Er det noen som har testet kjeder av typen YBN? Ser på noen nettsider at dette kan sammenlignes med KMC kjeder. Vekten er nesten den samme og prisen det halve. Prisen er ca det samme som for Shimano Dura Ace-XTR.
Jepp, jeg har hatt ett Yaban SL9 Gold på hardtailen siden juli nå, har fungert utmerket, og når det en gang blir utslitt kommer jeg nok til å kjøpe det samme igjen.
Hvis kjedet er likt KMCs kjede, så kjøp det 10-delte, det er nemlig bare ørlite grann smalere enn Shimano 9-delt, mens det 9-delte er nesten like bredt som 8-delt Shimano. Med det 10-delte kan du bruke Shimano 9-delte splinter hvis du trenger det ute på tur.
KMC 10-delt veier ca 50g mindre enn Shimano, og slitestyrken virker veldig bra. Skal faktisk prøve dette sammen med en titankassett på Tracer'n til våren, sparer over 100g sammenliknet med XTR, og slitestyrken bør være omtrent den samme.
Hmm, fristende. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å svi av noe særlig på kjede, men merker at jeg sliter veldig lite på kjede(måler strekk) og kassett. Kan dette ha med å gjøre at jeg liker å ha høy kadens? Renhold og smøring? Flaks?
Det virker jo som om enkelt skifter kjede mye oftere enn andre med samme mengde sykling.
Hmm, fristende. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å svi av noe særlig på kjede, men merker at jeg sliter veldig lite på kjede(måler strekk) og kassett. Kan dette ha med å gjøre at jeg liker å ha høy kadens? Renhold og smøring? Flaks?
Det virker jo som om enkelt skifter kjede mye oftere enn andre med samme mengde sykling.
Det er nok mer avgjørende at du er en godværssyklist og heller sitter på kaffebar og leser designmagasiner når det er fuktig i skogen :-)
Det er nok mer avgjørende at du er en godværssyklist og heller sitter på kaffebar og leser designmagasiner når det er fuktig i skogen :-)
Der har du meg. Jeg er rett og slett for urban... Samtidig har jeg byttet bremseklosser to ganger i perioden Juni-Oktober... 3/4 sett gikk med i løpet av en sølete helg i Hafjell, kjedet klarte seg bra...
Men helt seriøst, titankasett er vel satans dyre gram. Det kjedet derimot...
Hvordan er girkvaliteten på Soul Kozak? Vet du noe om holdbarheten?
Girer helt greit, og holder nok ikke så lenge i terrenget, men på veien hvor momentet er lavere holder den nok en god stund. Flere som kjører alu på landeveien sier at det holder overraskende lenge. Jeg har bestilt alu-kassett til ræser'n. ;-)
Har fått en tur halvveis opp Vettakollen på sti, og en tur til Ullevålseter på grus på min, og den ser fremdeles fin ut. Er jeg heldig holder den minst like mange turer til. ;-)
Hvor fikk du tak i Ventle? Har litt lyst på et slikt et, og hvis det er billigere enn KMC, løper jeg og kjøper:-)
Kjøpte på eBay, men det var dyrere enn det Arne Inge linker til. Kostet riktignok bare 250 i norsk ettersom dollaren var mye billigere på den tida... måtte ikke betale moms.
Hehe. Det er jo helt sjukt det! Du er sprø! Nei, du lurer meg ikke, jeg kommer ikke til å hoppe på karusellen med å kjøpe aluminum/titan deler som holder 1 time! :-)
Sitat: Noen som føler seg fristet? - http://www.fn-sykkel.no/
Soul landevei - 52g for 1500kr. Kan også leveres med keramiske lagere, legg til kr. 400,- og trekk fra ett gram.
Finnes det andre nav som er lettere? (Jeg må bare vite det! Må bare vite det! Aaargh!)
Det er kanskje dumt å spørre deg sånn på sett og vis, men hvordan er kvalitet og styrke og slike ting på disse navene? Det er jo priser på omtrent CK-nivå til under halve vekten.
YUMEYA har et helt bananas prisnivå, sier nå jeg. Eneste som kan være et alternativ er bremseslangene, da de vil komme på ca. det samme som et goodridge-sett, men det er å spore av tråden litt.
YUMEYA har et helt bananas prisnivå, sier nå jeg. Eneste som kan være et alternativ er bremseslangene, da de vil komme på ca. det samme som et goodridge-sett, men det er å spore av tråden litt.
Åkomigjena, nå kjøper vi Yumeya bakgir-armer til 1500 kroner stykket i bøtter og spann hele gjengen, så skal du se vi kommer oss ut av finanskrisa :-)