Du får ringe Stians sport for å høre om de har den på lager: http://www.stians-sport.no/ (hvis privatpersoner kan ringe da). Evt www.raskesykler.no. Du kunne jo sende en forespørsel til SykkelØivind og høre om du kunne få litt mer info jf TS sykkeltesten (hvis de ønsker å røpe noe nå)
Tror nok også det er lurt. Studerte bildet av sykkelen litt nermer og det ser ut som den også er svart. Er det noen butikker som har sykkelen på lager?
Slenger meg inn i diskusjonen her siden jeg har samme "problem" som trådstarter.
Jeg har sett på både Metaen, Enduro og Pitch Pro. Men en kompis tipset meg nylig om Cannondale Prophet 1 2009. Den er litt rimerligere (rundt 15 lapper), er vel minst like bra speccet som Pitch og geometrien ser grei ut. (Bruksområde er stort sett klatring på grus og sti ned igjen.
Noen som har noen erfaringer med denne sykkelen og ønsker å dele? Har ikke funnet noen tester av 09 på nettet.
Eventuelt andre alternative sykler i denne klassen, 140 mm vandring 15 - 25000 NOK?
Jeg er også på jakt etter en fulldemper i tilsvarende prisklasse og vandrings-lengder som dere. Har selv sett endel på Canyons XC og MR -versjoner. Hva gjør at disse ikke er nevnt tidligere i denne tråden? (Kanskje bortsett ifra at vandringen foran blir litt kort eller hva?) Såvidt jeg kan se stiller canyon sterkt med tanke på utstyr og vekt ihvertfall. Foretok en rask sjekk på noen fra Cube i går, men kan ikke finne priser (i norge) eller vekt på noen. Har fyrt avgårde en mail til cyklon, så håper på å vite litt mer om utvalget blant Cube-sykler snart:)
Redigert av Martinkg; 29/01/200916:24. Rediger grunn: mail til cyklon
Hva er første intrykket av Enduroen? Kan tenke meg at du skal sove med den i natt :-D
Ser veldig bra ut, men med to barn så har jeg ikke rukket å se så mye på den ennå eller testet den. Skal teste den på en 3 timers økt på stitur i morgen :-D
Hehe. Fy søren jeg gleder meg til en fulldemper er i hus. Da skal det blye mye morro i skogen =) Har fått tilbud om å kjøpe den nye utgaven av Enduro, men tror jeg går for Pitchen. Den ser bare lekker ut og prisen er fantastisk :-D Men er ikke sikker hvor jeg skal kjøpe den fra. Jeg kan få den for 11150kr fra England, eller 15000kr fra Norge. Hva burde jeg velge?
Har du noe info om vekt og ca pris hos norske forhandlere på disse Håkon? Ser det står på Cyklon sine sider at de har funnet norske forhandlere, men så ikke noe om hvilke; derav ingen info om pris/vekt etter hva jeg har funnet.
Jeg frakter sykkelen fra England og til familien min i Danmark. Slik slipper jeg toll etter som begge landene er medlem av EU =) Så får jeg bare familien i Danmark til å sende sykkelen til meg som gave. Slik unngår jeg masse ekstragebyrer xD
Jeg frakter sykkelen fra England og til familien min i Danmark. Slik slipper jeg toll etter som begge landene er medlem av EU =) Så får jeg bare familien i Danmark til å sende sykkelen til meg som gave. Slik unngår jeg masse ekstragebyrer xD
En liten advarsel: hvis pakken deklareres med verdi over 1000 kr så må du betale norsk mva selv om det er en gave. Deklarert verdi må samsvare med forsikret verdi, så om du deklarerer 1000 kr og pakken blir skadet så har du tapt en masse penger.
Med din metode må du betale engelsk VAT. Sender du direkte til Norge trekkes (normalt) engelsk VAT fra, og norsk mva legges på. Det blir ca 8% mer (?) men du slipper å frakte sykkelen to ganger. Totalt sett er det kanskje like greit å sende direkte til Norge?
Med din metode må du betale engelsk VAT. Sender du direkte til Norge trekkes (normalt) engelsk VAT fra, og norsk mva legges på. Det blir ca 8% mer (?) men du slipper å frakte sykkelen to ganger. Totalt sett er det kanskje like greit å sende direkte til Norge?
/Flisespikkermodus/ For tiden er det 15% VAT i UK(den ble satt ned som et ledd i kampen mot finanskrisen)så det er 10% forskjell. /Flisespikkermodus av/
Utover det så pekes det på en relativt viktig sak her, ikke minst om Posten pakker opp "gaven" deklarert til en verdi av 1000(f. eks.)og ser en hel sykkel. Forsikringsbiten av det er heller ikke noe man skal kimse av.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Anbefaling av fulldempa stisykkel
[Re: gare]
#67277030/01/200909:49