Ramme: ISAAC Impulse 54 cm Gruppe: Dura Ace 7900 Styre/stem: Pro Stealth Setepinne. Isaac Sete: Selle Italia C2, skal byttes Pedaler: Look Keo Carbon (ikke montert) Hjulsett: Mavic Ksyrium Equipe, men er på utkikk etter noe som stilpolitiet har mindre innvendinger mot
Bremser ikke montert, fikk feilsendt Dura Ace 7800
Hva sier stilpolitiets lovverk om styretape? Må denne være svart eller er hvit godkjent da det er hvit skrift på sykkelen?
Bedritent bilde, men kommer sterkere tilbake når alt er på plass
Flott sykkel du bygger! Hva styretape angår er jeg slett ikke i stilpoliti-troppen, men jeg personlig mener dette: Svart sete = svart styretape, hvitt sete = hvit styretape. Det må være hvitt på rammen for at sete og styretape kan være hvit, men det har du jo klart. I og med at ramma er såpass svart som di, ville jeg valgt hvitt sete og hvit styretape.
Pen sykkel. Er Isaac fan selv og jeg synes du kan bruke hvit eller sort styretape. Det er jo fargene i ramma. Synes hvit tape er penest, men bakdelen med hvit er at sykler du mye blir den fort skitten. Sykler du veldig mye blir den veldig skitten. Med andre ord, hvit styretape avslører bruksmønsteret.
Hva med hvitt sete og hvit styretape. Je er ikke så vågal. Bruker svart tape og sort/grått karbonsete.
--------------------------------------------- Kurt H.
Det at hvit styretape skal bli fort møkkete og grå, er et ikke-problem for meg. Styretape betaler jeg 50-100 kr for. Jeg tror jeg har 4-5 sett liggende as we speak. Det tar meg noen få minutter å skifte tape hvis ikke normal vask er nok til å holde den hvit lenger.
Lett valg. Hvit styretape, men anbefaler deg og holde deg unna Deda sin. God og holde i, men den blir veldig fort møkkete og da er den jo ikke like stilig kan mann si.
Smerte er forbigaaende, gi opp er for alltid. -- Team Skauen --
Husk nå på at hvit styretape ikke skal være knallhvit og gullrein med mindre du får ny av mekanikerene hver natt. Da vil det se ut som om du ikke sykler nok. Det er selvsagt ikke bra med for møkkete tape heller Korrekt tape demonstreres på Guiseppe Saronnis verdensmestersykkel:
For lite og for mye er like gæærnt. Men gul er værre
Husk nå på at hvit styretape ikke skal være knallhvit og gullrein med mindre du får ny av mekanikerene hver natt. Da vil det se ut som om du ikke sykler nok.
Det er ikke ofte at deputy'en er uenig med sheriffen, men ingen regel uten unntak, tydeligvis: hvit styretape skal så visst være knallhvit, og ikke noe annet. Tapen på bildet er bare kjip, og den ødelegger for meg inntrykket av en suverent pen sykkel.
LarsB da. Her må både stil- og språpolitiets assistent gi deg en anmerkning. Den hvite styretapen på Saronnis sykkel skulle vært samme hvittone som dekalpanelene på Colnagoen. Og han heter Giuseppe, ikke Guiseppe.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Jeg er ganske sikker på at Spencer ikke setter på pre-møkkete styretape, så vi får la det bli opp til han hvor hvit den er etter en stund. Tapen skal selvsagt være hvit når den er ny.
Men det er altså lov at syklene våre ser ut som de brukes mye, bare de ser ut som om de stelles godt. litt tegn på bruk er flott. En ripe som kommer av tryn er mye bedre enn en som kommer av at den datt av taket. Falmete tape etter en lang vår med grunntrening er bedre enn tape som er like hvit som når den lå i pakka hvis man er bare posør. Så kan man bytte når den er utslitt.
Da føler jeg med i alle fall bedre enn hvis jeg bytter fullt funksjonelle saker fordi jeg var så forfengelig å kjøpe noe som ble stygt ved bruk. Det er da også derfor jeg har svart sete og tape.
LarsB
når det gjelder skrivefeil skal jeg aldir gjøre den feilen igjen.
Må vel satse på at den forsvinner før Narvikrittet. Skal du stille der. Jeg knakk forresten i to ei Isaac Sonic karbonramme der for 2 år siden i ei spurtmølje. Det var trist dag på jobben. Skjomen er en fæl plass så tidlig på våren når vårkåte syklister skal vise hva de kan etter en lang vinter.
Dette var ei av de serienumererte rammene som kun ble levert i 500 eks. på verdensbasis keg knakk i to. Både overrør og underrør knakk rett av.
Ramma var forresten blå og jeg hadde blått Fizik Arione sete og blå styretape.
--------------------------------------------- Kurt H.
Falmete tape etter en lang vår med grunntrening er bedre enn tape som er like hvit som når den lå i pakka hvis man er bare posør. Så kan man bytte når den er utslitt.
Derfor bruker man svart tape til "milene er inne" og setter på hvit når rittene begynner...
Falmete tape etter en lang vår med grunntrening er bedre enn tape som er like hvit som når den lå i pakka hvis man er bare posør. Så kan man bytte når den er utslitt.
Derfor bruker man svart tape til "milene er inne" og setter på hvit når rittene begynner...
Tull. Alle som sykler ræser har råd til å kjøpe ny styretape til 125,- + frakt osv når rittene begynner! Å være en fiende av stilpolitiet i hele våroppkjøringen ser jeg ingen grunn til når styretapen er såpass billig! :-)
Tull. Alle som sykler ræser har råd til å kjøpe ny styretape til 125,- + frakt osv når rittene begynner! Å være en fiende av stilpolitiet i hele våroppkjøringen ser jeg ingen grunn til når styretapen er såpass billig! :-)
Grå styretape er jo et mye større brudd mot foreskriftene enn en ren svart. 125kr 3 hver dag i dritt vær på våren har ikke min lommebok råd til hvertfall. Men et grått sete er vel heller ikke en fryd for stilpolitets skarpe øye:)
Men å kjøre ritt uten hvit styretape blir som å gå på jobben uten bukser!
Men ble en heftig avsporing her... Hva slags hjulsett tenker du på?