å, det visste jeg ikke! men regner ikke med at du hadde copyright! :-) Flott bilde ja :-)
Fotografen (og andre kunstnere) er beskyttet gjennom åndsverksloven i Norge. Den sier at man ikke kan benytte andres kunstneriske arbeide uten å ha hentet inn tillatelse fra opphavsmannen/kvinnen. Så vet du det. Bilder som finnes på nett er kanskje ikke alltid like lette å se hvem som har tatt, men du kunne vel ikke unngå å se at bildet du hentet var fra flickr siden til Morten?
http://flickr.com/photos/47488022@N00/503815793
Så til spørsmålet ditt - Jeg har byttet ut min Pearl 3.3 mot en roco tst coildemper for noen mndr siden. Jeg kjenner forskjell på demperne men kan ikke si at den ene er kategorisk bedre enn den andre. De er bare forskjellige.
Jeg opplever at Pearlen er mykere i starten av vandringen, og at den blir veldig stiv i bunn. Roco bakdemperen er fastere i starten, og har en mer "livlig" vandring hele veien. Dette er vel det som kalles progressivt kontra linjært.
Kort oppsummert synes jeg plussene ved å kjøre med den nye fjærdemperen er respons og kvikkhet. Minuset er åpenbart vekten. Det er nesten en halvkilo opp......

Samme ramme som på Mortens bilde.