Det er en par store vindfall på stien som går på nedsiden av blåbergs området nermest sjøen mot nord fullstendig usykkelbart ! må være min 4 man for å klare å velte rotene tibake igjen ?
Det er en par store vindfall på stien som går på nedsiden av blåbergs området nermest sjøen mot nord fullstendig usykkelbart ! må være min 4 man for å klare å velte rotene tibake igjen ?
Du snakker vel om vindfallet på inngangen av "skrenten"?
Noen på tur i kveld? Trones eller Børsåsen? Rundt 20.00.
Det var synd! Så ikke denne posten. Hokken og jeg ankom Trones ca. 20.30 og tok alle "hovedstiene" bortsett fra Edderkoppen. Mye golfaktivitet og vi ville ikke forstyrre de som holdt på med utslag.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Hadde kjempetur. Vært en del på Trones før, men aldri på slike stier som Asmund viste meg. Favoritten så langt er Johnny-stien. Aldri en hvilepause, hele tiden må en kjøre på. Når en er mer sliten i armer og rygg enn i beina har det vært en god sykkeltrening. Drømmeland for 29-tommeren. Takk til dere alle som legger ned utrolig mange timer på disse stiene. Det er bare å bøye seg i støvet!
Volhaugen har stått på lista mi lenge, Harald. Men det er snakk om prio. Nå holder jeg på å utforske Banmyra, Flatåsen og over til Geitsete. Mange stier der. Mista GPSen i går kveld på en kjempetur på kryss og tvers oppe i vola. Nesten like fin utsikt som fra toppen av Bjørga. Veldig variert i Flatåsen, alt fra fine skogstier til mer teknisk krevende opp og ned. Men først: GPS-leting på en 400 meter strekning med røsslyng og mange dype hull. Ikke optimist...
Volhaugen har stått på lista mi lenge, Harald. Men det er snakk om prio. Nå holder jeg på å utforske Banmyra, Flatåsen og over til Geitsete. Mange stier der. Mista GPSen i går kveld på en kjempetur på kryss og tvers oppe i vola. Nesten like fin utsikt som fra toppen av Bjørga. Veldig variert i Flatåsen, alt fra fine skogstier til mer teknisk krevende opp og ned. Men først: GPS-leting på en 400 meter strekning med røsslyng og mange dype hull. Ikke optimist...
Du legger vel ut spor på sykkelstien.info, hvis du finner noe som er verdt å prøve?! Har syklet litt i det området selv, men det blir for snevert for kun stisykling. Passer best til et stiavbrekk på en treningstur... Lykke til med GPS leting. Eller kanskje en god unnskyldning til å kjøpe det aller hotteste?
Spor legges ut ja. Mista en Garmin Oregon 450. Vurderer å oppgradere til 550 hvis jeg ikke finner den gamle. Trenger en med kart på. Har du noe å anbefale? Har du prøvd stien fra AT-leiren i Okkenhaug, over til Grøttingen så over Pilegrimsleden til Banmyra i tillegg til de ovennevnte områder? Fin rundtur det.
Jeg skal med bilen til service på Prøven Bil i morra. Da passer det med en sykkeltur på Trones. Starter vel fra Prøven ca. 11.30. Vekommen den som har anledning (og lyst).
Hei, det var i går jeg skrev innlegget. Var der i dag! Det var 18 grader og vindstille.Blei rast med tyttebærspising på sørskaget-området. Har overraskende nok fått til å justere bort voldsomt kast i hjulet etter et skikkelig tryn her i på lørdag. Kastet er bort, men det er litt slakke på ene sida. Sikkert en bagatell å ordne.
Blir mange slike bilder, kanskje litt kjedelig me sykkelbilder av denne typen, men kommer uansett:
Det er nyplanta på Blåberghaugen ned fra toppen og rundt. Furu. De var cqa 20 cm høye nå. Så når vi sitter på pensjonisttreff Domuscafeen i hver vår by så ruller barnabarna våre i trolls mørk skog ned over "puklene" til a'Kari. "Hvem var hun....?" Her et bilde fra oktober 2011. Ugjenkjennbart.....