Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trøblete Polar 725

Trøblete Polar 725 #680906 15/02/2009 19:19
Mr.Bergli Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Har litt problemer med min Polar 725, når jeg "starter" den så går det ca 1/2 min så får jeg Check sensor opp i dispayet. Er det normalt?

Var å løp på tredemøllen idag så kom det en dame på siden av meg som også hadde pulsklokke(fikk ikke med meg hvilket merke), og da begynte min klokke å gå bananas. Dette skjedde en gang tidligere på spinning da en med pulsklokke satt på siden av meg.
Hadde klokken liggende i ett rom i midten under diplayet på mølla men tok den opp på armen. Damen på siden hadde tydelig også problemer, for hun tok klokken sin på motsatt hånd og da gikk det fint.
Skal ikke denne klokken være kodet? Hvorfor skjer dette da? Har nettopp byttet batteri i sensoren også.

Re: Trøblete Polar 725 [Re: Mr.Bergli] #681405 16/02/2009 15:59
B
Burre Offline
Fersking
Fersking
B
Jeg har også en Polar S725x. Den oppførte seg akkurat slik som din klokke. Check sensor kan være at den søker etter en fotsensor el.l. Denne kan du slå av i soften på klokka. Klokka mi går også bananas eller tar inn andre klokker. F.eks 120% av maxpuls? Jeg har skiftet batteri i beltet, det hjalp noe?. Så ville ikke klokka svare på overføring til PC, tallene på klokka fadet også ut når IRen prøver å overføre data. Klokka mi er ca 3 år. Nå er den sendt inn til Polar for å skifte batteri. Vi får se om det hjelper?

Re: Trøblete Polar 725 [Re: Burre] #681444 16/02/2009 17:15
Mr.Bergli Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Burre
Så ville ikke klokka svare på overføring til PC, tallene på klokka fadet også ut når IRen prøver å overføre data. Klokka mi er ca 3 år. Nå er den sendt inn til Polar for å skifte batteri. Vi får se om det hjelper?

Har også hatt litt krøll med overføringa til pcèn, første halv del av treningsøkta blir bare en rett strek på pulsgrafen. Er bare å slette den og overføre på nytt, men irriterende.
Eneste tabben jeg selv vet som jeg har en liten mistanke om kan lage litt krøll er at jeg glemte sensoren igjen på beltet. Den fikk seg en tur i vaskemaskinen, men har funket fint etter den fadesen. Åpnet den for å tørke den men vireker ikke som det har skylden for noe av dette.

Klokka min er bare litt over et halvt år....

Moderator  support