Gaffelen har stått på min 09 Commencal Meta 5.1 som jeg var heldig nok å få levert høsten 08. Pga litt mer uheldige omstendigheter rundt en skulder har imidlertid sykkelen/ gaffelen ikke blitt kjørt mer enn ca 10 turer.
Som seg hør og bør så går det an å se at gaffelen er brukt når man stirrer hardt på den, men det er ingen riper eller andre skader på innerbeina, og funksjonen er topp. Beste luftgaffel jeg noensinne har kjørt! Gaffelrøret er kuttet til 193mm.
Dette er altså en RL - en modell som kun er tilgjengelig som originalutstyr på komplette sykler. På FOX sine nettsider
http://www.foxracingshox.com vil du derfor kun finne info om den dyrere RLC, og den rimeligere R. Bokstavene RL indikerer at min gaffel har justerbar retur (R), og at den kan låses (L). TALAS-funksjonen vil si at gaffelens vandring kan justeres mellom 100 - 120 og 140mm (ikke trinnløst).
Angående pris, så er jo det litt vanskelig siden gaffelen faktisk ikke fås kjøpt løst, men etter samtale med norsk FOX-importør Cyklon, har jeg fått beskjed om at RLC koster ca NOK 7300,- ut i butikk, og at ca 6500,- ville være et bra estimat for RL-gaffelen min. Jeg selger derfor gaffelen for NOK 3000,- UNDER halv pris:)
Og jo - hvorfor jeg selger? Er keen på å teste 15mm aksel, og har derfor kjøpt meg en ny FOX...
Ta kontakt på carlson.emil@gmail.com, eller tlf 91 35 90 48.
NJOY!
Emil