Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

H-A-karusellen, Østfold

H-A-karusellen, Østfold #679117 11/02/2009 15:55
Stine L Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Planen er å få med seg de fire rittene i Halden-Aremark-karusellen i år, men etter å ha lest rittoversikten er det noe jeg lurer på. Har prøvd å sende mail for å spørre om dette, men foreløpig ikke fått noe svar, prøver derfor forumets kloke hoder.
Ser at det i flere av rittene er ulik distanse i dame- og herre klassen, damene skal sykle en mye kortere trase enn gutta. Dette har jeg aldri vært borti før. Er dette vanlig i denne typen ritt? Er det noen spesiell god grunn til at det gjøres slik? Kan jenter evt stille på herredistansen hvis de vil?

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: H-A-karusellen, Østfold [Re: Stine L] #679137 11/02/2009 16:47
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
H/A karusellen er i utgangspunktet et mosjonsarrangement for ikke-syklister (og arrangert av ikke-syklister). De har vanligvis hatt kortere damedistanser, men dette er "frivillig" så det er intet problem å få kjørt full lengde.

Sammenlagtresultatene er følgelig bare tull og tøys for ungdoms- og dameklasser siden disse har valgfrie løypelengder (og det varierer i tillegg fra ritt til ritt hvem du kommer i "klasse sammen med"). Kretsen har tatt dette opp med arrangørene hvert år, men som du roper i skogen får du svar...

Re: H-A-karusellen, Østfold [Re: Oystein L] #679242 11/02/2009 20:09
Stine L Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Takk for svar! Da vet jeg iallefall at jeg kan sykle lengste distansen om jeg vil.

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)

Moderator  support