Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Magura Evolution HS11

Magura Evolution HS11 #680522 14/02/2009 18:47
Attack Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei.
Har fått tak i et par litt eldre Magura HS11 hydrauliske felgbremser som trenger litt overhaling. Lurer derfor på om noen har noen (pent brukte eller nye) bremseklosser eller evt. kan tipse meg til et sted som selger de (billig) i Trondheim eller på en nettbutikk. Lurer også på om noen har slanger og luftesett som de evt. vil selge billig eller låne bort.

Tar gjerne i mot litt synsing på bremsene i seg selv også =)

The Power Freerider
Re: Magura Evolution HS11 [Re: Attack] #680542 14/02/2009 19:34
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Bremsene er flotte. Jeg angrer fortsatt litt på at jeg byttet dem bort når jeg koseklemmer litt på dem på kompisens sykkel. De varer også evig. Kalipperene på det settet må være snart 15 år og hendlene er 10 i år. Jeg oppgraderte fra HS11 plastikk-firefingers til søte små evolution med røde ratt og all ting.

BBB har klosser til Magura og finnes ofte billig på din lokale sjappe. Lufting av disse er neppe nødvending om du ikke ryker slangen. Hvis du vil likevel er det en enkel prosedyre.

Det eneste negative med Maguras felgbremser er den plundrete monteringen. Ellers er det sånn alle deler burde være. Skru på plass. Bytt klosser på to sekunder og det er alt som trengs. Går de i stykker på øde steder på ekspedisjon kan de fylles med vann eller olivenolje eller hva som helst som ikke er bremsvæske.

LarsB
fan

Re: Magura Evolution HS11 [Re: Attack] #680543 14/02/2009 19:36
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
jeg har ett par bremseklosser som er kliss nye. Ellers har også BBB klosser i sitt sortiment.

Ellers er bremesene i og for seg greie, de. Kommer litt an på hvilken variant du har fått (OEM med plasthendel eller ettermarked). Masterstempelet i hendelen har det med å henge igjen, så med hell kan man finne noen HS33-hendler brukt. Bremsekraften er god, og jeg anbefaler sterkt å bruke bremsebro for å hindre for mye flex i setestagene og gaffel.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå