Trones er et så konsentrert område at du knapt trenger noe kart. Jeg syklet der i vår uten guide/kart og det ble noen strålende timer.
Det er kanskje en og annen godbit du ikke finner på første forsøk, men du roter deg uansett ikke bort. I tillegg tipper jeg gikke stiller opp som guide nær når som helst, hvis du er ute etter greatest hits.
Hei å hå Sjer ferr mæ å ta ein tur te Åre no mot hælga ( dæm åpne torsdan ) Bli sekkert fredag og lørdag, eller ein av dagan. E d nån av "stjærnan" på Værdaln som ska prøv sæ?
Hei å hå Sjer ferr mæ å ta ein tur te Åre no mot hælga ( dæm åpne torsdan ) Bli sekkert fredag og lørdag, eller ein av dagan. E d nån av "stjærnan" på Værdaln som ska prøv sæ?
E du på fjæsboka, bør du meill dæ på gruppa Bratt og Ulendt. De e næmli der kommunikasjon meillom syklistan foregår. Avtala, rapporta, bilda and så ånn.
Men Trones var ikke død. Her har vi noen bilder fra dagens guidetur. Besøket var Ole Martin Anmarkrud og hans sønner Ådne og Jørgen. En meget dyktig gjeng.
Lyktetur på knusktørre stier på Marius og meg seint i kveld. Jeg må safe for tida, og det ble bare de enkleste stiene. Men du verden så avkoblende å sykle med lys.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Jeg deltok på natt O-løp (med hodelykt) på Trones i dag.
Oppdatert kart. Ble veldig forbausa når jeg kom på Blåberga, fant nesten ikke den fine stien opp fra Nordskagområdet.. For artighets skyld valgte jeg den mellom post 10 og 11. Høyt gress på alle kanter. Jeg hadde min første sykkeltur der for nøyaktig 2 år siden i disse dager (sammen med Geir) og da var den praktfull! Legg ellers merke til at "alle " stiene er med på Sørskagområdet inkl. Inngangen over den artige haugen der bl.a. Ellers er det vel mange stier som mangler. Legg merke til Kråkaområdet. Lenge siden jeg har vært der, men det er hvertfall ingen stier inntegna på kartet. Synes eller Verdal O-klubb (i motsetningen til Frol IL) har forbedringspotensiale i stioppdateringer, ser ikke ut som at Jonnystia er med? ( DEN er ihvertfall intakt som aldri før) Jeg legger også ut dette kartet på fjesboksida i god oppløsning.
Synes eller Verdal O-klubb (i motsetningen til Frol IL) har forbedringspotensiale i stioppdateringer, ser ikke ut som at Jonnystia er med? ( DEN er ihvertfall intakt som aldri før)
Tror ikke det er vanlig at o-kart oppdateres så ofte. Men du kan jo høre med dem om de ønsker å leie deg inn som synfarer?
Sitat: AsmundBjorshol
Jeg legger også ut dette kartet på fjesboksida i god oppløsning.
Husk å spørre klubben/karteieren om det er greit. O-kart er vanligvis et åndsverk med copyright/opphavsrett...
Jeg og gutten min har planlagt Tronestur for å sykle på de enkleste skogsstiene og kose oss i sola, var dagens plan.... Kan hende jeg ihvertfall får til å peke ut de flotteste stiene til deg. Jeg og han parkerer v /Europris Verdal litt før 11. Du kan jo komme dit du også. Det tar ca 5 min. å sykle ut til Trones derifra.
Hadde meg en liten svingom på Trones i dag også. Sykkelen ble utrolig støvete! I februar!
Jeg håper på fortsatt snøfritt, også må jeg søke om tillatelse for tur igjen. Kanskje lure inn en dagtidtur til uka? Levere i bhg, så rett til Verdaln? :-D
[quote=gikke]Hadde meg en liten svingom på Trones i dag også. Sykkelen ble utrolig støvete! I februar!
Jeg håper på fortsatt snøfritt, også må jeg søke om tillatelse for tur igjen. Kanskje lure inn en dagtidtur til uka? Levere i bhg, så rett til Verdaln? :-D
Her er det sånn som vi vil ha det! Snøfritt i Børsåsen og Trones og puddersnø i Frolfjellet!
Det kan du glemme kjære venn. Det er nesten ingenting å sykle på etter at grunneier nå har tatt ut enda mer skog i de siste dagene. De beste flytstiene er ødelagt. Du finner en stibit her og en der men ellers er det bare trist.