streng innvandringspolitikk, men de mangler grunn på hvorfor de misliker dem. De hater dem kun fordi de er hillbillies og fordi de tar trygden dems.
Mens så finnes det mange smarte frp'ere som faktisk tenker konsekvenser av disse innvandrene. Husk, det finnes folk som tenker fremtid for de nærmeste. Altså, oss Nordmenn. Jeg ser ingen grunn i å støtte en kurder som takker norge med å leve på trygd, voldtekt av våre vakre damer og burkatendenser.
Bare se på Sverie folkens, og tenk! Når jeg var i Agia Napa i Sommer var det ingen svensker som hadde gode ord om innvandrere. 20 år til, og så skal dere se at dere også har dem opp i halsen. Greit å få sine "fordommer" når det fjelder FrP-ere bekreftet!
|
|
|
28/02/2009 11:30
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg siktet til de beskrivelsene du legger ut om frp politikere og frp velgere. Den virker rimelig ensidige negative, og de tilfellene du peker ut kan man finne tilsvarende for i de andre større partiene også. F.eks har jo AP sin andel av voldtekstforbrytere, underslåere, skattesvikere, trygdemisbrukere, fyllekjørere osv, uten at du nevner disse. Jeg er rimelig sikker på at FrP har en større andel av kriminelle, fyllekjørere, trydemisbruekre og annet rask enn hva de aller fleste partier har. Det ligger da ganske klart i partienes ideologi. Jo lengre til høyre man kommer i politikken desto mer fremtredende er egoismen, og dermed lysten til å tilfredstille sine egne behov på bekostning av andre. Jo lengre til venstre i politikken man kommer, desto mer er man opptatt av fellesskapet og samfunnet som helhet på bekostning av enkeltindividet. Ingen av ytterpunktene er noe særlig, men i Norge er nok den høyre delen av politikken den mest fremtredende. Sannsynligvis et resultat av at vi har det så bra som vi har.
|
|
|
28/02/2009 11:34
|
Espen
More than words
|
More than words
En annet problem med måten FRP driver sin politikk på er at den er så uforutsigbar og på mange måter ekstrem, at når de har gode poenger, har de gjort seg selv spedalske og får ikke støtte. Du mener dette beskriver mine fordommer? Eller mener du FRP lykkes godt med å stable et borgelig regjeringsalternativ på beina? Mener du politikken deres ikke er preget av populisme? e
|
|
|
[Re: EgilS]
28/02/2009 11:36
|
Espen
More than words
|
More than words
Sannsynligvis et resultat av at vi har det så bra som vi har ...eller sagt på en annen måte. Et resultat av Sosialdemokratiet, som FRPs hovedmotstander AP, vel kan ta mye av æren for. e
|
|
|
28/02/2009 14:07
|
oysteinrolf
|
Respekt ja, FRP bruker dette ordet ofte, og hevder mange innvandrere mangler respekt for Norsk samfunnsorden.
Frp bruker mye ordet respekt mye? Respekt og muslim er jo som fot i hose. Bl.a må jo muslisme kvinner holde en viss avstand fra begrevelser under mensen for å opprettholde respekten til de døde. De kjører bmw fordi det gir dem respekt. Går og slåss alltid i gjenger fordi det gir dem respekt. Et viktig punkt i dis religion er at mannfolka i islam hele tiden skal få respekt. Dette har vi nettopp hatt om i religion.
|
|
|
[Re: EgilS]
28/02/2009 15:11
|
Jokis
Ivrig
|
Ivrig
Bare se på Sverie folkens, og tenk! Når jeg var i Agia Napa i Sommer var det ingen svensker som hadde gode ord om innvandrere. 20 år til, og så skal dere se at dere også har dem opp i halsen. Greit å få sine "fordommer" når det fjelder FrP-ere bekreftet! ..Aiga Napa? Er det ikke jævla mye sånne utlendinger dera? Haha. Aiga Napa.
|
|
|
28/02/2009 15:44
|
EgilS
More than words
|
More than words
[quote=anonymous13 Jeg mente at du var fordomsfull fordi du benyttet feil gjort av enkeltpersoner i partiet til å putte resten av partiet og deres velgere i en slags 'idiot'-bås (men der er egils i egen liga når det gjelder fordommer). [/quote]
Du bør kanskje sjekke hva "fordommer" betyr. Jeg har ingen fodommer hva FrP-velgere angår. Jeg baserer det jeg skrev på rasjonelle og rimelig vel forankrede antagelser, også en del som jeg ikke har skrevet. Det at du ikke er enig betyr ikke at det er feil. Jeg utfordrer deg, og andre, til sannsynliggjøre at det jeg skriver er feil.
|
|
|
28/02/2009 16:03
|
Espen
More than words
|
More than words
Hmmm...
Du mener FRP ikke er populistisk fordi dagens regjering trekker et lovforslag de selv la fram?
Nei, her er du på tynn is.
Grunnen til at FRP ikke blir enige med sine potensielle samarbeidspartenere skyldes ikke fordommer. Det skyldes politisk avstand.
Det er ikke fordomsfullt å hevde at FRP bør tone ned sine angrep på andre partiers politikere.
Ikke så viktig for den generelle debatten, men ren personlig nyskjerrighet. Hvilke saker hindrer deg fra å stemme på FRP?
e
|
|
|
28/02/2009 16:32
|
Espen
More than words
|
More than words
Mylla, det er mulig du ikke ønsker å forstå hva jeg mener, men min hovedkritikk av FRP, går på valg av metode og form. Noe av retorikken er med å å gjøre deres saker uspiselige for andre, og er med på sette folk i bås.
Dette synes jeg er en utrolig negativ trend i politikken. Det fører til at FRP får stemmer, men det fører også til at de ikke får flertall for sine evn. gode argumenter.
Jeg lurer også på hvorfor de ikke har satt mer av sine løsninger ut i livet i hovedstaden, der de har politisk makt.
Hvis de hevder dagens regjering bryter Norsk lov, regner jeg med de tar sitt politiske ansvar og anmelder Justinsministeren eller hvem de mener står bak.
e
|
|
|
28/02/2009 16:33
|
StigB
Señor
|
Señor
Om det er noe ønske eller ikke vet jeg ikke, men det skulle vært interessant å se hva FRP ville brukt 4 år med makta til. Mulig de gjør ubotelig skade, mulig de rydder opp. Dette kan ingen av oss forutse resultatet av. Å sitte i opposisjon og sitte med makt er to ting.
At det en dag vil skje er jeg ganske sikker på. En sånn holdning som landets politikkere har, rote til sak på sak gjør at før eller senere kommer det et protestvalgresultat.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
28/02/2009 17:11
|
Dan
More than words
|
More than words
Bare se på Sverie folkens, og tenk! Når jeg var i Agia Napa i Sommer var det ingen svensker som hadde gode ord om innvandrere. ROTFL. Så du synes Aiga Napa er stedet for å ta pulsen på hva svenskene synes i slike spørsmål? Si meg, ser du på Charterfeber isteden for Urix for å holde deg oppdatert på utrikespolitikk også?
|
|
|
[Re: Dan]
28/02/2009 17:17
|
EgilS
More than words
|
More than words
Bare se på Sverie folkens, og tenk! Når jeg var i Agia Napa i Sommer var det ingen svensker som hadde gode ord om innvandrere. ROTFL. Så du synes Aiga Napa er stedet for å ta pulsen på hva svenskene synes i slike spørsmål? Si meg, ser du på Charterfeber isteden for Urix for å holde deg oppdatert på utrikespolitikk også? Dan, mener du virkelig ikke at et tverrsnitt av Sveriges befolkning kan finnes på ferie i Ayia Napa?
|
|
|
[Re: Dan]
28/02/2009 17:19
|
Jokis
Ivrig
|
Ivrig
Si meg, ser du på Charterfeber isteden for Urix for å holde deg oppdatert på utrikespolitikk også? Dagens.
|
|
|
|
|