Det vil den sannsynligvis gjøre, i hvert fall hvis du har relativt lang overkropp. Jeg kjørte selv 21" HR med 10 cm stem, og jeg er bare et par cm lengre enn deg. I terrenget ville nok en litt mindre ramme vært et bedre valg.
Rammen ser ut til å passe meg bra, så da ble det en Hard Rock Birken på meg. Dette er en noe eldre sykkel i god stand som jeg ikke gav så mye for, så tror den vil gjøre nytte som vintersykkel i noen år. Det som gjenstår nå er å få satt på piggdekkene og kilometerteller, og komme seg ut på tur. :-)
Redigert av Bertram; 04/02/200915:44.
Gary Fisher Paragon Merida racer 880 Hard Rocx Birken WS Tsunami 165 kajakk
Birken? Den går det an å gjøre mye rart med. Her er min.
Øivind
Min nyervervelse ser veldig lik ut, foruten at min ikke har skivebremser men vanlige felgbremser. Hva har du mer gjort med sykkelen og hvorfor? Noen som vet hvor gammel en slik kan være?
Redigert av Bertram; 04/02/200918:00.
Jeg mener jeg kjøpte min sommeren 2004. Da satt det v-bremser, en Omega SL gaffel og en Shimanokrank med uspesifisert firkantlager på den.
Jeg har byttet alt unntatt setet og seteklemma, tror jeg. Kjøpte Vicious-gaffelen og bygget opp en 69'er med rimelige deler. Bruker sykkelen til alt av stisykling.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Jeg har bare så vidt sett på min "nye", men ser nå at du har skiftet det meste. Greit du beholdt setet :-) Vet ikke om jeg kommer til å skifte ut så mye, da den skal brukes som jobbsykkel/vintersykkel med piggdekk. Men skivebremser kunne jeg tenkt meg, og da følger det jo en del annet med.
Den ser veldig fin ut. Jeg sykler sommerstid med en GF Paragon 29", men hva synes du er fordelen med en 69 er?
Redigert av Bertram; 04/02/200918:28.
Fordelen med en 69'er er at du kan kjøpe en gaffel og et framhjul og så er du i gang. :-)
Kan godt hende en 29'er ville funka enda bedre, men det ville blitt et helt annet prosjekt. Jeg hadde ei ramme liggende som jeg ville prøve å lage en billig stisykkel på.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Hvordan skivebrems fabrikat har du brukt? Så Biltema hadde et skivebremsett, men tror de har kuttet de ut. Er det andre billige sett dere kan anbefale?
Redigert av Bertram; 04/02/200920:30.
Jeg har Hayes Nine. Kjøpte dem brukt på forumet. Dukker opp noen med jevne mellomrom for en billig penge. Ikke best på modulasjon eller bremseeffekt, men plenty bra nok likevel. Jeg bare skrudde dem på og siden har de virket.
Øivind
Har fått satt på piggdekk og tatt den første testturen. Fungerer helt fint og tror jeg får mye moro med denne. Det skal bli flere fine turer bare menisken er herdet igjen :-)
Har kjørt min "nye" Hard Rock på noen treningsturer med piggdekk og lys nå, og må si jeg er overasket over hvor fint og greit det går med gir og pedaler i sørpe, salt og kulde. God å sykle på er den også så er godt fornøyd med sykkelen :-)